Rolex Submariner mitől ennyire népszerű?
Ezt az egyszerű modellt annyi híres ember kezén látni, de mitől van körülötte ekkora hype?
Ha azt vesszük nem is annyira drága, jó, magyar embernek, meg egy átlag európainak persze szinte elérhetetlen, de élportolói stb. körökben ettől lényegesebben drágább órákat is megengedhetnének maguknak az egyének. Ez a típus azonban szinte mindenkin megfordult már.
Mert akkor mondd meg, ha a Rolex gagyi, akkor mi a jó? Egy Audemars Royal Oak? Az jó? 8 millióért? Az is faék egyszerű. Én abban sem látom a 8-10-15 milliót...
Vagy akkor milyen legyen, ha nem faék egyszerű? Gyémántkirakásos, mint Mayweathernek? Meg az amcsi reppereknek? Mert az nem bazári egyáltalán.
Vagy Patek Philippe Grand Complication? Kitudja hány 10 millióért? Emögött sem látom az értéket. Longinesnek is vannak ugyan ilyen órái 1 millió alatt. Nem gondolnám, hogy annyival gagyibb lenne.
De ha már itt tartunk, Rolls Royce Cullinan mögött sem látom a 120 milliót.
Mindent meg lehet magyarázni...Hagyjátok már ezt. Ezt a folyamatos Rolex utálatot. 99%-a irígységből fakad. A maradék 1% aki tényleg ért az órákhoz. Igen, létezik az a fogalom, hogy "hozzáadott érték". Ami jelenleg a márkanévből ered. Ugyan ezt miért nem kérdőjelezitek meg egy Audinál. Egy Apple-nél. Egy Adidas Pólónál...? Vagy egy Zsömlénél?
És mégegyszer. Valóban a Rolex "jóhíre" kicsit leesett, amióta minden amcsi repper, énekes, meg színész, meg influenszer ilyet hord. De attól még nem lesz kevésbé értékes. És azért van egy bizonyos múltja. A Submariner elég ikonikus darab. És nem tegnapelőtt dobták a piacra. De nemis 1998-ban.
Ennyi az ára. Pont. Omegák is kerülnek ugyan ennyibe. Azt nem fikázza senki. Közben nem hiszem hogy sokkal nagyobb minőség, vagy műszaki tartalom lenne a háttérben.
"Mit tud, amit egy jó Seiko vagy IWC nem?"
IWC-nel nem kapsz in-house oramuvet 8-9000 dolcsi alatt, csak egy kicsiszolt Sellitat. Seiko? Grand Seiko-ra gondoltal, ugye? Az mar egy jobb felvetes, es a Spring Drive oramuvel, alapos, Zaratsu sikalassal 6-7 ezer dolcsi korul mar kapsz komoly dolgokat.
A fentiek egyiketol sem kapsz viszont egy olyan dizajnt, amit tobb, mint fel evszazada mindenki mas utanozni probal, vagy inspiralodni belole. Nezd vegig GS kinalatat, hany Submariner vagy Explorer inspiraciot latsz? Meg valami, amit nem kapsz a fentiektol: ha ujan megveszed, utana eladni mar csak legalabb 20%-os bukoval tudod.
Aztan a fentieken tul: most luxustermekekrol beszelunk. Objektiven nagyon nehez legitimalni az arukat. Mint a legtobb termeknel, ahogy mesz feljebb es feljebb arban, egyre csokken a tobbletertek. Ketsegtelenul meg kell fizesd a markanev presztizset, de azt felepiteni egy evszazados kovetkezetes munkaval es okos befektetesekkel sikerult felepitenie es fenntartania a cegnek.
Utolsó: akkor én most az órát veszem meg, vagy a több évtizedes marketingmunkát? Utóbbi nem érdekel.
"A fentiek egyiketol sem kapsz viszont egy olyan dizajnt, amit tobb, mint fel evszazada mindenki mas utanozni probal, vagy inspiralodni belole."
Na ez az, amit nem értek, hogy ez a dizájn miért olyan megkapó.
Hat azert nem csak marketing munkarol van itt szo, sok evtizeden at kellett top minoseget nyujtani, hogy itt tartson a ceg.
Azt veszel meg, amirol ugy erzed, hogy megeri neked. Ha szamodra a presztizs, ceg tortenete lenyegtelen teljesen, es meg a dizajn sem jon be, akkor teljesen targytalan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!