Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Mennyire fontos neked a...

Mennyire fontos neked a játékokban a történet, grafika, játékmenet?

Figyelt kérdés
Pontosabban: egyesével mennyire fontosak neked ezek? Melyik a legfontosabb? Egy jó történet és játékmenet mondjuk eltudja feledtetni veled a grafikai hiányosságokat? Vagy egy érdekes játékmenet mondjuk eltudja feledtetni veled a történet hiányát?
2021. aug. 3. 08:41
A kérdező szavazást indított:
A grafika nem olyan fontos, ha jó a történet.
A történet nem fontos annyira, csak legyen izgalmas a játékmenet.
A grafika számomra nagyon fontos, nem elég csak egy jó történet vagy játékmenet.
Egyéb, kifejtem kommentben.
30 szavazat
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
86%
A történet és a játékmenet nem elválasztható egymástól szerintem.
2021. aug. 3. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
29%

Á, nem fontos.

Lehet bármilyen szar. A grafika sem kell, hogy jó legyen.

A játékmenet, az meg pláne nem érdekes.



Mondd, ennél hülyébb kérdés nem jutott eszedbe?

2021. aug. 3. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim válasza:
100%

1) jó irányítás és változatos feladatok

2) érdekes történet (az sem "baj" ha van benne pár csavar) pl. "A way out"

3) hangulat (látványvilág + zene) direkt nem "grafikát" írok, mert nem az a lényeg számomra hogy valósághű legyen, sokszor egész egyszerű grafikával is beérem, ha azzal a történethez illő hangulatot lehet kelteni


(persze ez erősen attól függ, hogy ki milyen típusú játékokat szeret) :)

2021. aug. 3. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
100%

" A történet nem fontos annyira, csak legyen izgalmas a játékmenet."


Nekem nem fontos a grafika, most vittem ki a half life blue shiftet. Nem zavart a grafika, egyszerűen izgalmas volt.

2021. aug. 3. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
100%

Ez nagyban függ a játék műfajától is. Egy RPG esetén a történet egyáltalán nem elhanyagolható. Sőt, tulajdonképpen az a lényege. Sok műfajnál pedig amolyan "senkit sem érdeklő kötelező elem". Mondjuk egy autóverseny mindennemű történeti körítés nélkül is ugyanolyan élvezetes tud lenni.

A játékélmény pedig egy nagyon összetett dolog, és nem lehet kihegyezni egyik összetevőre sem. Ha egy játéknak jó a zenéje vagy a grafikája, az hozzá tud tenni az élményhez, de önmagában nem ettől lesz az a játék jó, vagy rossz.

2021. aug. 3. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
100%
Hogy egy játékban a történet mennyire fontos elem, az igazán csak egy tetrisz esetében tud kicsúcsosodni.
2021. aug. 3. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
100%
Amit kihagytál az a karakter,a főszereplő.Ha nekem nem szimpatikus valamiért az irányított karakter akkor nem játszok vele akármilyen is a játék.
2021. aug. 3. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat!
2021. aug. 3. 10:12
 9/18 anonim ***** válasza:

Ezt kicsit szétbontanám. Vannak "kötelezők", amik jó esetben nem rontanak a játékélményen, rossz esetben teljesen tönkreteszik azt, és vannak "feature-ök", amelyek megalkotják egy játék profilját, és az élményt, amit nyújtani kíván.


Kötelezőek például:

- Irányítás (Reszponzivitás, érzékenység, 'komfortérzet')

- UX/UI (Menürendszer felépítése, intuitív elrendezés, mouseless navigation, minimális kattintás/gomnyomásból jutsz el bárhova)


Aztán jönnek a feature-ök, ahol nagyban eltérhetnek a preferenciák. NNémely játék a látványvilágával, hiperrealisztikus grafikájával próbál elkápárztatni, van amelyik egy magával ragadó történettel, vagy épp ütös sound design-el. Az én meglátásomban a legfontosabb eleme egy játéknak a hangulatteremtés. Ez egy kicsit elvontabb feature, mert hangulatot sokféleképpen lehet teremteni, hanghatásokkal, immerzív történettel, vagy egy egyedi látványvilággal. De az, hogy a játék valahogy megteremtse a játékosban az érzetet, hogy benne van a játékban, hogy eggyé váljon vele rendkívül fontos. Én éppezért preferálom az olyan játékokat, amelyek megteremtik ezt az immerziót (pl a Subnautica szerintem az egyik legjobb játék ezen a téren, remekül teremti meg azt az érzetet, hogy egyedül vagy egy ismeretlen bolygón, és a feszültségét annak, hogy nem tudod, mi bújkál a mélységben), tegyék azt bárhogyan is. Ha nagyon technikás akarok lenni, akkor szerintem az audio az, ami a legmeghatározóbb a hangulatteremtésben. Bizonyos tekintetben a fülünk érzékenyebb mint a szemünk, gyorsabban, hevesebben reagálunk egy hanghatásra, mint egy képire, és bár a vizuális ingerek hatékonyabban raktározódnak el a memóriánkban, a hallott ingereket elevenebben tudjuk felidézni. Hangulatteremtés szempontjából ezért szerintem a jó zeneszerzés, és hangkeverés a fő technikai szempont.

2021. aug. 3. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
70%

Úgy néz ki valamiről lemaradtam.

Valaki írja már le a CS:GO történetét.


...


A játékmenetre helyezd a hangsúlyt, a történetet teljes mértékben kihagyhatod.


Ha mindenképpen akarsz történetet, akkor készülj arra, hogy írhatsz a játék mellé egy könyvet is, különben mindenki halálra unja a játékot.

Nem egyszerű egy komplett történetet csak úgy megírni, ezért inkább célszerű ezt kihagyni.


Talán még annyit, hogy olyan játékmenetet találj ki, ami indokot ad arra, hogy újra elővegyem a játékot. Erre a multiplayer például remek megoldás vagy az, ha open world játékot tervezel.

Viszont ha történeten alapul a játék, tegyük fel sokan kiviszik a játékot. A legtöbben már nem fogják elővenni, mert ismerős lesz a story.

2021. aug. 3. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!