Hogy tudják a profik másodpercek alatt kirakni a rubik kockát?
Az első kettő választ hagyd figyelmen ívül, fogalmuk sincs, miről beszélnek (legalább jót nevettem). Engedd meg, hogy egy korábbi válaszomat másoljam be.
Gyakorlás, gyakorlás, még több gyakorlás. Akik 10 másodperc alatt rakják, ők többnyire Fridrich módszerrel rakják, csak nem 2-3 napja kezdték, hanem inkább 2-3 éve (és akkor igen tehetségesek vagy sok időt szántak rá).
Csupán az a különbség, hogy ők a keresztet többnyire egyből alulra rakják (gyűrűsujjukat meg középső ujjukat használják a D fingertrickekhez) max 8 mozdulatból (illetve nem csak 1 színre raknak, hanem legalább a két átellenes színre, vagy bármelyikre), nem pedig felülre majd átforgatják, valamint amikor megnézik a kockát az elején, látják a kereszthez szükséges 4 élkockát, eltervezik, hogy hogyan lehet leghatékonyabban keresztet varázsolni alulra, és megfigyelnek még legalább 1 F2L-párt, látják, hol lesznek egymáshoz képest, miután befejezik a keresztet. Kereszt kirakása után (amit előtte fejben elterveznek, tehát nem állnak meg egy tized másodpercre sem) szünet nélkül mennek tovább az F2L-re (miután előre tudják, hova fog érkezni az első pár), és amíg izommemóriából rakják be az F2L-t, már észre is veszik a következőt, jó esetben a következő 2 párt is (1-1 sarokkocka, 1-1 élkocka), illetve azt rakják be, amihez a legkevesebb mozdulat kell. Közben odafigyelnek arra is, hogy setupolják a következő F2L-t, ha lehet. Meg a legjobbak arra is figyelnek, hogy amikor rakják be az utolsó F2L-párt, hogyan teszik be, esetleg befolyásolni tudják a felső élkockákat, hogy könnyebb OLL legyen. Meg hogy fent van-e már kereszt az utolsó F2L-pár berakása előtt, és ha van, akkor alkalmazzák a megfelelő Winter Variation vagy Summer Variation algoritmust (azokból összesen 59 van), ha ismerik, és így OLL-skipet erőltetnek (habár ez már nagyon advanced).
Ha nincs kereszt a tetején, és/vagy nem tudnak Winter Variation/Summer Variation algoritmust használni, vagy nem ismernek egyet sem (ami ezen a szinten elég ritka), vagy csak épp nem ismerik föl, hogy melyik az, akkor csak simán berakják az utolsó F2L-párt úgy, hogy minél könnyebb OLL legyen. Utána megcsinálják az OLL-t, általában több algoritmust is ismernek ugyanarra a helyzetre, hogy ne kelljen U-t vagy kockát forgatni, utána PLL-nél ugyanez, többet ismernek egy-egy helyzethez, illetve nem a kockát forgatják, hanem csak az U réteget.
Meg ami még sokat számít, hogy a TPS-ük (turns/second, forgatás/mp) 10 fölött van. Azaz egy hosszú algoritmust is max 1,5 mp alatt hajtanak végre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!