Csak nekem ilyen nagy csalódás a Fallout 4 vagy nektek is?
Az utolsó két mondat, hogy:
"Ronda, bugos, ötlettelen, lélektelen, üres. RPG-nek faék egyszerű, FPS-nek pedig átlag alatti."
Ez a két mondat önmagában is mindent tartalmaz, mert a játék önmagában is gyenge, nem csak a franchise többi részéhez képest. A többivel csak öncélúan kicsaptad a fütyköst, hogy mekkora ínyenc (sznob) gamer vagy.
Soha nem az volt a gond, hogy leírta a véleményét, hanem az, hogy elkezdett hisztizni a pontozás miatt. Én is rengeteg szarkasztikus fäszságot szoktam kérdések alá írni, nem is kérem ki, ha lenulláznak miatta.
Ha valaki azzal nyit, hogy ez nem is Fallout, mert mittudomén, nem izometrikus, körökre osztott harccal, meg amúgy is minden szar vagy maximum tolerálható, ami 1998 után jött, azért számíthat ár, hogy lesznek, akik nem fognak vele egyet érteni.
Arra a részletre ki sem térve, hogy Amarok nagyon szereti videojátékos kérdések alatt játszani a sznobot és minden játékot elhordani szarnak, ami 2006 óta jött. Erre ment ki az a válasza is, aminek a lepontozásán kifakadt.
Nem minden játékot személyesen neki csinálnak. A kiadóóriások több tízmillió dolláros projektjei pedig főleg nem neki. Ettől még meg lehet ítélni egy játékot önmagában a maga érdemei és hibái alapján, nem pedig az alapján, hogy milyen tök más játékot akar játszani. Ha körökre osztott izometrikus nézetű RPG-t akar részletes karakterkreációval és döntési szabadsággal, ott van a Wasteland 2 az eredeti két Fallout alkotóitól, játssza azt, én is azt teszem, ez az a játék, ami minket céloz meg a piacon. Az inXile, a Larian, CD Projekt Red és az Obsidian készít nekünk játékokat, nem pedig az EA, Activision és Zenimax által kézivezérelt stúdiók, amik művészi és kreatív megfontolások helyett, marketingmegfontolások alapján készítenek játékot, amit olyan nagy piachoz akarnak eljuttatni, amekkorához csak bírják, addig fejve őket, ameddig a legvérmesebb fan is megundorodik tőle.
A Fallout 4 egy bughalmaz, RPG-nek buta, FPS-nek suta, Amaroknak ebben igaza van. De a Fallout 4 egy Fallout játék, a Fallout univerzumban játszódik, épít a lore-ra, még ha nem is teljesen hű hozzá. Önmagában is gyenege darab, nem csak a New Vegashoz vagy a Fallout 2-höz képest. De soha nem is akarták, hogy egy szebb Fallout 2 legyen, még csak azt sem, hogy egy szebb New Vegas. Azt akarták, hogy 25 millió embernek el tudják adni, mint a Skyrimot és újrakiadásokkal és mikrotranzakcióval éveken keresztül generáljon nekik passzív bevételt, ehhez pedig be kellett vonzani az FPS fanokat, akik nem szeretnek 15 másodpercnél előbbre gondolkodni, több tíz órára előre tervezetten karaktert kreálni és fejleszteni, mérlegelni a döntések közép és hosszútávú hatásait, viszont nem veszteség leépíteni annak a szűk másfél millió RPG rajongónak a nagy részét, aki megvenne egy Fallout 1-2 stílusú és mélységű játékot.
És sikerrel jártak. A Fallout 4-ből az első nap több mint másfélszer annyi ment el, mint a Wasteland 2-ből (~800k), harmadával, minta Diviniti: Original Sin 2-ből (~950k) és hajszállal több, mint a Pillars of Ethernityből (~1.16M) a megjelenésüktől a mai napig. És ezek közül a D:OS2 masszívan a legsikeresebb és a két több éves címmel szemben csak 3 hónapos, de szemmel tartom az eladásait és az első hónap után a mostani Steam akció ellenére is teljesen megtorpant.
Nekem nagyon bejött, rengeteget játszok vele.
Ha kedvem van, írtok cefetül, de van, hogy napokig csak építek. Hihetetlen mértékben leköt.
"Ronda, bugos, ötlettelen, lélektelen, üres. RPG-nek faék egyszerű, FPS-nek pedig átlag alatti."
Nálam szép, bugos, ötletes, tele meglepetésekkel, lélekkel, nem RPG-ként, vagy FPS-ként használom, csupán játékként. Ne valamely kategóriának, hanem nekem feleljen meg.
Hogy lásd, nem viccelek; 29 településem van. Kettő üres, a többiben 620 ember éldegél, akiket elláttam páncéllal, fegyverrel.
Mezőgazdaság, kereskedelem, ellátó útvonalak.
Villamosítás, kényelmes szállások, fürdőszobával, csak úgy jókedvemben. Néhol 4-5 emeletes épületek konditeremmel, kosárlabda pályával a tetején.
Amúgy, vonz a felfedezés öröme. Végigjárni minden utcát, sugárzó sivatagot, vagy éppen tenger fenekét.
Szóval, aki csak zúzni akar, találjon magának más játékot - van bőven.
"Akik lepontozták a válaszomat, nyugodtan megindokolhatják írásban, hogy mivel nem értenek egyet. Írni is lehet ám ide, nem csak gombot nyomkodni."
Jahaha. Engem is pontoznak szépen lefelé a klikkerek. Szeretném az ellenvetést inkább egy értelmes összetett mondatban látni, lehetőleg olyantól, aki szintén túl van a 80-as szinten.
Nem tudom hol lehetne ennek utána nézni. A játékban 691 nap telt el.
Hidd el, az építgetés szerves része a játéknak. Aki már az elején belép pld. az Acél Testvériségbe az mást sem csinál, csak küldetéseket teljesít, ami lélek ölő munka. Persze, fontos ez is, hogy rátalálj bizonyos helyekre, de mint írtam nem csak erről szól a játék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!