Szerintetek nulla pénzzel, de egy (szerintem) jó játékötlettel lehet bármit kezdeni?
Tudom, tudom, elég naiv kérdés és sejtem, hogy mik lesznek a válaszok, hogy 0% esély van rá.
Ezzel többnyire én is tisztában vagyok, de azért annyira nem vágom, hogy pontosan hogyan mennek ezek, hogy vajon vannak-e játékfejlesztéssel foglalkozó cégek, akik szívesen vesznek meg ötleteket vagy szívesen vágnak bele egy játék létrehozásába úgy, hogy az ötletgazda is majd részesedést kap a bevételekből, de a nagyja pénzt a cég viszi.
Csak mert eszembe jutott egy ötlet, amibe egy ismert alkalmazás egyik funkcióját kombóznám egy játékkal, ami szerintem tök jól tudna működni. Kérdés, hogy ez inspirációnak vagy lopásnak számít, mert teljesen egyedi játék amúgy sem nagyon van. Ez egy félig-meddig tower defense játék lenne, de pont azért gondolkoztam ilyenen, mert rohadtul szeretem a tower defense játékokat, rengeteggel játszottam már, de úgy igazán max 5-6 fogott csak meg és azok közül is kb a fele olyan volt, hogy kijátszottam és utána vége, nem lehetett már mit kezdeni vele. Ém pedolig egy úgymond végtelen játékot találtam ki, amiben folyamatosan tudunk fejlősni, építeni stb, plusz 1-2 extra, amit említettem is feljebb. Meg lenne még ötletem hozzá és összességében ehhez hasonlóval sem találkoztam még.
Illetve annyi kérdésem lenne még, hogy a marketingen kívül, kizárólag a játék elkészítése mennyibe kerülne nagyságrendileg?!
Még ha soha nem is lesz belőle semmi (amire azért elég nagy esély van, lássuk be😂), akkor is érdekelne a dolog, hátha van itt jártas ember a témában.
Sokszor fura nekem az is, hogy eszetlen szar játékok mekkorát mennek csak azért, mert non-stop feldobálja hirdetésbe és millióan töltik le.
egy ötlet kb semmi. maga a megvalósítás tippre 10000x több munkaóra.
szóval ha termel a játék 10 milliót, kapsz 1000 ft-ot.
(persze, nem kapsz, de nagysagrendileg így képzeld el)
Legjobban akkor jársz, ha szép lassan évek alatt ki tanulod a játékfejlesztést meg az irányítását a fejlesztés folyamatainak, aztán gyűjtesz magad köré megfelelő embereket… Sok innováció igazából így született a játék világban.
Fejleszteni szinte bárki meg tud tanulni, hiába tűnik ez a legnehezebb résznek… Rengeteget kell hozzá tanulni, de az innováció meg vagy van vagy nincs, azt nem igazán lehet tanulni, a vízióval rendelkezni kell, adottság kérdése.
Utóbbi fontosabb mint az előbbi.
Így önmagában egy ötlet az semmi, szélben elsuttogott szó.
Első körben részletesen dolgozd ki, hogyan fejlődsz, képességfa/fejlődés/bónuszok lehetősége, ellenfelek, térkép, játékmechanikai megoldások stb. Minden, amit a játékban akarsz látni, azt dolgozd ki, ne csak ilyen 'jó lenne egy XY bele' szintű semmitmondó dolgot írj bele.
Ez pár 10 oldaltól akár több száz oldal is lehet. Ha ez megvan, akkor utána lehet bármi másról is beszélni.
Eredetileg nem szóltam volna ehhez hozzá de az ahogyan kikeltél magadból a komment miatt, elgondolkodtató. Szerintem ott van a baj a hozzáállásoddal hogy szerinted "felesleges" lenne írni "100 oldalt" a játékötletedről, merthogy nagy eséllyel úgy se lesz belőle semmi, attól függetlenül hogy leírod vagy sem.
Nem csak a játékfejlesztésnél, de más kreatív munkáknál is sokszor van hogy nem "kapsz" a végeredményért sokmindent (tapasztalatot max). Ha neked az, hogy te nem kapsz garanciát arra hogy a játékból lesz valami, vagy nem fizet neked valaki X összeget ami a te "jutalmad/ösztönzésed" azért hogy te bármiféle erőfeszítést belefektess valamibe, akkor sajnos valószínűleg nem csak hogy a játékötletedből nem lesz semmi, de belőled is max olyasvalami dolgozó lesz (lett?), aki mindig is alkalmazottként fog tudni csak dolgozni. (Ezzel semmi gond nincs önmagában így mellékesen megjegyezném, csak egy meglátás amivel jó tisztában lenni!)
Jó hozzáállás az volna, hogy igenis leírod hogy pontosan hogyan működne minden, mert egyrészt tanulnál belőle, másrészt rájönnél hogy nem is olyan egyszerű ezeket leírni, miközben nekiállnál egy minimális verzióját a játéknak esetleg összerakni tutorialok alapján. Youtubeon nagyon sok tutorial van amiből megtanulhatsz mindent amire szükséged van a játék fejlesztésére. Sose volt olyan könnyű belecsöppenni a játékfejlesztésbe mint ma, csakis kizárólag te akadályozod meg, hogy nekiállj.
Olyan jó, hogy jobban tudjátok nálam, hogy én milyen ember vagyok. Szerintetek ez nem logikus, szerintem meg az nem logikus, hogy kidolgozok rohadt sok munkaórával egy ötletet, hogy aztán porosodjon.
De ez az egyik fületeken be, a másikon ki.
Ha most megkérdezném, hogy szerintetek mennyi esély van arra, hogy játék lesz valaha is az ötletemből mit válaszolnátok?
Tételezzük fel, hogy kidolgozom részletesen. Valószínűleg (bár nem szeretnék a szátokba adni semmit) ti is a nullához közeledő számot adnátok meg. Ennek fényében nem értem azt, hogy miért lennék lusta?! Miért lenne rossz a hozzáállásom?! Miért vontok le téves és negatív következtetéseket rólam?!
Már nem is a kérdésnél vagyunk, cserébe egy ismeretlenbe "belerúgtok" tök értelmetlenül.
Az meg, hogy "ha nem akarom kidolgozni lutrira akkor nem is lehet olyan jó a játék"... mit mondjak ilyenekre?! Ha kidolgozom akkor jobb maga a játékötlet, mintha nem?!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!