Mit gondoltok a H&M kampányáról? Tetszik, vagy esetleg undorítónak találjátok? Szívesen látnátok ilyen modelleket gyakrabban? Férfiak és nők véleménye egyaránt érdekel, de nemet kérlek írjatok.
Miért találnám undorítónak? Szép modellek, szép fürdőruhákban.
Mondjuk ez mind szép és jó, de ne felejtsük el, hogy a H&M elsősorban profitot meg sok vásárlót akar, nagy ívben lesz-rja, hogy mi mennyire PC mármint üzletmodell szintjén. Sajnos az van, hogy most ezzel lehet népszerűségre szert tenni, ahogy júniusban a pride-dal, a szivárványos IKEA táskával meg mittudomén mivel. Ez is csak marketing, nem feltétlen társadalmi állásfoglalás, és amíg ezt az emberek is tudják, addig nincs is vele gond.
A Victoria Secret is ezt csinálja. Némelyik modelljük olyan alaktalan, nem lehet eldönteni hogy egy átlag emberen hogy állhat a ruha. Csinálhatnának képeket más testalkatúakkal is.
Ezeken a h&m-es képeken lévőknek legalább van alakjuk, attól hogy nagyobbak.
AnnYi a véleményem , hogy kíváncsi lennék európába miért fekákkal erőltetik a ruha bemutatót?
Egy olyan országban ahol négerek laknak vagy túlnyomó részben laknak, ott fehér emberek a modellek?
F.
Az a baj, hogy ez a kampány a végletekben gondolkodást segíti. Vagy attól vagy különleges, hogy túl kövér, vagy attól, hogy túl sovány vagy, tehát megint csak a külsőségeken van a hangsúly.
Amikor vásárolok, jellemzően alig találok ruhát a méretemben már, mert rájuk rohad a sok XS és XL méret, a normál S,M elfogy hamar. És átlag, 170cm körüli magassággal szerintem ezeket hordják legtöbben, így ekkora modellekkel kellene reklámozni is, hiszen a szemléltetés lenne az egyedüli eredeti, tisztességes célja a modelleknek (így tudja elképzelni a vásárló, hogy rajta hogyan mutatna a ruha). Persze a marketing inkább arról szól, hogy vágyat keltsen az emberekben a vásárlásra, új elvárásokat ébresszen. Ami konform, megszokott, abban nincs semmi érdekes. Egy ilyen duci kampány megosztó, így ha esetleg több is a negatív reakció, van min csámcsogni, megy a híre a cégnek ugyanúgy, mintha jó érzéseket váltana ki az emberekből. Sőt, sokszor sikeresebben is.
Észrevételeim szerint az igazán jó minőségű ruhákat gyártó cégek nem szorulnak arra, hogy ilyen taktikákat vessenek be, és ugyanúgy megélnek, hiába nem foglalkoznak annyit a modellek külsejével, inkább kellemes hangulat megteremtésére, ízléses fotók készítésére koncentrálnak, pl. a Rouje. Egyetemes szépségű, de nem feltétlenül tökéletes, ideális testalkatú vagy arcú modellek vannak, akik nem szorulnak sem arra, hogy agyonszerkesszék őket, sem magamutogatásra. Sminktermékeik is vannak, amelyekről készítenek amatőr jellegű videókat, de ezeknél sem azon van a hangsúly, hogy minél jobban elfedjék a saját vonásaikat, hanem hogy valamivel feldobják az arcukat. Cél, hogy a ruha és a smink ne uralja a nőt, épp fordítva, a nő öltözzön olyan stílusban, ahogy kedve tartja.
#4 Európában nem léteznek fekete emberek?
Az H&M pedig nem csak az európai piacra csinál termékfotókat, hanem az egész világra.
mivel a hm-nek van plus size reszlege is, feltetelezem, azt s kollekciot reklamozak ezekkel a modellekkel. vicces is lenne egy plus size furdoruhat 45 kilos csajjal reklamozni.
amugy ilyen esetben pl. jogos, de szerintem alapvetoen lo tuloldalara valo ateses. en sem anorexias D-s mellu modelleket, sem 100 kilos csajokat nem latok szivesen. a legjobb lenne, ha atlagos, normal alkatu nokkel reklamoznanak, akiknek nem kell feltetlenul elhizottnak lenni, de azert egy normal noi testen van stria, narancsbor, nem full lapos a hasa es a legrotkabb esetben van oriasi kerek melle a vekony alkathoz pl. olyan noket latnek szivesen, akikkel tudok azonosulni, akik jol neznek ki, de nem irrealisan tokeletesek.
4-es igazad van,legalább lehetne kiválasztani a modellt a képen.
Sokszor én is azért nem veszem meg a ruhát,mert nem tudom nekem jól àllna-e.
Alapvetően nem rossz irány, hisz széles a célközönségük, logikusnak hangzik, hogy mindenféle ember szerepeljen a reklámjaikban. Viszont kérdés, mit akarnak sugallni a reklámmal. Ha azt, hogy "gyere hozzánk vásárolni, szuper jól fogsz kinézni a cuccainkban", akkor az ideálhoz képest látványosan előnytelen külsejű emberek szerepeltetésével saját maguk ellen dolgoznak. Ha azt, hogy "mi jó fejek vagyunk, és gondolunk az előnytelen külsejűekre is", akkor talán átlagban pozitívabb lesz az emberek H&M-ről alkotott véleménye, de nem igazán fog megjönni a kedvük, hogy náluk vásároljanak ruhát.
Az igazság valahol a kettő között van, és ezt a belinkelt fényképalbum is jól illusztrálja: a képeken a legtöbb modell elhízott, de azért látszik, hogy nem random negyven-ötven körüli elhízott embereket hívtak be fotózásra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!