Gta 4 vagy gta san andreas a jobb? miért? és miben jobb?
Különböző részei jobbak az egyiknek és a másiknak. A grafikában például a IV messze a SA felett van, hiszen évek vannak a két játék között.
Nehézségi fokban és újrajátszhatóságban viszont a SA messze felülmúlja a IV-et. Félreértés ne essék, mindkettő nagyon élvezetes játék, de a IV-et nagyon megkönnyítették, és a gyengébb képességű játékosoknak alakították ki, akik nem akarnak tizedszerre is újrakezdeni egy küldetést. A IV-ben nagyon nem szerettem a taxit, ami teljesen kiirtotta a helyismeret szükségességét. Ha el akarsz menni valahova, akkor csak bepattansz egy taxiba, és már ott is vagy. Mindez működik a legtöbb küldetés közben is, tehát nem kell furikázni és keresni a helyszíneket, csak taxiba ülsz és ott vagy. Egy idő után rászokik az ember és már mindenhova taxival megy, mert egyszerűbb. A SA rákényszerít a helyismeretre, és órákig elvan az ember azzal, hogy keresi a küldetések helyszínét. Ez néha idegesítő, de legalább életszagú, és egy idő után már felismered az utcákat, a boltokat, házakat, tereptárgyakat. A IV-ben ezeket átugrod, csak néhány főbb helyszín képe marad meg.
A IV küldetései pofonegyszerűek, az ellenfelek nem tudnak célozni. A rendőrök viszont sokkal ügyesebbek, viszont ezt meg elrontották azzal, hogy a kőrözési szint sosem megy 4-es fölé a játék során, pedig 6 is lehetne. A küldetésekben a 4 a max, ami nem olyan vészes, de inkább kevesebb van.
Hangulatban, történetben mindkettő erős, ki mit szeret. Én imádtam a gengszter feka vonalat, de a bevándorló volt háborús veterán is hangulatos. Ha választani kell, akkor SA. Nagyon komoly erőfeszítések vannak a San Andreas minijátékaiban, mondhatni telepakolták. A IV-ből ezek nagyrészt kimaradtak, inkább az NPC-k adnak feladatokat(drogszállítás, versenyzés, bérgyilkos munkák). Imádtam a SA-ban a megvásárolható ingatlanokat, mert ott alakítottam ki safehouse-t, ahol szükség volt rá. A IV-ben ez magától változik, de sosem ott kapsz házat, ahol szükség is lesz rá egy küldetés alatt.
A IV karakterei a vicces felé tolódtak el, a SA karakterei komolyabbak, életszagúbbak. Azért tetszett jobban a SA története, mert fokozatosan alakulnak az események, míg a IV-ben nagyon gyorsan megjelenik a főgonosz. Kevés a csavar, nincs igazi meglepetés, az történik, amire számítunk.
Akad a IV-nek két kiegészítője Episodes From Liberty City néven, de ezek is a pofonegyszerű kategóriába kerültek, az embernek nem igazán van kedve a részletekkel foglalkozni.
Ha nem riaszt el a SA régi grafikája, akkor mindenképpen ajánlom. Lesznek nagyon nehéz részek is, de annál nagyobb az öröm, amikor végre sikerül teljesíteni, és persze a részleteken van a hangsúly.
Viszont a IV-et se hagyd ki, mert nagyon hangulatos a keleti gengszter története egy olyan városban, ami tobzódik a bűntől és korrupciótól.
Szerintem a szereplők és a Grafika is nagyon jó(k).
És az h kitalálták a taxit az csak jó mert nem kell órákig kőrözgetni :D (valaki utálja ezt pl.: én) :D.
És szerintem nehéz az IV, mert ha egyszer meghalsz akkor az egész küldetést újból kell kezdened :(.
Én szerintem "grafikailag" is már csak megéri az IV
1 játékos: gta 4
multi: gta sa-mp
Azt nem mondanám, hogy a GTA 4-et megkönnyítették. Az autók kezelését például valóságosabbá tették, vagyis bizonyos dolgokat könnyebb vele megcsinálni, másokat nehezebb. Az ellenfelek sem céloznak rosszul, de a fedezékharc sokat könnyít, viszont ha kiállsz nyílt terepre, gyorsan lekaszálnak. A taxiszolgáltatást nem kötelező kihasználni, de szerintem egy praktikus és jó újítás. Csak nem kellett volna kivenni a taxis küldetéseket. Én nem is használtam túl sokszor. Cserébe viszont a rendőrös küldetések lettek sokkal kidolgozottabbak és jobbak. Nekem a küldetések sem tűnt egyszerűbbeknek, sőt, több köztük az összetettebb feladat. Az SA minijátékai t én majdnem mind feleslegesnek éreztem. A kondizást tök fölöslegesen tették bele, úgy általában a karakterformálást is túlerőltették.
A GTA IV szerintem jobban megfogja az embert, jobban egyben van a játék, nincsenek bele nem illő minijátékok, amik megtörik a hangulatot, azzal meg nem értek egyet, hogy elment volna a komolytalanság irányába. a GTA-kat mindig jellemezte egyfajta humor és ez épp a komolyabb darabok közé tartozik.
Hangulatában és képi világában annyira más a kettő, hogy össze sem lehet vetni. Képi világban a GTA III komor szürke világa tért vissza, de eltűnt a Renderware motor képregényes hatása, ami még a San Andreasban is megvolt.
Csak hogy akkor a IV mellett is legyen egy részletesebb leírás.
Ha a SA-t végigjátszottad csalás nélkül, akkor a IV pofonegyszerűnek fog tűnni mellette. Való igaz, az autók realisztikusabban viselkednek, sőt, ha nem vigyázol az ütközésekkel, egy komolyabbnál még a szélvédőn keresztül is kirepülhetsz, ám mindez nem lényeges, mert a küldetések nagy része egy kaptafára épül: pakolj fel távolsági fegyverből és páncélból, majd lassan, megfontoltan kezdd irtani az ellenfeleket. Kapkodni nem kell, semmi sem megy időre. Ha ügyes vagy, páncélveszteség nélkül ölhetsz meg mindenkit, mert messziről nem tudnak célozni, neked viszont ott van az M4 és a távcsöves puska, amivel kényelmes távolságból lehet mindenkit leszedni, még komoly zoom is van a fegyvereken. Amint meglát az ellenség, fedezékbe rohan, vagy egy helyből tüzel, nem nagy kunszt. Mindent kivettek, ami a SA-ban nehéz volt: a repülős küldetések megszűntek, helyette helikoptert vezetünk, de nem kell lőni sem vele, csak vezetni kell. Nem nehéz. Lőni helikopterrel csak az EFLC kiegészítő Ballad of Gay Tony egyik küldetésében kell, de ott is annyira megkönnyítették az egészet, hogy ha nem zuhansz le a géppel, akkor gyakorlatilag a földre leszállva megölhetsz mindenkit hagyományos fegyverekkel, majd visszaszállva a gépre megnyered a küldetést. Mindent úgy alakítottak, hogy annak is sikerélménye legyen, aki még csak ismerkedik a stílussal. Nyilván nekik nehéznek tűnik, hiszen kezdők, de profibbaknak nem jelent kihívást a játék.
Tudom, hogy csak szidom a IV-et, de összehasonlítást kértél. A helyzet pedig az, hogy nincsenek új dolgok a IV-ben, viszont rengeteg dolog hiányzik, és az egész nagyon meg lett könnyítve. Csillog-villog a játék, de az élményt butították. Pont azért volt annyira vonzó a SA, mert milliónyi dolgot csinálhattál vele, anélkül, hogy a küldetésekhez hozzányúltál volna. Aki csak végigrohan a küldetéseken, annak persze felesleges a sok kis kiegészítő, a falfirkák, a bandaháborúk, a rendőrös, taxis, tűzoltós, mentős kiegészítők, az egész ingatlanpiac, a betörések, rejtett autók és fegyverek keresése, autólopások, hogy csak az alapokat említsem. Aki viszont ezeket imádja, annak a IV borzasztóan szegényes lesz, annak ellenére, hogy a hangulatot jól eltalálták.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!