Akik csalódtak vagy elégedetlenek a Cyberpunk 2077-el, miért? Mik azok az ígéretek amiket nem váltott be a játék?
Nyilván nem lehet egy játék mindenkinek a kedvence, főleg ha ilyen sajátságos a műfaja.
De vannak akik azt mondják, hogy nem azt kapták amit a CD Projekt Red ígért. Melyek ezek az ígéretek konkrétan?
És ha nem ígéretek miatt, hanem úgy általánosságban csalódtál a játékban, mi az oka?
NOTE: a bugokat fölösleges megemlíteni. Vannak, sok van, de idővel kijavítják őket, sok játék indít így, fölösleges lovagolni ezen.
Nézd, egy videójáték még jódarabig nem lesz olyan, mint egy igazi asztali szerepjáték. Legközelebb talán az AI Dungeon vagy a Dwarf Fortress áll, de ezek nemigazán videójátékok, inkább chatbotok:D
És tudom, hogy egy tucatnyi kaszt van az eredetiben, de ezek nemigazán jönnének át egy ilyen jellegű játékban. És a két körlet amit írtál se igazán.
Tudtommal vannak a videójátékban előnyei a kasztoknak. A Corpo az a céges dialógusokban több dialog opcióval rendelkezik, mert olyan háttértudása van, ami a másik kettőnek nincs. A "streetkid"nek elv kontaktjai vannak több felé. A nomádot nemtom, mivel nem szeretem az autókat, így nem is érdeklődtem afelöl a kaszt felöl:D
Ha a céges zóna úgy le lenne zárva, mint ahogy mondtad, akkor a játéktér egy része kb 1-1 behatolásos küldetés erejéig lenne nyitott. Ez csak az open world élményt veszi el.
És az, hogy a combat zone-ban folytonosak az összecsapások, az csak egy ideig hangulatos, de idővel csak frusztráló lenne, amikor csak át akarsz jutni A-ból B-be, de folyton random encounterekbe ütközöl.
A kasztokat is ezért vonták össze. Az asztali szerepjátékban az ember elköteleződik egy tipikus karakter mellett, és azt hozza sokáig. Vagy csak egy one-shot vagy minikampány erejéig.
De a videójátékban az embernek nincs kedve egész játék alatt végig ugyanazt a stílust hozni, ki akar próbálni minél több mindent. D&D-ben egy barbár nem fog nekiállni varázsolni, vagy maximum ha multiclassol pl druidába. Egy videójátékosnak viszont nincs türelme ahhoz, hogy eltöltsön 4 órát azzal, hogy kijátszike gy tartalmas, de quest-független kocsmai beszélgetést és felkészül a másnapi indulásra a kalandhoz. Egyszerűen a videójáték képtelen olyan immerzív lenni, mint az asztali szerepjáték. És amíg nem lesz fejlettebb és improvizatívabb az AI és elterjedtebb a VR, esélye sincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!