A Faun labirintusában a kislány most akkor beképzeli az egészet?
Példának. a gyökér az ágy alatt tényleg ot van, vagy a lány csak odahalucinálja, és mi azt látjuk?
Am részvétem a csóri dadogós srácnak. Majdnem sikerült.
Nem hiszem. Ugyanis a fa a végén kivirágzik, pedig mondták, hogy évek óta nem tudott. Szóval én úgy értelmeztem, hogy ez nem csak a fejében történt.
+A kréta. Valahogyan ki kellett jutnia a szobából. A labirintusban pedig simán elvesztette a nyomát a nevelőapja. Tehát ott is tényleg kinyílhattak előtte a falak.
A film arról szól, ahogy egy kislány próbálja maga számára elfogadhatóvá tenni az életet egy háború közepén, ha csak tudati szinten is. Teljesen nyilvánvaló, hogy a "horror" szerű jelenetek nem a valóság, hanem csak egy szerencsétlen kislány "álmodozása" az őt körülvevő borzalmak elnyomására.
Egy igazán kemény, naturalista, mély háború ellenes dráma, eszméletlen látvánnyal, ötletességgel és a horror elemek bravúros használatával.
Mert te írtál konkrét érvet? Nem hiszem. Leírtad, szerinted hogyan volt.
Egyébként meg a próbák miatt, amiket kiállt. Ha a kislány a borzalmak elől akart menekülni, akkor nem még horrorisztikusabb világokba képzelte volna bele magát. Szerintem. Azon kívül pedig a már felsorolt tények az első válaszban.
Szimplán egy urban-fantasy volt, a világháborús időkbe helyezve.
Egyébként maga a rendező is megmondta, hogy ami történt, az valós volt. Nyitva hagyta persze a filmben, mert így érdekesebb volt, hogy ki mit gondol, mennyire mer látni (ugye a film utolsó mondta). Szóval ilyen apró utalások voltak rá.
"Yes, of course. And it's intimate. If the movie works as a piece of storytelling, as a piece of artistic creation, it should tell something different to everyone. It should be a matter of personal discussion. Now objectively, the way I structured it, there are three clues in the movie that tell you where I stand. I stand in that it's real. The most important clues are the flower at the end, and the fact that there's no way other than the chalk door to get from the attic to the Captain's office."
(ez a rendező egyik interjújából van)
* [link]
Itt találtam meg. Szóval tényleg nyomok voltak. :) Pedig ezt előtte nem olvastam.
"Objectively, those two clues tell you it's real. The third clue is she's running away from her stepfather, she reaches a dead end, by the time he shows up she's not there. Because the walls open for her. So sorry, there are clues that tell you where I stand and I stand by the fantasy. Those are objective things if you want. The film is a Rorschach test of where people stand."
Aztán a blogger gondolom mást is ír, azt most nem tudom elolvasni, mert rohadt késő van már hozzá. xD
Úgy gondolom, hogy azért képzelte magát az akár még horrorisztikusabb világba, mert ebben a világban lehetett beleszólása a dolgok menetébe, ő alakíthatta a történéseket, míg a valódi világban csak sodródhatott a még súlyosabb családi és emberi borzalmak felé. Egy kislánynak, vagy akár egy felnőtt embernek is elég sötét tudatalattija lehet, ennyi szörnyűség láttán.
Számomra így válik igazán súlyossá, megrázóvá és tartalmassá a film. Ha neked van igazad, és valóban csak egy urban-fantasy, akkor igazán nem emelkedik ki a többi film közül, maximum csak az elképesztően kreatív látványával.
Ha Guillermo del Toro valóban ezt mondta, akkor azzal az esettel találkozok, amivel ezerből egyszer, hogy maga az alkotó se volt képes megérteni, hogy micsoda mesterművet hozott létre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!