Mennyire fontos neked a játékokban a történet, grafika, játékmenet?
Á, nem fontos.
Lehet bármilyen szar. A grafika sem kell, hogy jó legyen.
A játékmenet, az meg pláne nem érdekes.
Mondd, ennél hülyébb kérdés nem jutott eszedbe?
1) jó irányítás és változatos feladatok
2) érdekes történet (az sem "baj" ha van benne pár csavar) pl. "A way out"
3) hangulat (látványvilág + zene) direkt nem "grafikát" írok, mert nem az a lényeg számomra hogy valósághű legyen, sokszor egész egyszerű grafikával is beérem, ha azzal a történethez illő hangulatot lehet kelteni
(persze ez erősen attól függ, hogy ki milyen típusú játékokat szeret) :)
" A történet nem fontos annyira, csak legyen izgalmas a játékmenet."
Nekem nem fontos a grafika, most vittem ki a half life blue shiftet. Nem zavart a grafika, egyszerűen izgalmas volt.
Ez nagyban függ a játék műfajától is. Egy RPG esetén a történet egyáltalán nem elhanyagolható. Sőt, tulajdonképpen az a lényege. Sok műfajnál pedig amolyan "senkit sem érdeklő kötelező elem". Mondjuk egy autóverseny mindennemű történeti körítés nélkül is ugyanolyan élvezetes tud lenni.
A játékélmény pedig egy nagyon összetett dolog, és nem lehet kihegyezni egyik összetevőre sem. Ha egy játéknak jó a zenéje vagy a grafikája, az hozzá tud tenni az élményhez, de önmagában nem ettől lesz az a játék jó, vagy rossz.
Ezt kicsit szétbontanám. Vannak "kötelezők", amik jó esetben nem rontanak a játékélményen, rossz esetben teljesen tönkreteszik azt, és vannak "feature-ök", amelyek megalkotják egy játék profilját, és az élményt, amit nyújtani kíván.
Kötelezőek például:
- Irányítás (Reszponzivitás, érzékenység, 'komfortérzet')
- UX/UI (Menürendszer felépítése, intuitív elrendezés, mouseless navigation, minimális kattintás/gomnyomásból jutsz el bárhova)
Aztán jönnek a feature-ök, ahol nagyban eltérhetnek a preferenciák. NNémely játék a látványvilágával, hiperrealisztikus grafikájával próbál elkápárztatni, van amelyik egy magával ragadó történettel, vagy épp ütös sound design-el. Az én meglátásomban a legfontosabb eleme egy játéknak a hangulatteremtés. Ez egy kicsit elvontabb feature, mert hangulatot sokféleképpen lehet teremteni, hanghatásokkal, immerzív történettel, vagy egy egyedi látványvilággal. De az, hogy a játék valahogy megteremtse a játékosban az érzetet, hogy benne van a játékban, hogy eggyé váljon vele rendkívül fontos. Én éppezért preferálom az olyan játékokat, amelyek megteremtik ezt az immerziót (pl a Subnautica szerintem az egyik legjobb játék ezen a téren, remekül teremti meg azt az érzetet, hogy egyedül vagy egy ismeretlen bolygón, és a feszültségét annak, hogy nem tudod, mi bújkál a mélységben), tegyék azt bárhogyan is. Ha nagyon technikás akarok lenni, akkor szerintem az audio az, ami a legmeghatározóbb a hangulatteremtésben. Bizonyos tekintetben a fülünk érzékenyebb mint a szemünk, gyorsabban, hevesebben reagálunk egy hanghatásra, mint egy képire, és bár a vizuális ingerek hatékonyabban raktározódnak el a memóriánkban, a hallott ingereket elevenebben tudjuk felidézni. Hangulatteremtés szempontjából ezért szerintem a jó zeneszerzés, és hangkeverés a fő technikai szempont.
Úgy néz ki valamiről lemaradtam.
Valaki írja már le a CS:GO történetét.
...
A játékmenetre helyezd a hangsúlyt, a történetet teljes mértékben kihagyhatod.
Ha mindenképpen akarsz történetet, akkor készülj arra, hogy írhatsz a játék mellé egy könyvet is, különben mindenki halálra unja a játékot.
Nem egyszerű egy komplett történetet csak úgy megírni, ezért inkább célszerű ezt kihagyni.
Talán még annyit, hogy olyan játékmenetet találj ki, ami indokot ad arra, hogy újra elővegyem a játékot. Erre a multiplayer például remek megoldás vagy az, ha open world játékot tervezel.
Viszont ha történeten alapul a játék, tegyük fel sokan kiviszik a játékot. A legtöbben már nem fogják elővenni, mert ismerős lesz a story.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!