Miért olyan jó a Last Jedi? Miért beszélnek egyesek úgy róla, hogy a Star Wars mennybemenetele? Miért olyan összetett film? 10 dologra, amit nem értettem, válaszoljon már valaki!
1. Miért olyan degenerált az első rend, hogy Poe totál hülyét tud belőle csinálni?
2. Poe miért olyan degenerált, hogy lázadást szervez egy nő ellen, akinek annyi volt a bűne, hogy egy szorult helyzetben mogorva volt, egy parancsmegtagadó pilótával.
3. A Canto Bight-os eseményeknek, mi értelmük volt, azon kívül, hogy ennyire még sosem érezhettem kínosan magam Star Wars filmen?
4. Az üldözéses eseményeknek, mi volt az értelme? Az egész jelenet max 10 perc alatt lerendezhető volt.
5. Hogy lehetett ép ésszel felfogni, ahogy Rose megmenti Finnt? Vagy az is csak egy poén?
6. Luke, aki a tömeggyilkos apjában meglátta a jót, miért akarná megölni a saját unokaöccsét?
7. Yoda miért egy vihogó idióta? (Az 5. részben viselkedett így, hogy Luke-ot próbára tegye. Ez volt az a pont, ahol úgy éreztem a készítők az eredeti filmeket nem is látták)
8. Egy random rabszolga gyerek, miért tud olyan dolgokat, amik Luke-nak még nagy kihívást jelentettek kezdetben? (fénykard/seprű odavonzás)
9. Mi értelme volt a Rey-el történt dolgoknak abban a lyukban?
10. Egy 400 fős társaság, hogy gondolhatja komolyan, hogy egy egész galaxist meg tudnak menteni? Meg milyen reményt akarnak lángra lobbantani, amikor kb. 30 emberen kívül mindenkit kiirtottak közülük?
1. Mert o az a halivudi macso gyerek aki szetolt mindenkit es ettol meno. Tipikus mai filmek alkemeny csavoja, ami illik egy Halalo iramba, de nem ide.
2. Pont azert amit az elso pontban irtam, es mert a keszitok igy talaltak ki °-°
3. Semmi ertelme nem volt, de huzni az idot jo volt. Ja meg ahogy egy youtube kritikaban volt, az allatmentos dizni akcio kotelezo volt bele biztos. Komolytalan.
4. Ennyire tellett az iroktol, meg ezzel el lehetett huzni a filmet ugy, hogy kozben nem kell azzal foglalkozni, hogy milyen mas kreativ modon oldjak meg a sztorit.
5. Nem, nem poennak szantak, de az lett. Viszont legalabb utana mikor Rose a szeretetrol beszel a tinicsajok megkonnyeztek. Ha mar ugyis ok a celkozonseg.
6. Na ezt nem tudom.
7. Mert igy meg lazabb lett a film, hogy a komolysaga es a feszultseg vegleg leomoljon rolad.
8. Talan a kovi reszben kiderul ki az a kiscsavo :P
9. Mert meg akarta tudni az igazsagot a szuleirol, de vegul azt pont nem tudta meg.
10. Gondoljak majd Rey egymaga lehenteli az Elso Rendet.
Nem gondoltál arra, hogy a Disney mostmár olyan kőgazdag, hogy megvett pár száz kritikust?
Van akit szó szerint lepénzel, mások meg félnek, hogyha nem írnak jót, akkor legközelebb nincs premier előtti sajtóvetítésre meghívó?
a film egy szar
filmként is szar
Star Wars filmként meg minősíthetetlen szar.
Minden külsős, aki nem sajtóvetítésen láttam szarozza, sározza a filmet
és teljesen igazuk van
ne a bértollnokok véleményének higgyél.
"1. Miért olyan degenerált az első rend, hogy Poe totál hülyét tud belőle csinálni? "
Magabiztos fellépésnek hívják. Az admirális óvatos, és ezzel nyert vagy fél percet. A valóságban is előfordul.
"2. Poe miért olyan degenerált, hogy lázadást szervez egy nő ellen, akinek annyi volt a bűne, hogy egy szorult helyzetben mogorva volt, egy parancsmegtagadó pilótával. "
Mert ilyen a személyisége. Azt hiszi, ő a fenegyerek. Ezer és egy filmben pont egy ilyen Poe szerű fenegyerek menti meg a napot, mert ő az okos, és a begyöpösödött unkreatív bürokrata meg a hülye. Ezt fordítja a fejére a Poe lázadós rész. És pontosan ezért volt szükség Poe vakmerőségére is korábban, lásd 1. pont. Először megmutatja a klasszikus klisét, és aztán a cáfolatot rá.
"3. A Canto Bight-os eseményeknek, mi értelmük volt, azon kívül, hogy ennyire még sosem érezhettem kínosan magam Star Wars filmen? "
Hogy a fejedbe verje a film fő üzenetét. Az egyik legfontosabb része volt a filmnek, de tény, kicsit túl tolták szerintem is. Kínosan nem éreztem magam, de meg lehetett volna vágni ezt a részt egy 10 perccel.
"4. Az üldözéses eseményeknek, mi volt az értelme? Az egész jelenet max 10 perc alatt lerendezhető volt. "
Hát hogy arról szólt a film? Az egész eredeti SW trilógia is lerendezhető lenne 5 percben. De akkor nem lenne film. Az üldözés adott keretet a történésekhez. Vagy melyik üldözésre gondolsz? Mert elég sok volt a filmben.
"5. Hogy lehetett ép ésszel felfogni, ahogy Rose megmenti Finnt? Vagy az is csak egy poén? "
Melyikre gondolsz?
"6. Luke, aki a tömeggyilkos apjában meglátta a jót, miért akarná megölni a saját unokaöccsét? "
Nem akarta. Egyszer átfutott a fején a gondolat. Ahogy az is egész biztosan átfutott a fején, hogy megöli Darth Vadert. De egyszer sem próbálta a film során komolyan megölni Kylot.
"7. Yoda miért egy vihogó idióta? (Az 5. részben viselkedett így, hogy Luke-ot próbára tegye. Ez volt az a pont, ahol úgy éreztem a készítők az eredeti filmeket nem is látták) "
Mert így tudott hatni Luke-ra? Ez volt az a pont, ahol jót nevettem, mert nem azt kerestem, hogy mit lehet indokolatlanul utálni. Vicces volt és drámai egyszerre, ami elég nehéz.
"8. Egy random rabszolga gyerek, miért tud olyan dolgokat, amik Luke-nak még nagy kihívást jelentettek kezdetben? (fénykard/seprű odavonzás) "
Komolyan azzal a 0,3 másodperccel van bajod, hogy egy jelenetben egy random kisgyerek 10 centire elmozdított egy seprűt? Kit érdekel? Ezen is látszik, hogy egyszerűen csak keresed mibe lehet belekötni.
"9. Mi értelme volt a Rey-el történt dolgoknak abban a lyukban?"
Rey szembenézett magával és a sötét oldallal, ilyen apró jelentéktelen hülyeségek, tudod.
"10. Egy 400 fős társaság, hogy gondolhatja komolyan, hogy egy egész galaxist meg tudnak menteni? Meg milyen reményt akarnak lángra lobbantani, amikor kb. 30 emberen kívül mindenkit kiirtottak közülük?"
Egyértelműen kiderül, hogy vannak szövetségeseik, csak ők az aktív ellenállás. Olyanok, mint mondjuk Han az előző film elején. Akik feladták a harcot. Ha újra sikerül őket rávenni, hogy harcoljanak, akkor máris sokkal többen lesznek. De ehhez valamit fel kell mutatni. Ez volt a film történetének az egyik gerince. Komolyan...
Mindjárt írok egy választ arról is, hogy miért JÓ. De ha szerinted azért szar, mert egy gyerek el tudott mozdítani egy seprűt, ami nem konzisztens a korábban lefektetett erőhasználati nehézségi szabályzattal, akkor lazulj el egy kicsit. Szerzői szabadság van. Ne úgy nézz filmet, hogy ezeknek a pontos szabályoknak kell betű szerint megfelelni. Ha hagyod, hogy a rendező megmutassa a saját látomását, akkor esetleg ki tudsz lépni a komfort zónádból, és élvezni új dolgokat is. Ez a filmes közösség legnagyobb rákfenéje, hogy mindenkinek fontosabbak a saját prekoncepciói, mint hogy lássa magát a művet. Nézed a Mona Lisát, és az a bajod, hogy nem egy várat ábrázol, te pedig inkább egy váras képet néznél. Valóban, a Mona Lisa egy elég csúnya vár. A SW VIII. egy remek film, csak téged nem az érdekel, hogy mi ez a film, hanem hogy az-e amit te akarsz.
No, akkor miért is olyan összetett film? Figyelmeztetés: ma láttam először. Szűretlen és kiforratlan elemzés következik.
A három fő szál három témát járt körül
1) Finn szála azt, hogy a háború csak egy gazdasági gépezet. A dúsgazdagok profitálnak belőle, közben elnyomják a szegényeket. És az, hogy most egyik oldal meg másik oldal, nekik csak részlet kérdés. Akik fenntartják az örökös háborút, azokat aztán a legkevésbé sem érdekli. Ez nem új gondolat, de nem is mainstream azért. A hacker karakter ugye az, aki azt hiszi, hogy az egész fölött áll, de közben ezzel csak azt éri el, hogy minden erkölcsi tartását elveszti. Ez egy elég erős állásfoglalás amellett, hogy nem csak felismerni kell a problémát, hanem tenni is ellene. + a másik vetülete a dolognak az, hogy a háborún profitálás önmaga farkába harapó kígyó. Hiszen akármelyik fél győz, ők megszívják. Valójában az Első rend és az Ellenállás is ellenük van. De nem tehetnek semmit, mert ugyanannak a gépezetnek a részei. De közben nem is tesz erkölcsi egyenlőséget a felek között, az Ellenállás segíti és inspirálja a rabszolgákat, stb.
2) Az Ellenállás maradékának a menekülése, Poe és Leia szála főleg a reményt járja körül. A kisebb reménytelen helyzet (a menekülés) a metaforája a nagyobb reménytelen helyzetnek (a galaxis helyzete, az Első Rend győzelme). Megmutatja, hogy ilyenkor a "fenegyerekek", a populisták hajlamosak a vezetést okolni, miközben az ő saját megoldásuk sokkal rosszabb. És az egész szál átköt a Luke/Rey/Kylo szálba, amiről majd beszélek ott. Szóval ennek a szálnak a fő értelme az, hogy ha mi még remélünk, azzal inspirálunk másokat. És ez a jó megoldás, hogy harcoljunk és inspiráljunk másokat, ne a nagyokat hibáztassuk, ne fásuljunk bele az életbe és ne egymás közt harcoljunk. És ennek az élén bárki állhat, nem kell hozzá különlegesnek születni (lásd Rey). Szóval ez a reményt, a tovább harcolás inspiráló hatását, és a reménytelenség csapdáit, a fásultságot és a céltalan lázadozást járja körül.
3) És végül, a Luke/Rey/Kylo szál. Ugye első menetben a bálványok ledöntéséről szól. Ami elég meta, tekintve hogy a SW a legnagyobb bálványok egyike :). Luke meghasonlott, mert egyrészt ő egy bálvány, másrészt viszont egy esendő ember. Elég tragikus, hogy azzal, hogy inspirál másokat, többé válik önmagánál, és ezt nem tudja kezelni.
Második menetben, a múlt, és hogy az mennyire határoz meg minket. Kylo két legenda fia, szóval pontosan az van meg neki, amire Rey a legjobban vágyik. Szerető szülei voltak, akik két legendás ember. Viszont pontosan ez az, ami rátelepedik, és gonoszt csinál belőle. Az elvárások teszik tönkre, valahogy úgy, ahogy az elvárások tették tönkre nagyon sok embernek a film élvezetét... Na mindegy, ez nem a film témája már :D
Szóval a lényeg, Rey felülemelkedik a múltján, az elvárásain. Kylo pedig elfogadja az elvárásoknak egy torzult verzióját. És ennek köszönhetően teljesen félreértik egymást. Amikor Kylo megöli Snoke-ot, Rey azt hiszi, hogy Kylo át fog állni hozzá. Közben Kylo meg tudja, hogy Rey-ben a szüleiről alkotott kitalált kép tartotta a lelket, és hogy ezt elveszítette. Mert mindketten tudják, hogy Rey szülei nem voltak különleges emberek. Tehát Kylo meg azt hiszi, hogy Rey fog átállni hozzá, mert a szüleibe vetett reményből csak düh lesz. Szerintem baromi zseniális, ahogy ezt összehozták, de ez megint részlet kérdés.
Szóval múlt, elvárások, tönkre tesznek minket. De közben nem is szabad elengedni az egészet, mert akkor elveszítjük a gerincünket (ld hacker), és nem tudunk másokat inspirálni (ld reménytelenség rész). És itt a film elengedi a kezünket. Nem ad konkrét választ, szerintem. Csak hogy találjuk meg az egyensúlyt az önazonosság és a szabadság között. Legyünk azok, akiknek lennünk kell másokért, de legyünk azok is, akik lenni akarunk másoktól függetlenül. Talán amikor megnézem még egyszer, akkor látni fogom a rendezői állásfoglalást a kérdésben, de most úgy látom, hogy nyitva hagyta ezt a kaput.
És akkor a film eszközei. Ugye elég konzisztensen az antiklimaktikus módszert használja a rendező. Felépíti A Nagy Betűs Epikus Jelenetet, aztán kihúzza a lábunk alól a talajt. Ez talán elég magától értetődő. És ez a választás remekül kiegészíti a film tartalmát. Mi az, amit túl komolyan veszünk? Mi az, ami a valóság Nagy Betűs Epikus Jelenet megfelelője?
1) Háború -> lássuk a politikai-gazdasági hátterét, stb. Ezt rejti a legkevésbé véka alá, a rendező akár azt is kiírhatta volna, hogy tiltsuk be a fegyver lobbit.
2) Hősök -> lássuk ennek a nyomorító hatását a hősökre (Luke)/saját életüket tönkretevő hamis bálványok. Akár a színészek, akár a politikusok. És a félreinformált önjelölt hőst (Poe)/populisták, stb.
3) "Leszarom" komplexus -> Megmutatja azt is, hogy hiába szarod le, attól még jobb nem lesz, és csak te leszel egy szar alak. Hogy nyersen fogalmazzak. A leszarom komplexusnak van manapság a legnagyobb keletje, de ez is csak egy hamis bálvány. Remek poén, de csak ártalmas.
Szóval összegzés: a film mind eszközeiben, mind történetében a bálvány döntögetésről szól. A kettő összhangja nagyon jól működik. Felül emeli olyan filmeken, amik csak úgy céltalan fekete humor forrásként használják az antiklimaktikus módszert (Coen testvérek párszor, vagy most épp Taika Waititi ennek a nagy használója, aki az új Thort is rendezte). És olyan filmeken is, amik ugyan megpróbálnak bálványokat döntögetni, de közben ellentétes bálványokat állítanak, mert meg akarják tartani a hagyományos dramaturgiai elemeket. Pl. minden tini film valaha. (Ami nem véletlen, hiszen az a kor az ember életében pontosan erről szól.)
Az a kritika jogos, hogy el van húzva. Ki lehetett volna vágni 10 percet a Finn szálból és 10 percet a végéről. Az siklós/lépegetős részt meg lehetett volna vágni, a Sólyom 16.-szor is lever pár Tie vadász részt is, meg az epilógusokat. Talán 20 perccel is meg lehetett volna rövidíteni a filmet, és még akkor is hosszabb lett volna, mint a legtöbb SW film. Szóval egyáltalán nem "kellett" húzni a filmet, mint egyesek itt cinikusan írják. Mert ha kivágják azokat a részeket, még mindig az egyik leghosszabb SW film. Egyszerűen ez a rendező kreatív döntése, lehet szeretni/nem szeretni.
Az eredeti trilógiához nehéz hasonlítani. Azokkal a filmekkel nőttem fel, és ezért nagyon nosztalgikusak. De ha egy lépést hátrálok, és megpróbálom objektíven nézni a dolgokat, a Last Jedi talán a legjobb SW film valaha. Egyértelműen jobb, mint az előzmény trilógia, a VII. rész és a Zsivány Egyes.
Ja, és még egy dolog. Aki szerint emberek pénzért szeretnek filmeket, az nagyon el van tévedve. Nem, a kritikusok sem azért szeretik, mert a Disney lefizette őket. Aki kicsit is benne van ebben, az tudja mennyire nevetséges ez a kijelentés. Az átlag emberek pedig egyáltalán nem utálják. "A" Cinemascore-t kapott, ami nagyon jónak számít. Az A+ az egyetlen jobb, de azt csak pár film kap évente.
Boldog Karácsonyt!
Mondta bárki is, hogy jó?
Vállalhatatlanul rossz film.
Az elejétől a végéig, összecsapott, tartalmatlan, tele rosszabbnál rosszabb megoldásokkal, messze az év legnagyobb filmes csalódása.
Bálványt tényleg dönt, méghozzá az egész Star Wars világot, meg úgy általában a hogyan készítsünk filmet világot is, tehát a filmrendezés bálványát dönti meg!
A rémisztő, hogy ez a vállalhatatlan film, ez átment a Disneyn, érted sajnos erre rábólintottak, mert tudták, hogy az agyatlan nézőközönség egy része úgyis elmegy megnézni, a rosszabbik fajta meg megpróbál értelmet keresni ott, ahol nincs!
"Mondta bárki is, hogy jó?"
Igen, a kritikusok és a közönség túlnyomó többsége. 92%-os Rottentomatoes pontszáma van, és "A" Cinemascore pontszáma. Ez a két legjobb általam ismert mérőszám egy film fogadtatásának a becslésére, és mind a kettő igen magas. Azt látom, hogy sok SW rajongónak nem tetszett, de hogy senkinek ne tetszett volna egyszerűen félreértés. Szóval ha szerinted a film "Vállalhatatlanul rossz", akkor valami indoklás illene ide. És szomorú, ha el is hiszed ezt a marhaságot, hogy a Disney "ez is jó lesz" alapon engedte ki a filmet. Amikor a fejesek megnézték ezt, le akarták szerződtetni Rian Johnsont egy egész új trilógiára azonnal. Mert nekik tetszett. Most meglátjuk, hogy a SW fanok ellentámadása meglátszik-e a film pénzügyi sikerességén. Ha igen, akkor Rian Johnson repül, és visszakapjátok a JJ féle zéró kockázat filmeket, mint a VII. rész volt.
Szóval a Disney fejeseinek, a teszt közönségeknek, a kritikusoknak és az átlag nézőknek tetszett. És akiknek nem tetszett, azoktól eddig az alábbi nagyon nyomós érveket kaptam:
1) SZAAAAAAR!!!
2) A Disney SZAAAAAR!!!!
3) Nem azzal foglalkozott, amivel én akartam
4) Nitpicking a végtelenségig
MI a komoly baj ezzel a filmmel? Történet vezetési, karakter beli, tematikai, stb.? Ami KOMOLY baj, és EZZEL a filmmel.
4-es: Azta :O Eddig is jó filmnek tartottam a The Last Jedi-t, de te olyan dolgokra világítottál most rá, amibe eddig bele se gondoltam! :D Köszi szépen, és boldog karácsonyt! :D
Tényleg óriási ez a film, és tényleg a legjobb SW-film, amit valaha készítettek, mondom ezt úgy, hogy nem ez lett a kedvencem, mert bizonyos dolgok kiverték nálam a biztosítékot (pl. Snoke halála, nagyon sajnáltam...)
Kezdem azt hinni, hogy itt csak olyanok imádják ezt a, a minősíthetetlen képsort, akik vagy süketek, vagy vakok, vagy szimplán csak nem néztek föl, vagy ahogy előttem már céloztak rá lehet egyszerűen megvették őket.
Még, hogy mi a baj vele?
MINDEN!
Az egész film értelmetlen, az összes karakter értelmetlen, amit csinál, ahogy csinálja, amikor csinálja, komolyan én végig azt vártam, hogy féltávnál valaki benyögi, hogy bocs ez csak az Asylum egyik félkész projektje, akik titokban megvették a Star Wars, de nem, ez a dudva sajnos Disney áldással készült el.
Inkább én kérdezek, írjon már valaki EGY pozitívumot róla, egyet, amit nem lehet azonnal miszlikbe szedni, nem volt benne, nem volt semmi, az egész egy vicc, az első öt percben többször lábon lövi magát a film, mintha egy Chaplin filmet néznék, amiben azon röhögünk, hogy hogy csetlik-botlik a főhős.
Csak egy kérdés, komolyan el kéne hinnünk, hogy egy galaxisban, ahol az Első Rend egy jelentéktelen kis erő volt, ott a teljes köztársasági flotta három csillaghajóból meg féltucat vadászgépből áll?
Ez most így komoly, nem valami hülye vicc?
A The Expanse című sci-fi sorozatban, a naprendszerbeli két hatalom a Föld meg a Mars tud tucatszám hajókat mozgósítani, valaha a Birodalomnak több tízezer csillagrombolója volt, és most az Első Rend négy-öt hajóval lövöldöz három másik menekülőre.
Csak halkan kérdem, miért nem ugrott egy hajójuk a lázadók/ellenállás flottája elé?
A Falkland-háborúban, ami Nagy-Britannia meg Argentína között zajlott komolyabb erők vonultak föl, a Földön, nem az űrben, nem egy messzi-messzi galaxisban, és elvileg ez a kis csetepaté a galaxis sorsát eldöntő "háború" ütközete.
Most tartunk úgy öt percnél a filmből, ami miatt vállalhatatlan vicc az egész, és innen csak rosszabb lesz. ÉS ez az ért KOMOLY BAJ, mert ez a fő szál!
Hogy lehet úgy elbaltázni egy filmet, hogy a fő szál nevetséges!
Ez a film és Rian Johnson amúgy épp attól szánalmasan rossz, hogy nem mert kockázatot vállalni, ez már az Ébredő erővel is baj volt, de itt meg főleg, az egész egy helyben toporog, nem halad sehová.
Üzenete nincs, tartalma nincs, értelme nincs, vége nincs.
A nézettségéről meg annyit, hogy idén a The Fate of the Furious jobb nyitóhétvégét csinált, mint ez a film, de gondolom akkor az is egy mély filozófiai eszmefuttatás, csak én tartom nézhetetlennek, ez így megy tovább a végén kiderül, hogy valójában Tarr Béla szellemét idézi Vin Diesel gumicsikorgatása.
Meg, aki nem érti, hogy mi a baj a filmmel, az ne tőlem várja már a megvilágosodást, tessék megnézni egy pár reviewt róla. másik kérdésnél is linkeltem már ezt, magyar nyelvű kritika, ha angolt keresel vannak több órások is, nem csak ilyen 15 perces gyorstalpalók.
"Inkább én kérdezek, írjon már valaki EGY pozitívumot róla"
Áthajtottak fénysebességgel az ellenség fő hajóján. Az milyen menő volt.
"Csak egy kérdés, komolyan el kéne hinnünk, hogy egy galaxisban, ahol az Első Rend egy jelentéktelen kis erő volt, ott a teljes köztársasági flotta három csillaghajóból meg féltucat vadászgépből áll?
Ez most így komoly, nem valami hülye vicc? "
1) Az előző részben a Köztársaság teljes vezetőségét elpusztították.
2) Nyilván a Köztársaság teljes káoszba fulladt, ezért nem tudott ellenállni az Első Rendnek
3) Az Első Rend egyáltalán nem egy jelentéktelen kis erő. Éppen hódítják meg a galaxist. Annyi gépet küldtek az Ellenállás ellen, amennyi kellett oda. Nyilván nem ez az össz haderejük, de mégis minek küldenének egy cirkáló ellen tízezer csillagrombolót?
4) Az Ellenállás jelentős erő volt, de aztán az Első Rend szétzúzta őket. Nagyon kevesen harcolnak már, a legtöbben elmenekültek a Peremvidékre. Ebben szerepet játszhatott az is, hogy a Köztársaság pénzelte őket, de a Köztársaság ugye éppen nem nagyon tud semmit csinálni.
Szóval szerintem teljesen konzisztens az ismereteinkkel, hogy kevés hajó van jelen ebben a csatában.
"Csak halkan kérdem, miért nem ugrott egy hajójuk a lázadók/ellenállás flottája elé? "
Pl. mert kockázatos lenne ilyen közel ugrani, mert a hiperűr ugrás nem olyan pontos. Vagy csak nem volt pofájuk több hajót kérni egy ilyen kis erő ellen. Vagy csak nem jutott eszükbe.
De ezek közül egyik sem indokolja azt a kénköves pokol legmélyebb bugyraiból jövő gyűlöletet, amit látok itt. Tegyük fel, hogy az Ellenállásnak nem 3, hanem 100 hajója van, és az Első Rend tízezer csillagrombolóval van mögöttük. Akkor hirtelen a nevetséges baromságból egy jó filmmé avanzsál nálad? Nem hiszem. Szóval MI az az indok, ami miatt kivívta ezt a gyűlölködést a film?
"Ez a film és Rian Johnson amúgy épp attól szánalmasan rossz, hogy nem mert kockázatot vállalni"
Hát akkor neked valami nagyon furcsa fogalmad van a kockázatról. A SW leghíresebb szereplőjét úgy ölik meg, hogy öregen üldögél egy kis szigeten, és ahogy végre békére talál, eggyé válik az erővel. Ezt nevezik kockázatnak. Nem azt csinálták, ami a "kötelező" ilyen helyzetben, hanem mást. Ami ebben a filmben működik. A kockázat a konvenciók felrúgása, és ez a film egyik legfőbb jellegzetessége.
"A nézettségéről meg annyit, hogy idén a The Fate of the Furious jobb nyitóhétvégét csinált, mint ez a film, de gondolom akkor az is egy mély filozófiai eszmefuttatás, csak én tartom nézhetetlennek, ez így megy tovább a végén kiderül, hogy valójában Tarr Béla szellemét idézi Vin Diesel gumicsikorgatása."
Nem tudom te mit olvastál, de nem utaltam rá sehol, hogy a magas nyitó hétvége miatt jó lenne a film. Semmi hasonlót nem írtam. Azt írtam a sikerességről, hogy ha nem lesz sikeres, akkor a Disney el fogja venni Rian Johnsontól az új trilógiáját, ami egyszerűen tény, nem tartalmaz semmilyen érték ítéletet.
Amúgy meg az egész worldwide nyitó hétvége értelmetlen, mivel az egyes filmek más-más országokban nyitnak. Ezért használják a domestic (USA+Kanada) adatokat, mivel azok összehasonlíthatóak egymással. A The Fate of the Furious egyszerre nyitott az USA-ban, Európában és Kínában, ami a 3 legnagyobb film piac. Ezért első, és ezen belül is főleg Kína miatt. A nagy buta akció filmeket IMÁDJÁK Kínában. A Last Jedi viszont Január 5-én nyit Kínában. A nyitó hétvégének van a legkevesebb köze a film minőségéhez, szóval nem tudom minek hoztad ezt fel. De gondoltam akkor már tartok egy kis fejtágítást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!