Az Animék és a Mangák mitől ilyen sikeresek ?
Attól mert a rajz tehetségű et ők kihsználják.
Meg gondolom sok olyan koru van mint én aki nem szereti a filmeket viszont már az animációs filmek óvodásak. Én így gondolom.
^_^
1. Mert nem műfajról hanem médiumról beszélünk, azaz rengeteg különböző ízlésű nézőt/olvasót megcéloznak vele.
2. Sokszor teljesen más tematika / karakterekek / hangulat mint a megszokott hollywoodi filmekben/sorozatokban és ez frissítően hat arra aki már megunta azokat.
3. Ugyanakkor a tömeganimék rendkívűl színes-szagos, expresszív élményt nyújtanak ami gyakran gátlástalanul igénytelen (és az ilyen tartalom vonzó a fiatalok számára)
Mert nyugaton a képregény és az animáció az emberek fejében úgy kB a 2000-es évek elejéig egyenlő volt a gyerekmesékkel. Ezzel szemben keleten a rajz és az animáció egy eszköz volt, amivel el lehet mesélni horrort, krimit, drámát, vígjátékot, vagy bármit.
Egyszerűen másra használják a mangát és animét alkotói szinten, mint a nyugati rajzfilmeket és képregényeket.
Mert sokkal kreatívabb, illetve sokkal igényesebbek. Egy átlagos anime pl. simán veri az átlagos nyugati sorozatot.
Érdemes megnézned pl. a 2001-es Shaman King amerikaiak által vágott opening-jét, illetve az eredetit. Az eredetiből elég sok minden kiderül, utalnak sok mindenre, mivel direkt úgy állították össze a jeleneteket.
Ezzel szemben az amerikai verzióban kb. az opening feléig ki sem derül, hogy hogy néz ki a főszereplő, mivel csak az volt a lényeg, hogy legyen látványos az opening.
5 azért nem mondanám hogy átlagban igényesebb lenne...
azért még mindig itt van nekünk a
slime és 1001 copyright iseaki és lélekfegyver trash animék java!
úgy kb az 1990-2010-es évekig a nyugati rajzfilmek képregények már csak a fiatalabb gyermek közönséget célozták meg! lásd adam west féle batman... (valami borzalom) [link]
emiatt nagyot esett a színvonal míg ebben az időszakban a japán képregények rajzfilmek az összes korosztályt célozták meg és ezért van hogy kb egy idős a dragon ball és berserk és míg a dragon ball egyre jobban a +13-25 éveseket célozta meg addig a berserk egy sokkal keményebb és erősebb mű ami már erősen +18-as
a death note-ról nem is beszélve ami az egyik olyan anime+manga ami segítette a kitörést és láss csodát 2003-as és megint csak erősen 17+ a mondanivalója meg még erősebb egyszóval a japán művek szélesebb csoportot céloztak meg míg a nyugat nagyon át ment a kisgyerekekre! (konkrétan a batman korai+közép művei egy nagyon erős mű volt ma már kezd visszatérni mivel hát most van rá igény)
#6
"azért nem mondanám hogy átlagban igényesebb lenne"
Egy átlag élőszereplős sorozatban a színészi játék nem valami jó, ami sokat elvesz a sorozatból, ahogy az effektek is gyengébbek.
Egy animében viszont a "színész" karakter olyan érzelmet ad át, ahogy megrajzolod, vagyis nincs rossz színészed egy animében. Ahogy az effektek sem olyan drágák, mivel azokat is rajzolod, így a világba fog illeszkedni.
A hangtechnikára meg csak simán igényesebbek a japánok.
Ezeket figyelembe véve pedig egy átlagos anime jobb, mitn egy átlagos élőszereplős sorozat.
Ha számszerűsítenem kéne, akkor azt mondanám, hogy ha egy élőszereplős sorozat átlagosan 5 ponton van (ezekből több van a világon, szóval az összes sorozatra mondhatjuk ezt az értéket), akkor egy anime olyan 6.5-7 körül kellene lennie átlagosan.
"slime és 1001 copyright iseaki és lélekfegyver trash animék java"
Mondjuk a TenSura az pont kiemelkedő darab az egyediségével.
Attól mert valami isekai még nem lesz ugyanaz. Persze, az isekai jellemzői meg lesznek, de azontúl is lehet a sorozatnak tartalma.
"úgy kb az 1990-2010-es évekig a nyugati rajzfilmek képregények már csak a fiatalabb gyermek közönséget célozták meg"
Ez animációnál nyugaton mindig így volt. A rajzfilmek mindig gyerekeknek szóltak.
Az élőszereplős filmezéssel ezért alakult ki egy sznobizmus, hogy a felnőttek érdeklődési köre, és ezért alakult ki az Oscar úgy ahogy. Pl. az animációs film csak 2002-ben került be kategóriaként.
"emiatt nagyot esett a színvonal míg ebben az időszakban a japán képregények rajzfilmek az összes korosztályt célozták meg"
Ez simán hülyeség, legalábbis mint ok. A világon kb. minden országban készülnek könyvek minden korcsoportnak, mégsem a magyar, francia, üzbég vagy brazil könyvek azok, amikről beszélünk.
Ha önmagában csak arról lenne szó, hogy kiknek szól egy mű, akkor nem japán lenne a kérdés.
Itt a minőségben, egyediségben van a kulcs.
"egyszóval a japán művek szélesebb csoportot céloztak meg míg a nyugat nagyon át ment a kisgyerekekre"
Most soroljak fel egy halo könyvet, ami kifejezetten felnőtteknek szól? Miért nem beszélünk francia művekről? Azok közt is jó pár idősebbeknek szól.
Minden országban készülnek művek minden korosztálynak. Ez nem magyarázza meg, hogy egyik esetben miért lehet ez egy világszintű dolog, míg a másikban nem.
"a death note-ról nem is beszélve ami az egyik olyan anime+manga ami segítette a kitörést"
CSak ez nem igaz. Vagyis annyiban igen, hogy segítette, de ennél sokkal ismertebb művek voltak, amik sokkal jobban segítették. A Death Note eléggé a sor végén volt ebben.
És érdekes módon pont azok a művek segítették a kitörést, amik fiatalabb generációknak szólnak, vagyis ilyen szempontból sem állja meg a helyét az érved.
Dragon Ball, Naruto, InuYasha, Bleach, ezek nem komoly mondanivalóval operálnak elsősorban, hanem az akciójelenetekkel szólítják meg főként a fiatalokat.
Ezzel robbant be az anime nyugaton, nem a nagyon mély FLCL, Monster vagy Death Note-tal.
Szóval amit mondasz az több sebből vérzik. Azt mondanám, hogy sosem elemezted vagy nem tudtad elemezni a műveket, így nem hasonlítottad össze az élőszereplős és animációs műveket.
Egyébként annyit még hozzátennék, hogy a korábbi válaszomban írtam érveket és azokat nem cáfoltad. Igen, itt konkrétan a Shaman King-es példámra gondolok.
Addig meg elég hiteltelen, amit mondasz, míg ezzel nem foglalkozol.
Szerintem nem azért mert annyira jók. Egyszerűen azért, mert egzotikum. Sok ilyen dolog működik nyugaton.
Én személy szerint jobban szeretem az élő szereplős sorozatokat, mint az animéket. A színészet tud adni valami pluszt, ha a színész jó.
Az animék sok esetben rémesen szar a rajzolás és a megoldásai vannak. Ráadásul a legismertebb Animéknek is (Naruto, Bleach).
7 miert haisnlitod össze a nyugati sorozatokat meg a japan animéket? Meséket kellene nem pedig sorozatot mert akkor ajánlom nézz meg egy japan sorozatot mert kb ugyan az a szint!
Valamint egy anime magyobb költségvetésbe kerül mint egy sorozat csak megsúgom qurva drága!
A tensura minden csaj nem egyedi… a végletekig egy újrahasznosított valamit ráadásul rosszul ahol a szerző sérelmeit és frusztrációit láthatjuk! Aki arra meri mondani hogy jó meg hogy kiemelkedő az nem beszámítható a szava meg nem ér semmit sem… már elnézést de van objektív igazság
A rajzfilm nem csak kis gyerekeknek készült mert jobb lenne ha utána néznél a dolgoknak rendesen! Ott van a macskafogó eredeti magyar 1986 és külföldön is nagy sikereket szerzett! Az egész egy karikatúra az akkori rendszerről! Pont hogy nem gyerekeknek készült hanem idősebbeknek
Mi hülyeség? Komolyan melyik világban élsz te? Meg milyen könyvek? Nem könyvekről beszélünk hanem képregényekről és mesékről! Az tény hogy a nyugat a fiatalabb korosztályt célozta be emiatt a színvonal le esett!
Semmi köze minőséghez és egyediségéhez hanem hogy milyen fogyasztót céloztak meg! Lásd gotham sorozat ami az egyik legjobb és eléggé sötét és végig felnőttes… na most az alapja a már +40 éves Batman story! Ezt ilyen formában anno nem tudták volna értékesíteni ezért le butították adam west-re! Aki amúgy szeles körben ismert volt!
Még mindig nem irodalmi művekről beszélünk baszd+ hanem kepregenyekrol… és ha már irodalmi művek meg magyarok de sokan beszélnek a magyar költőkről Petőfi Sándor pedig a század költője volt mert még Kínában is rendes kultusza van neki! Sőt az már tény hogy Shakespeare után ő volt az első igazán nagy költő/író! (Nem csak én mondom hanem nagyon sokan más országokból is!)
Ahogy mondtam nem könyvekről beszélünk… látom nehezen érted meg mert nem érdekel a halo sorozat…
Igaz a naruto a bleach meg one piece amik habár könnyebbek de még is véres erőszak van bennük! A naruto meg amúgy sokkal sotetebb! A death note ugyan úgy segítette az animék áttörését ez tény és ne akarj a valósággal vitatkozni…
A dragon ball nem mint anime volt népszerű és nem is hozott áttörést! A naruto one piece bleach meg death note azok amik fel lendítették az animék népszerűségét nyugaton!
Hiteltelen max te vagy kisfiu aki a slime-ra veri 😂
Elemezni sajnos jól tudok… tudod meg van az irodalom érettségi de te tudod
Az opening nem téma… semmi köze ahhoz amit te gondolsz ezért sem szóltam hozzá… tudni illik kultúra harc van/volt!
Nem is ezért teljesen más a yugioh op-ja meg ezért szerkesztették át az összes yugioh kártyát… semmi szöveg (mindig csodálkoztam honnan tudják a neveket képességeket…)
Shaman king op-ja is ezért más mert kultúra harc van… próbálják minél kevésbé japanosabbra csinálni !
Visszaterve a narutora az igenis komoly dolgokkal operált!
Vérbosszú
Bosszú
Testvergyilkossag szülőgyilkosság
Öngyilkosság/harakiri
Megbocsátás
A dragon ball az tény egy sima könnyed műsor volt
Ja várj még is nagyon sok országban piros karikás a tették mert annyira eroszakos volt mert eddig nem volt ilyen rajzfilm (de megint csak dragon ball nem hozott áttörést! A kutya sem tudta hogy anime! És nem is népszerűsítette az animéket! Mert azok a naruto bleach one piece death note full metal alchemist volt… akár hogy vergődsz mert nem a 90-es években lettek népszerűek az animék hanem a 2000-es években)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!