Egy "világ" ábrázolása?
Sziasztok!
Hogyan oldhatom meg, hogy böngészőben ne a szokásos mátrixos koordinátarendszeres ábrázolást használjam (szóval 2 dimenziós koordinátarendszer, és 1 pontot (pl. x=2, y=-1), egy 25x25 pixeles négyzet ábrázol), hanem valami reálisabbat?
Konkrét példa: Van egy 5x5-ös terület a koordináta rendszerben, és abból 4 db "hely" a felhasználóé. Azt egyszerűen meg lehet oldani, hogy ezt a 4 négyzetet például más színre színezzük. De hogyan oldjam meg azt, ha nem ilyen négyzetes területeket akarok adni a felhasználónak, hanem egy valamilyen folt alakút? Hogyan lehet ezt megvalósítani anélkül, hogy ne terheljem túl a rendszert? (pl az túlterhelné, ha nagyon sok kicsi négyzetes helyből állna az a folt, és csak látszatra nézne ki foltnak)
Jelenleg nincs elképzelésem, hogy hogyan lehetne ezt megoldani.
Definiáld a foltot! Ha mondjuk kör alakúak a foltok, akkor egy foltot a középpontja (x,y) és a sugara (r) ír le.
Elipszis alakú foltnál középpont, a két tengely hossza és a tengelyek elfordulása.
De lehet foltokat mindenféle görbékkel is definiálni.
Épp ezért használtam a folt szót. Nem szabályos, maximum függvényekkel lehet leírni, de az nem a legjobb megoldás.
Vagy másik kérdés: Milyen más módszerrel lehet még egy 2d-s világot (térképet) ábrázolni? (Mert ez a négyzetrácsos dolog már unalmas, és nem néz ki olyan jól)
Például itt: [link]
Tudom, hogy játékoknál "kicsit" nagyobb a kapacitása a gépnek, és valszeg itt is úgy vannak megrajzolva ezek a foltok, hogy sok kicsi négyzet összerakva, és olyan kicsik, hogy ha rájuk nézel, akkor azt hiszed hogy egy szép görbe a határ, és nem pedig ilyen cikcakkos/négyzetes valami. Csak ugye böngészőben nincs keret egy ilyen szép megoldásra.
Az, hogy te nem tudod használni nem jelenti, hogy nem az a legjobb, pláne ha te sem tudsz olyant, amit jobbnak vélsz.
Nem egészen értem a problémát egyébként. Van egy játéktered, 250x250 pixel, amit felosztasz 10x10 blokkra és ezeket a blokkokat szeretnéd "foltokkal" lefedni, úgy hogy "átnyúlhatnak" egymás blokkjaiba? Kb, mint egy sakktábla, ami nem négyzetekből áll, hanem "foltokból"?
Ha igen, akkor én azt mondanám, hogy 1-1 blokk 4 oldalból áll. A oldal a felső, B a jobb, C az alsó, D a bal oldali oldal. Elindulnék a bal felső sarokból. C és D oldalra generálnák valami véletlenszerű görbét. A és B oldal lehetne egyenes vagy akár az is véletlenszerű. Aztán nézném a tőle jobbra lévő blokkot. Annak a D oldala megegyezik a tőle balra lévő B oldalából és így tovább.
Ha ez így túl négyzetes, akkor ez szerintem simán átvihető több oldalú blokkokra is.
Újrafogalmazom :D
Szóval egy 250x250-es koordináta rendszer (mondjuk a föld térképe, csak azzal a különbséggel, hogy itt csak egész számok halmazán vannak értékek, és nem lebegőpontos). És hogyan jelölhetnék ki szabálytalan alakú területeket? Mintha google mapsen piros színnel lefedném Budapestet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!