Az egyik fast fashion üzlet webshopjából rendeltem 2 csomagot, 1-2 napig folyamatban státuszúak voltak, majd egyszer csak jöttek az e-mailek, hogy mind a kettőt törölték. Kihez lehet ilyenkor fordulni? Fogyasztóvédelem?
Az erről érkező e-mailben a törlés indokaként ilyen esetben felsorolt sablon szöveg egyik pontja sem illett rájuk, így a törlésnek elvileg nem volt jogalapja.
Már 3 e-mailt írtam nekik, egyikre sem reagáltak, így nem szeretném ennyiben hagyni a dolgot...
(Ez egy jogi jellegű kérdés, miért a Divat kategóriába írtad?)
Mi volt folyamatban? Visszaigazolták előtte a rendelést (nem a vételi ajánlat beérkezését az automata rendszer)? Mit ír az ÁSZF ilyen esetre? Nem valószínű, hogy egy olyan rendelést kötelesek lennének végigvinni, amit nem tudnak teljesíteni (pl. nincs már raktáron a termék, nem gyártják többet, beszámítható időn belül nem érkezik be), ilyenkor a rendelésed törlésre kerülhet bármilyen következmény nélkül. Ha előre fizettél akkor a pénzed visszautalják, ha pedig utánvétet jelöltél meg akkor tárgytalan, mert kézbesítésre nem került a rendelés, téged ebből kár nem tud érni.
Első körben az ÁSZF az irányadó, azt nézd meg.
Indokok:
-befejezetlen fizetés (ez eloreutalasnal,de az enyém utanvetes lett volna)
-Felhasználó törölte
-az Ügyfélszolgálat a Felhasználó kérésére törölte (erről egyébként pedig azt állítják,hogy nem is lehetseges,mert ok sem tudnak belenyúlni)
Ui.: a kerdest max az egyéb kategóriába tudtam volna írni, és akkor ehhez már több köze van...
A webes adatbázis és a tényleges készlet eltérhet, az ilyen és hasonló hibákra (pl. 0 forintos ár, 9 helyett véletlenül 99%-os leárazás) általában van külön felelősségkizárás az ÁSZF-ben.
Pont ezért a megrendelésed csak egy vételi ajánlatnak számít, ami addig nem lesz hivatalos amíg az üzlet azt vissza nem igazolja. Ha neked ebben a szakaszban törölték a rendelésed, akkor az üzlet nem fogadta el a vételi ajánlatodat valamilyen okból, amit konkrétan nem részleteztek.
Vedd bele még azt is, hogy vírushelyzet van ami miatt kevesebb ember dolgozik, valamint megnövekedett az online rendelések mennyisége, azok feldolgozása akár napokat is igénybe vehet, ahogyan a levelekre való reagálás is.
Ennyivel nem lehet fogyasztóvédelemhez fordulni.
E-mailt pedig napi százat kaphatnak, azzal, hogy 3-at írtál csak azt érted el, hogy hisztis kisgyereknek gondolnak, aki nem bír várni előző válaszra.
Ha ennyire érdekel mizu, hívd fel őket, mert ez a lényege az egésznek. E-mail -> ráérős, majd válaszolnak ha eljutnak a leveledhez, majd válaszolnak ha kiderítették mi a probléma. Telefon -> egyből reagálnak, és kutatnak adott esetben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!