Megoldható lenne, hogy saját játékot készít (tes) sek?
Persze pillanatnyilag csak elméletben érdekel de ha lehetséges arra is kíváncsi vagyok azért, hogy ez mégis hogy oldható meg. Tehát a lényeg az lenne, hogy se pénzem se programozói és hasonló ehhez szükséges tapasztalatom se semmi. Én így képzelem el:
1. Lépés: Beszélek egy csapattal/több magánszeméllyel akik képesek lennének az ötletemet játékká tenni.
2. Lépés: Megbeszéljük, hogy mennyire becsülnénk előreláthatólag a teljes elkészültségig vezető út költségeit. (Hozzáteszem semmi önrészem sincs)
3. Lépés: Felteszem ezt a projectet egy Kickstarter szerű oldalra kicsit többel mint ezzel az összeggel előregondolkodás végett.
4. Lépés: HA és ez egy nagy ha összejön a pénz a csapat nekiáll készíteni és remélhetőleg kész lesznek ekkor a steam vagy valamilyen online módon nekiállok eladni.
5. Lépés: Örülök mint majom a farkának :D
Ami érdekel:
Lehetséges-e ezt teljesen a semmiből elkezdeni? (Semmi önrész, ismerettség, tapasztalat.)
A fent felsorolt lépések helyesek-e és ha nem hol van bennük a hiba?
A lépések megvalósítása egész pontosan, hogy történik? -Tehát hol keressek programozót, modellezőt, reklámszakembert stb.-t? Hogy és hol tudnám ezt finanszíroztatni?
Ha varázslatos módon mégis összejönne mennyire lenne reális, hogy célba is érek?
Mik a jogi oldalai?
Ha Sikerül nekiállni de befejezni nem mi a legrosszabb ami történhet/mit veszíthetek ha félúton elbukok?
Kérlek a válaszod indokold, és tartsd észben, hogy nem arra vagyok kíváncsi, hogy menni fog-e nekem hanem, hogy lehetséges-e elméletben szóval trollok kíméljenek.
(Mellesleg igen, szeretném megvalósítani de egyenlőre csak az érdekel, hogy lehetséges-e. Azon ráérek gondolkodni, hogy bele is kezdjek.)
Segítő válaszokat előre is köszönöm!
Elég nagy álomvilágban élsz, sorry. Maximum annyit tudsz csinálni, hogy egy amatőr csapatot valahogy összeszedsz és egy mindenki által elérhető motort használva elkezdtek dolgozni rajta, de ez egyrészt rengeteg idő, másrészt mivel nem értesz semmihez, nem vennék sok hasznodat/megoldják maguk, főleg hogy nem is vagy jóba velük.
Harmadrészt akik saját játékon gondolkoznak, ők maguk utánanéznek a dolgoknak és elkezdik, nem várják, hogy valaki egy ötlettel megkeresse őket (értsd: nem vár senki rád).
"Tudom, hogy minimális az esély rá de ha nincs semmi komoly veszteni valóm(pl. csődbe megyek tőle) akkor simán nekiállok max nem jön össze."
Persze, téged ne terheljen semmi felelősség, de a csapat dolgozzon ingyen meg adjon bele mindent.
Kickstarter projektet Magyarországról nem lehet indítani.
Ahogy az első hozzászóló is mondta, semmi szereped nincs a gyártás folyamatában, szóval kivitelezhetetlen az ötleted. Szóba sem állnak veled a fejlesztők, mert komolytalan az egész, nincs alapja. Kickstarteren lévő projekteknél van egy csapat, akik ismerik egymást, vannak kidolgozott tervek, artwork-ök stb.
Nem is értem hogy képzelted ezt az egészet.
Elnézést az én k**va anyámat, hogy azt hittem a kérdésemre is kaphatok választ...
1. Az, hogy pl. (például rövidítése) annyit tesz, hogy egy a több lehetséges opció közül. Ha felfogadok egy csapatot úgy, hogy nincs pénzem valószínűleg mondjuk nem fogadják el a munkát de ha mégis akkor is a minimum, hogy beperelnek és hoppá csődbe megyek. Van pl. egy másik ilyen oldal, az indiegogo ahol lehet gyűjtögetni egy határidőig és ha addig nincs kész akkor visszafolyik az összejött pénz a támogatókhoz.
2. A kickstarter példa volt, sok ilyen oldal van, ennek a kifejezésére szolgál a "szerű" szócska.
3. Ha van pénzem és azt szolgáltatásért cserébe hajlandó vagyok elcsereberélni a programozókkal akkor bizony szóba állnak velem.
4. Szerinted a kreatívok(azok az úriemberek akik a történetet írják meg találják ki stb.) szerinted csak dísznek vannak?
Ja és még mielőtt elkezdenél azzal jönni, hogy ha ennyire tudom miért kérdeztem nos megnyugtatlak, nem azt kérdeztem amire válaszoltál. Ha megkérhetlek legközelebb csak olyan kérdésre válaszolj amit meg is kérdeztek.
Senki nem fog így veled szóba állni. Az ilyen nulláról indulós projecteket senki nem fogja csak úgy megcsinálni, anélkül, hogy ismerne, mert nem két napos munka és amennyi munka kellene ehez, annyit senki nm fog bvállalni a két szép szemedért. Most gondolj bele. Az alatt az idő alatt, amennyit ez igénybe vesz dolgozhatnénak fizetős munkán is, amiből monjuk számlákat fizethetnek, vagy ehetnek.
Az egy dolog hogy te a saját véleményed szerint írtál egy érdekes történetet, de A, azért magának a játéknak az elkészítése MESSZE sokkal több idő, energia és szaktudás (X évig tanulta a programozást, akkor azt bizony meg kell fizetni és kész) és B, szakmai ismeretek nélkül nem vagyok biztos benne, hogy te meg tudod ítélni, hogy ez tényleg egy jó, eredeti story-e. Itt az oldalon rengetegen írnak könyvet, aztán mikor bemásolják, akkor meg jön a bukta, mert béna. Az artwork ugyan ez. Nyilván jól eljátszik az ember vele, de ettől még nem biztos, hogy olyan szint, mint ami egy játékhoz kell. Amúgy én szívesen megnézném.
egy emberként nem fogsz tudni felfogadni egy csapatot
egyrészt amikor egy fejlesztő stúdiót megbíznak egy munkával, azok cégek, kiadók szoktak lenni
másrészt mikor egy csapat önerőből dolgozik egy munkám, ott mindenki ismeri egymást évek óta (lásd mint az Octodad-nél, amit egy főiskolás baráti társaság kezdett el csinálni)
terád nem nagyon lenne szükségük, minden nincsen semmi szakmai tudásod
aztán ott van az is amit mondtak, attól hogy te a sztorit meg az artwork-öket jónak találod, nem biztos hogy azok
a pénzgyűjtés sem ilyen egyszerű, mivel legtöbbször közel sem jön össze annyi pénz, mint amire a csapatnak szüksége lenne
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!