Csak nekem ilyen nagy csalódás a Fallout 4 vagy nektek is?
Rátapintottál a lényegre. A Fallout 4 még bugok nélkül is csak középszar, amit a neve adott el. Valamiért a játékosok a Bethesdának sokkal könnyebben elnézik azokat a hibákat, amiknek a feléért is már más kiadókat és játéksorozatokat a pokolba kívánnak. Nem is tesz bele sok energiát a Bethesda. Kiad valami tartalmatlan üres vázat, ami megrekedt valahol az alfa és béta fázis között, aztán majd a modderek játékot csinálnak belőle.
#1
Itt nem egy friss megjelenésről beszélünk. Ez a rész is két hete múlt el két éves. Az egy dolog, hogy egy bughalmaz volt akkor, de azóta bőven volt idő kijavítani.
Tetszik a téma. Sajnos közvetlen véleményt nem tudok írni, mert nem megy el a gépemen.
Azonban játszottam az Oblivionnal, fallout 3-al és a fallout new vegassal. Végig is vittem őket és modokat is szoktam csinálni hozzájuk.
Igazából kezdeném az oblivionnal. A játék mod nélkül játszhatatlan. A leveling system például arra késztet, hogy guggolj egy NPC mellé a szobában és nyomd az automove gombot be és menj el kajálni, mert addig talán megemelkedik a sneak skilled. WTF??? Vagy kezdj el ugrálni a vadonban mint egy idióta, mert akkor növekszik az akrobatik skilled. Ha ez nem is elég, akkor emellett folyamatosan figyelned kell mi mennyit emelkedik és számon kell tartanod, hogy optimálisan fejlődj.
Alteration skillt például úgy növeled, hogy open lock spellt castolsz az ajtóra millió alkalommal.
Milyen izgalmas... Mondhatom.
Oblivion XP mod alap a játékhoz, ami kijavítja ezt. És végre küldetéseket is csinálhatsz anélkül hogy folyamatosan a nyanvadt skillekre kellene figyelni.
Világ: Generált az egész. Landscape, dongeonok minden. Az összes dungeon a játékban kb ugyanúgy néz ki.
Ami nagyon szépen megtervezett, az a házak belseje. Azok nagyon alaposan és szépen készítettek.
Játékélmény: A főquest jó és élvezhető. A mellékküldetések is történetileg okésak. Viszont mindegyik kb ugyanoda vezet. Az ugyanolyan kinézetű dungeonokba.
Ami nekem nem tetszik még a játékba, hogy minden szörny a játékossal együtt fejlődik. Ahogy fejlődik a játékos lesznek elérhetőek a jobb itemek, de azt mindegyik ellenfél ugyanúgy megkapja. Amikor gyenge vagy gyenge ellenfelekkel harcolsz csak, amikor erős vagy csak erősek spawnolnak. Ez szerintem nagyon idegesítő. Mert felmerül a kérdés, hogy miért is fejlődök, amikor úgysem tud senki legyőzni level 1 sem. Miért? Mert ha level 1 vagy és bemész egy oblivion gatebe csak gyenge ellenfelek spawnolnak még ott is... Szerintem kész röhej.
Tehát a leveling system elfogadhatatlan. Órákig való grindolásra késztet, ami "nyomj egy gobmot évekig" szintű. A világ felépítése (dungeonok, amiről szól a játék főleg) monoton. A szörnyek veled fejlődnek, így nem számít mikor csinálsz meg egy küldetést, mindig könnyű marad és unalmas.
A történet ok, a grafika akkoriban jó, a fizika is.
Összességében játékélményileg egy mai játékos számára, aki nem nosztalgiából szereti, mert abban az időben ez volt az egyetlen open world rpg amit ismert, kb 5/10 a játék.
Viszont jól volt reklámozva a grafikája által. Amerikaiak sok pénzt öltek a "show"-ra. Meg nem volt jó grafikájó kompetencia akkoriban. Az összes jó open world rpg 2 dimenziós volt. Így lett siker.
Mellesleg megegyezném hogy volt egy játék, ami open world 3 dimenzió és jobb is mint ez, csak nem ismerik az emberek: Gothic.
De mivel nem ismerték, így nem fájt nekik, hogy a játék ahhoz képest elmaradott. Nem volt meg a reklám.
Viszont ami jó az elder scrolls oblivionban, hogy modolható. Hogy publikus a kit, amivel te magad készíthetsz és átírhatsz bármit. Picit olyan mint a minecraft, csak jobb grafikával és sokkal nehezebb kezelőfelülettel. De több minden is csinálható benne és nagyobb a sikerélmény, amit nyújt.
Személyesen én az 5/10 ellenére azért szeretem az obliviont is, mert bármit megcsinálhatok benne, csak meg kell modolnom. Mint ahogy írtam nekem ez a "minecraft".
De amit a bethesda kiadott az nem valami nagy játék alapvetően. Elmegy kategória.
Rengeteget írtam sajnos, szóval nem írok már a 3-ról.
Az egyébként mérföldkövekkel jobb. 8/10 értékelném, részletek nélkül. Élveztem modok nélkül is.
New vegas is nagyon jó, kb ugynarra értékelném, mint a 3-at. De azt nem is a bethesda csinálta, ezért jobb lenne. Csak kevés időt adtak a fejlesztőcsaptnak, hogy ne csináljanak jobb játékot, mint ők. Üzletpolitika a bethesda részéről, hogy nehogy leessenek a nyeregről.
Tulajdonképpen, ha az oldal szabályzatát is figyelembe vesszük, nincs mit rajtuk számon kérni:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!