Melyik laner hős mire való a League of legends-ben?
(Előre is bocsánat a wall of textért)
Namármost hogy SoloQ-ban mi történik, az egy teljesen más dolog, mint amiről most fogok beszélni, hiába játszik az emberek 95%-a abban; ennek legfőbb oka a csapatjáték és a SoloQ közötti koncepcionális ellentmondás, de erről most nem többet.
Induljunk ki abból, hogyan lehet megnyerni egy játékot. Nyilván nem arra gondolok, hogy megsemmisítjük az ellenfél nexuszát (noha ebben fog kiteljesedni a dolog), hanem hogy miket kell tenni, hogy eljussunk oda. Több stratégia is létezik, nézzük meg a két legnépszerűbbet:
1. Lehet, hogy olyan engage tool van a kezetekben, amivel eldönthettek egy teamfight-ot. A dolgotok annyi, hogy kikényszerítitek, hogy egyszerre mindenki mindkét csapatból egy helyen legyen, nekikmentek, elkalapáljátok őket, és amíg a nagyrészük halott, elvisztek egy-egy tornyot és/vagy inhibet, baront, akármit. Ezt újra és újra megcsináljátok, amint megtehetitek.
2. Van valaki a csapatotokban, aki 1v1-ben bárkivel felveszi a versenyt (vagy legalábbis nem hal meg), mobilis, van teleportja és gyorsan tudja vinni a tornyokat. Na, őt valamelyik oldalsó lane-en hagyjátok push-olni, amíg ti valamelyik másik lane-en mentek és lövitek az ellent. Ha eleget csináljátok, előbb-utóbb el tudtok vinni néhány tornyot, ha pedig látjátok, hogy ketten vagy többen mennek a split pusherre, akkor a többiek engage-elnek a velük maradt védőkre.
Namármost, az látható, hogy mindkét stratégia más és más dolgokat követel meg. Azonban ha nagyon általánosan akarom nézni, akkor az alábbi szerepeik lehetnek a játékosoknak (de persze ez csak durva általánosítás):
Top: tank, lehetőleg CC-vel, hogy tudjon peel-elni vagy engage-elni (pl. Maokai); a másik lehetőség, hogy jó 1v1-es split pusher (pl. Fiora)
Mid: elsődlegesen a waveclear-ért felel; vagy AoE specialista vagy durva assassin
ADC: ő két dologért van: ő tud a legjobban tornyokat elvinni, és ő az, aki a tankokat meg tudja ölni; a feladata, hogy minél több sebzést kiosszon anélkül, hogy meghaljon (ha nem tud közel kerülni az ellenfélhez, akkor a tankot lövi, de a lényeg, hogy valakit mindig)
A jungler és a support feladatai nagyban függnek a laner-ektől. Lehetnek elsődleges engage-ért felelősek, disengage-ben jók, hozhatnak poke-ot vagy peel-t, stb.
Nem tudom, ilyesmi információkra gondoltál-e.
SoloQ : Solo Queue rövidítése, azt jelenti, hogy egyedül jelentkezel rangsorolt meccsre
Nexus : a csapatok végső és egyben legfontosabb épülete, ami ha elesik, a játéknak vége
Engage tool: Olyan eszköz, módszer, skill ami lehetővé teszik egy champion számára, hogy egy csapatok közti harc/fight során effektíven támadást indítson. A legjobb példa talán a Malphite ulti.
Teamfight: nagyobb résztvevőszámú fight a meccsen. A teamfightokban dől el a meccsek legnagyobb része, ilyenkor az összes résztvevő champion skilljeire és azoknak kombinációira kell egyszerre figyelni.
Lane push: Ha egy játékos tevékenysége a játékban azt eredményezi, hogy a lanen/sávon/ösvényen amit befolyásol a minionok harcvonala az ellenfél nexusának irányába mozdul. Ezt el lehet érni egy Yasuo W-től kezdve enemy autoattackolása miatti minion aggro-n át az agresszív faceroll skillezésig mindennel.
Mobilis: mozgékony a skilljeiből adódóan
Split pusher: amíg a csapat többi része egy másik objective-el, vagy teamfight-tal van elfoglalva, és ez az ellenfél csapat teljes erőforrását igénybe veszi, egyes championök különösen alkalmasak arra, hogy egy lane-t addig pusholjanak, ezzel előbb-utóbb elvonva legalább egy csapattagot a pálya többi részéről, mert kénytelen odamenni védekezni. Olyan championök alklamasak erre a leginkább, akik könnyedén megnyerik az 1v1 helyzeteket, így több mint 1 ellenfélnek kell hárítani a splitpush problémát. Az se hátrány ha a turretre jól sebző, jó wavecleares championről van szó.
CC: Crowd Control rövidítése. A gamer zsargon egyik ősrégi eleme, a lényege, hogy különféle képességekkel befolyásolod a harcmező tényezőit. CC-nek számít a slow , root, silence, blind , stun , knockup, knockback, hook, suppress, throw satöbbi.
Peel: tükörfordításban hámozás. Úgy kell elképzelni, hogy a squishy carry-re ( sebezhető kulcsember a csapatban ) rámászik az ellenfél csapat mint a zombik, te pedig lehámozod róla őket. Tehát ha CC-vel vagy bodyblock-al megakadályozod hogy megöljék az adc-t vagy apc-t, akkor peel-elsz neki.
Waveclear: A champion képességeiből adódó minionpusztítási sebesség. Egy champion-nek jó a waveclear-je, ha kevés erőforrásból, gyakran tud gyorsan elintézni egy egész minion-wave-et, vagyis egy "hullámnyi" miniont. Ami 3 caster (távolsági) és három melee (közelharci ) miniont jelent, + minden 3. hullámnál jön egy cannon/siege (ágyús/ostrom ) minion ( a játék későbbi fázisaiban gyakrabban ).
AOE: Area Of Effect , ismét egy ősrégi kifejezés, annyi a lényeg, hogy nem single-target a képesség ( vagyis nem csak egyvalamit üt egyszerre ), de nem is multi-target ( több ellenfelet sebez, de nem terület alapon, hanem mondjuk, mint egy Brand vagy Karthus ulti ), hanem egy adott területen sebez.
Assassin: "Orvgyilkos" , olyan champion, aminek a lényege az enemy kevés hp-val rendelkező kulcsfiguráinak gyors elintézése. Általában csak sebzésre építenek, és egyetlen feladatuk, hogy minél többször eltegyék láb alól az enemy apc-t és adc-t egy pillanat alatt, aztán megússzák valahogy ha lehet.
Poke: "böködés", bizonyos skillek lehetővé teszik, hogy távolról kisebb/nagyobb sebzést lehessen okozni az ellenfélnek anélkül, hogy komolyabb harcot kezdeményezne az ember. Jó példa erre mondjuk a Lux E vagy az Ezreal Q. Nagy távolságból dobálják az ellenfélre a képességeket, és folyamatosan veszik le az életet egészen addig, amíg már érdemes engage-elni.
Remélem kielégítő magyarázatot adtam a kolléga által használt kifejezésekre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!