Nintendo NES-es "mini" játékok? (lent több infó)
Hali!
Amikor kicsi voltam, ajándékba kaptam egy sárga kazis nintendot, azt hiszem ez a Nintendo NES? A lényeg, hogy tele voltam játékkal, csomó sárga kazi stb. Viszont ha nem raktam a nintendoba játékot, akkor kiadott egy menüt, amiben mini játékok voltak pl kosárlabda, ilyen amorf kis izé, amivel be kellett jutni egy házba, eszkimós játék, valami máriós, amivel építkezni kellett...stb
Ezeknek a játékoknak honnan tudhatnám meg a nevét? Kb ovis voltam, amikor ezzel játszottam és nem tudtam se olvasni, se angolul... Szeretnék kicsit nosztalgiázni, mivel ez egy korszak volt az életemben... Nagyon hiányzik a játék és szeretném feleleveníteni. Aki tud ezekről a "Mini játékokról" valamit, az nagyon kérem, hogy írjon!
Még annyi különlegessége volt a nintendomnak, hogy focilabda formája volt, focilabda mintázattal. :) Hátha ez támpont... Köszönöm a segítségeteket :)
"amelyikben II. világháborús repülővel kellett menni tenger felett, és támadtak más pilóták"
1942 és 1943
"mit nem adnék, ha működne a kis nintendóm"
Csak így suttogva mondom, hogy vannak emulátorok is.
Ezt a béna lion kinget valakinek sikerült valaha végigvinnie? : https://www.youtube.com/watch?v=ri9IU2XluTU&list=PLt4xYfoqUC..
köszi, megpróbálom délután letölteni :)
Szia. Az űrhajósos talán a Star Force volt.
Lenne nekem is két ködös kérdésem. Az egyik, hogy létezik-e, hogy anno én (szintén koppintott kínai verzióban) egy Batman-skines Castlevania-val játszottam? A rendes Castlevania-val tuti nem játszottam, most mégis ismerősnek tűnt a játékmenet egy videóban, azt a Batman játékot pedig, amire emlékszek (valószínűleg ez volt az), sehol nem találom saját néven. Illetve tudom, hogy millió klónja van, de ha nem Castlevania volt, akkor valami tippetek van arra, hogy minek a hack-je lehetett ez?
Illetve volt egy oldalra haladós, ellenfeleket ölős (nem Cobra, hanem Adventure Island-i értelemben) game és csak annyi rémlik, hogy mintha valami angyal (vagy dzsinn?) szerű lény volt benne (talán repülő szőnyege is volt), egy korai (lehet, hogy az első) pályán a sivatagban haladtunk, majd a pálya közepénél egy torony-szerűséghez érkeztünk, ahol ezután függőlegesen kellett egy darabig folytatni (mármint felfelé ugrálni, meg ilyenek), aztán tovább oldalra.
Nincs mit :) És ne viccelj, olyan biztos nem fog emiatt hülyének nézni, aki otthon van ezekben. :D
A 2. világháborús cucc tényleg az 1942 vagy az 1943 volt? Mert ha nem, akkor nekem a Sky Destroyer jut még eszembe, ami hasonló téma, de teljesen más játékmenet.
A Star Force egy nagyon jó tipp a másikra, de igazából nagyon sok ilyesmi játék volt akkoriban. Ez mondjuk talán az egyik első és leghíresebb.
Ezt a fajta Lion Kinget nem ismerem, ezekben a kalózjátékokban nem nagyon vagyok otthon. :D
Utolsó: Ugye Castlevaniából NES-re 3 is van, azokat mind érdemes megnézni. Vagy az is lehet, hogy nem hack volt, hanem konkrétan valamelyik Batman játék? Ugye a leghíresebb a simán Batman című, de ott van például a Batman Returns, bár annak elég más a játékmenete.
A másik játékra csak nagyon gyenge tippeim vannak... lenne a Kid Icarus, ami mondjuk csak kevés dologban illik ide, vagy a Super Mario Bros. 2, ami szintén. Esetleg Chubby Cherub? Hirtelen ezek ugrottak be, de kétlem, hogy ezek közül lenne valami.
Köszi ismét a válaszokat! :D Igen Star Force és a Sky Destroyer :D Ezekkel is imádtam mindig játszani.
Ti hogy tudtátok megjegyezni ezek a játékokat? Régebben néztem egy 1 órás összeállítást ilyen játékokból, abban reménykedve, hogy megtalálom őket, de előbb kellett volna gondolnom a gyakorira.
Ez az oroszlánkirályos nagyon beteg volt, sétáló ujjak voltak benne, meg jelzőlámpák, olvastam youtube-on a kommentelők között, hogy nem tudták végigvinni.. elég bizarr is volt a játék, mert ha pl simba meghalt felkötötte magát... ._.
Én speciel úgy, hogy érdeklődök a Nintendo, és úgy általában a videojátékok történelme iránt, és legalább 10 éve foglalkozok NES és Famicom játékokkal. Sokat szoktam utánuk nézni, közel 200 van meg eredetiben (nem sárgakazis verzió), és nagyon sokkal játszottam.
Viszont konkrétan: Az Ice Climbert nagyjából mindenki ismeri, aki benne van a témában, mert egy Nintendo által készített klasszikus. A Nuts & Milk és a Lode Runner könnyű, mert az első két olyan játék volt Famicomra, amit nem a Nintendo fejlesztett. Ráadásul a Lode Runner alapvetően is viszonylag híres játék, és elég nagy hagyatéka lett később is, sőt, később a Hudson Soft, aki a Nintendo portért volt felelős, később összekötötte a szintén híres Bombermannel.
A Star Force is viszonylag nagy úttörő volt, és stílusában az egyik első játék, a Sky Destroyer meg egyszerűen megvan, de nagyon nem szeretem. :D Persze, jól néz ki, hogy olyan, mintha 3D-ben repülnél, de szerintem elég unalmas, nincs benne semmi változatosság, és nem annyira egyszerű a játékmenete sem, de ez inkább hiba a dizájnban, mint szándékos nehézség, szerintem.
Kérdező: Nekem is ismerősek ezek a játékok (bár nem mindegyik nevét tudtam fejből), szerintem amiatt közismertek, hogy sok gyűjtőkazettán rajta voltak, amikre 7-8 játék többféle verzióját feltették.
Krisipoke: Sajnos egyik sem stimmel, de azért köszi :) Keresgélés közben meg láttam egy Shadow of the Ninja-hacket Batman skinnel, majd azzal csillapítom a hiányt. (Imádtam a zenéjét)
Olyan kérdésem lenne még, hogy mi az oka annak, hogy ekkora különbségek vannak NES-re (illetve NES-klónra) kijött játékok grafikájában? A kérdésben szereplő játékok vagy a Shadow of the Ninja illetve a Darkwing Duck (meg egyéb Disney-licencek) vagy a Mighty Final Fight között a kiadásig eltelt időben új fejlesztői környezet jött ki? Tényleg, hogy írták egyáltalán a programokat? (Biztos csomó helyen írnak erről, de úgy látom, szívesen mesélsz a témáról)
Több oka is van igazából.
Az egyik legfontosabb, hogy sokkal olcsóbbak lettek az évek során az adathordozók (ne felejtsük el, hogy pl. a Famicomra 11 évig jöttek ki játékok), így egyre olcsóbb lett nagyobb tárhelyű kazettákat gyártani, így sokkal több pálya, zene, sprite (kép), stb. fért rá mindegyikre.
Emellett az idő múlásával nyilván egyre nagyobbak lettek az elvárások. Jöttek ki folyamatosan a korszakalkotó játékok, és persze, hogy sokan azokon is túl akartak teljesíteni, így mondjuk 1988-ban már nem voltak nagyon elfogadhatóak az ilyen pár pályás, fekete hátterű, egyszerű játékok.
Aztán ott van az is, hogy idővel fejlesztettek ki speciális chipeket is, amikkel különleges dolgokat lehetett csinálni. Sajnos Japánon kívül ezek nem nagyon voltak érvényben, főleg a nem-Nintendo cégek esetében. Csak egy példa: nézd meg mondjuk a Contra japán és amerikai verzióját. A legszembetűnőbb különbségek, hogy a japán verzió elején van cutscene, van térkép, a dzsungeles pályán mozognak a fák levelei, a havas pályán esik a hó, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!