Miért adja ki a sony az exklúzív címeit pár év után pcre is?
Pénz. Igazából manapság nem kell újraírni a teljes játékot platformváltásnál, eléggé egyszerű a konvertálás (ez néha vissza is üt, lásd a The Last of Us botrányosan optimalizálatlan PC portját).
Ne feledjük, hogy egy AAA játék elkészítése néha több százmillió dollárba kerül, de a Sony nem ad ki adatokat, tehát nincs kizárva, hogy az agyonistenített exkluzív címei valójában ráfizetésesek (de hosszú távon még így is megéri, mert új Playstation felhasználókat toboroznak). Természetes, hogy szeretnének minél több pénzt visszaforgatni belőle.
Azért elég valószínűtlen, hogy ráfizetés legyen.
Ha mondjuk a Ghost Of Tsushima 100 millió dollárból készült marketinggel együtt (valójában 60 millió dollárra becsülik a költségeit), akkor is elkelt belőle 10 millió példány. Ha minden egyes példányon csak 10.000 forintot tudtak profitálni, az is 275 millió dollárt jelent. Azért egy 175%os teljesítmény nem rossz… De amúgy ez csak az én pesszimista becslésem, valójában “It cost $60 million, sold more than 7.5 million copies, and achieved revenues estimated at $397 million.” (azóta ugye túllépte a 10 millió eladott példányt).
És a Ghost Of Tsushima csak egy közepesen nagy cím.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!