Megteheti egy üzlet, hogy nem veszi vissza az online rendelt terméket, mondván, hogy "hordva volt"?
Nem, nem olyan lány vagyok, aki a ruhatárát cserélgeti havonta úgy, hogy mindent visszavisz/visszaküld, majd annak az árán veszi az új cuccokat. Sőt, összvissz 2-szer vittem vissza terméket eddig. A Zaráról van szó, ahonnan rendeltem egy ruhát, ám nagyon silány volt a minősége, konkrétan 2 óra hordás után a zipzár mentén elkezdett tönkremenni a varrás. Beszéltem az online ügyfélszolgálattal, elmondtam a problémám, azt is, hogy a ruha már volt rajtam, de a címkéje megvan. Mondták, hogy küldjem csak nyugodtan vissza, és pár nap múlva visszakapom a pénzt is.
Igen ám, de most kaptam egy e-mailt, hogy a terméket nem tudják visszavenni, mert újbóli eladásra nem alkalmas (igen, hiszen ezért küldtem vissza) és hogy látszik, hogy ki van mosva, tehát hordva volt. Úgy gondolom, hogy kultúr ember vagyok és ha valami felveszek, akár csak 1-2 órára, azt utána kimosom. Nem pedig úgy küldöm vissza, ahogy éppen kiléptem belőle.
Ti mit tennétek? Leírtam nekik, hogy mi volt vele a probléma, de csak ez volt a válasz e-mailben, hogy mosva volt és hogy erősítsem meg a címemet, ahová visszaküldhetik a terméket... Vigyem be üzletbe esetleg, hátha ott...? De közben a 30 napos visszaküldési határidő letelt, nem tudom, ott sikerrel járnék-e. 12ezer forint volt, szóval nem egy nagy összeg, de ahhoz viszont pont elég, hogy sajnáljam a kukába hajítani, vagy a szekrényben rohasztani. Eladással, cserével nem foglalkozom.
Nem kellett volna kimosni. Ok mondhatjak, hogy a mosogep tette tonkre pl. Nyilvan nem azert nem eladhato, mert mosva volt, de a garanciara mar lehet kifogas, mert igy mar rad kenhetik. Azon nem kell meglepodni, hogy egy uzlet maganak akar jot, valoszinuleg mindenki cuccait visszadobjak, ahol talalnak kiskaput.
A ruhat adomanyozd el valami anyaotthonnak, vagy szegenyeknek kialakitott menedekhaznak, stb, oket nem fogja erdekelni, hogy kicsit hibas.
Fogyasztóvédelemhez is fordulhatsz, de nem biztos, hogy megéri a hajcihőt. Persze, erre alapozzák az üzletpolitikájukat, úgy sem fogja sok ember feljelenteni őket a silány minőség miatt, hiszen pár ezer forintról van szó.
Ilyen esetben, ha első mosás előtt megy tönkre, javasolt nem kimosva visszaküldeni.
Vannak jó tapasztalataim is. A MrSale pl. visszavette kamasz fiam egyszer felvett és kinőtt öltönyét, gond nélkül kicserélték egy nagyobbra.
A Dedoles-től többször vásároltunk, többet terméket visszaküldtünk rossz méret miatt, de volt, amit hozzád hasonlóan első használat után minőségprobléma okán. Mindet probléma nélkül visszafizették! (ráadásul a sérült, hibásan elküldött termékeknél a szállítást is megtérítik)
Decathlon-nal is jók a tapasztalataink, rossz minőségű cipőt visszavették.
Ismerősöm ugyan nem ruhát, hanem elektronikai cikket akart garanciában cserélni. És vele is bziztak. Írt nekik egy olyan e-mailt, ahogy konszolidáltan és diszkréten, de elküldte őket a halál f@szára, hogy hogy képzelik ezt. Végül ő nyert :D
Nem tudom milyen garancia van ezekre a ruhákra. De elsőkörben nem a fogyasztónak kell bizonygatni, hogy a a termék amit vásárolt, az bizony nem működik / nem olyan mint hirdették / nem felel meg valaminek / szar. Kötelesek lennének kicserélni. Nyilván akkor derül ki egy ruhárol hogy szar, ha felveszem... Ezt le is írnám nekik. Ha otthon tartod a zacskóban, akkor nem derül fény annak minőségére.
Oké, hogy mostanra kifutottál a 30 napos visszaküldési határidőből, de gondolom amikor legelőször felvetted velük a kapcsolatot, az időben volt. Innentől kezdve az ő reklamációfeldolgozásuk és annak ideje nem a te dolgod. (Ezt is megírnám nekik). Tehát erre se hivatkozzanak.
Amennyiben vásárlás után X nappal (nem tudom ez konkrét esetben mennyi lehet, vagy hogy ugyanúgy a 30 nap érvényes itt is) jelzed a problémát ami jogos, elállhatsz a vásárlástól.
A kimosás ténye valóban nem a te malmodra hajtja a vizet az tény. De azt is beleírnám, hogy egy mosástól se kéne tönkremenni...
Írj nekik egy szép hosszú választ, ahol fogyasztóvédelmi dolgokra hivatkozol. Előtte kicsit járj utána a szavatosságnak, garanciáknak, jótállásoknak, aztán küldd el őket melegebb éghajlatra, hogy azért nem így kéne ennek működnie. Aztán vagy bejön vagy nem. Mindenesetre érdemes futni még egy kört.
És igen, jól írták. Biztos hogy próbálnak kifogást keresni minden reklamáció esetében, amiért az nem indokolt. Aztán ha csak a sértettek 10%-a elfogadja az eladó álláspontját vita nélkül, már azzal is nyertek.
Előző vagyok.
Bocsi, azt még kihagytam, amit az utolsó kommentelő írt. A hadakozás megkezdése előtt tényleg próbáld meg a legközelebbi üzletben, kedvesen elintézni a dolgot, általában megértőbbek mint a gép mögött ülő vevőszolgálatis :D. Aztán ha ott is lepattintanak, akkor lehet egy fokozattal feljebb kapcsolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!