Milyen lett a weboldalam? (Nem a tipikus kattintgatós. )
Az oldalról 18 éven felüliek véleményét várom! (Nincs rajta xxx, ne is reménykedj! :) De akkor sem kérnék 18 éven aluli véleményt, mert nem fogják érteni.
Egy statikus intro oldallal indul, majd belépsz egy wp-re. (Az intro oldalon minden oldal az enyém, de most erről kérnék véleményt.)
Összetett oldal, rengeteg információval, nincsenek rajta lopott cuccok. A grafika is saját. (A wp sablon nyilván nem, de saját szájízre lett szabva itt-ott.)
Érdekelne, mit módosítanátok? Milyen rovatokat tegyek még bele? Vannak még tervek, bővülni fog, csak idő kell hozzá, mert ebben is elképesztően sok munkám és időm van.
A wp oldalról nyitható még egy statikus oldal, világos narancs kiemeléssel (linkkel), arról is mondhattok véleményt. Szerintem áttekinteni sem 2 perc. (Az oldal domain-je is elég beszédes.)
Néhány link még nem elérhető, a napokban töltöm fel őket, de azok most nem annyira fontosak: impresszum, ilyesmi...
Az oldal: [link]
Módosítottam az intro oldalon. Nekem így már tetszik. (Sokat gondolkodtam raja korábban, hogy kell-e egyáltalán? Egyik oka: azért döntöttem mellette, mert az első látogatót könnyebb így rávezetni a videóval is a főoldalra, ami már összetettebb.)
A főoldal összetett, próbáltam a legegyszerűbben megvalósítani, de bizonyos összetettséget már muszáj elérni egy ilyen oldalnál. Az origo ennél sokkal összetettebb, az index pláne a legújabb változtatásai után még inkább. Menj fel az index2-rő: [link]
Szinte pontosan ugyanez az elrendezés fogad. A hírportálok ilyenek. Aki jár ezekre, annak nem lesz szokatlan, aki nem, az pedig majd megszokja :)
31 vagyok.
Bejegyzések hossza: valóban hosszúak, de szükséges ahhoz, hogy valaki egyben láthasson és érthessen egy-egy témát. Ha ennél rövidebbre, esetleg több darabra vágva, több bejegyzésre írom, nem biztos, hogy tovább olvassa valaki azt a cikket, ami szorosan kapcsolódni fog. Külön meg kellett volna jelölnöm állandóan a szorosan kapcsolódó cikkeket, ami újra bonyolított volna.
Az alapok után lesznek majd azért ennél rövidebb bejegyzések is :) De amíg az emberek olyan átverésekben élnek a politika által, mint ma, addig szükséges eleinte a bővebb, és részletes info.
"Módosítottam az intro oldalon. Nekem így már tetszik."
A módosítás egy nulla.
Nem neked kell tetszen, hanem a látogatóidnak.
Az introoldalad még mindig egy összecsapott önreklámozó katyvasz. Miért kérsz vélemény/tanácsokat, ha nem fogadod meg?
"A hírportálok ilyenek."
Na ja, csak míg az indexen a hírdobozok tematikusan vannak elrendezve, a te elrendezésed káosz alapú.
"...aki nem, az pedig majd megszokja..."
Akkor most lehet, hogy újat mondok neked: akinek nem tetszik, az nem fogja megszokni, hanem otthagyja az összecsapott oldalad, még akkor is, ha a mondanivalója 100%-os.
"Külön meg kellett volna jelölnöm állandóan a szorosan kapcsolódó cikkeket, ami újra bonyolított volna."
Mármint számodra. Az olvasó/látogató számára könnyebb lenne. Most akkor magadnak csinálod az oldalt, vagy a látogatóidnak?
Nem kell a csapnivaló design-t a témával magyarázni, mert az elég szánalmas védekezés.
Erősen javaslom, hogy tanulj a webergonómiáról, keress rá a UX design kifejezésekre! Egy weboldalnál első a tálalás, akár egy étteremben. Ha valaki elédvág egy csorba kopott fémtányérban egy adag kaját "Ne!" felkiálltással, ami elsőre egy adag trutymónak tűnik, akkor sem fogsz belekóstolni, ha elmondják neked, hogy ez Gordon Ramsey szarvasgombás rizottója, és a saját kezével csinálta a konyhában. Ugye?
Drone007!
Értem, amiket mondasz, de hadd mondjak egy példát: ha autót vezetsz, hiába mondja neked az anyósülésen valaki, hogy nem jön egy autó sem, kikanyarodhatsz, akkor is ki kell nézni, mert a felelősség a tied.
A példád a marketingben nem teljesen igaz. Az oldalak külseje fontos, de tudnod kell, hogy egy weboldal külseje mindig az adott üzleti elképzeléshez igazodik! A grafika mindig a legutolsó lépés! (Írtam erről egy cikket már a marketing rovatba, majd még folytatom.) Egy tesco weboldal vagy reklám sosem nézhet ki úgy, mint egy Armani weboldal vagy reklám. Nem mindegy, kinek szól az oldal.
Az pedig egyáltalán nem igaz, ha egy weboldalnak rossz a külseje, akkor nem lesznek látogatói. Weboldalakat nem a külső, hanem a tartalom miatt látogatják. (Amúgy nem gondolom, hogy az enyém rossz lenne, igazodik a tartalomhoz, illetve az újsághoz, tv-hez, mint elképzelés. )
Az önreklám. Tudom, hogy az emberek nem szeretik, és nem is ismerik el sosem a hatását, de mindenkire hat! Rám is, rád is! Az emberek mindig kimagyarázzák, miért járnak mekibe, sosem ismerik el, hogy a reklámok miatt. Kimagyarázni lehet, megkerülni. Ha a reklámnak nem lenne olyan hatása, amilyen, nem kerülne főműsoridőben tíz másodperc 10 millióba!
A példád a vendéglátásból sem igaz így teljesen. Ha eléd teszek egy paprikáskrumplit, minden flanc nélkül, és jó az íze, meg fogod enni, pedig külsőleg egyáltalán nem szép látvány. Ha rossz az íze, akármilyen szép lehet, nem eszel belőle többet. Ha emlékszel, volt olyan csoki is, amit úgy reklámoztak, hogy ronda és finom!
Van a design-nak jelentősége, nem azt mondtam, hogy nincs! De ha százalékolnom kéne, akkor 5%-ot tesz ki a design. A kezelhetőség valóban fontos!
A tematikáról: oldalam is tematikus, ma vagy holnap töltöm fel a rovatok jellemzését. Példa: Aktuál: ebben mindig az aktualitások lesznek. Puszta rovat: ez a puszta tényeket elemzi majd, mi a helyzet politikánk elmúlt 20 évében. KKV: értelemszerű. Minden bejegyzésem tematikusan lett elhelyezve.
A szorosan kapcsolódó rövidebb cikkek sem jelentettek volna nekem semmilyen nehézséget. Ezt is mérlegeltem, és marketing szempontok miatt a hosszabb mellett döntöttem.
Egyébként sok tanácsodat megfogadtam: nem szürke, nem hosszú a hasáb, nincs középen, hogy mikor indult...
A betűtípust te is kipróbálhatod: Chromban, kattintani elem megtekintés, majd a stílusnál átírod Tahomára. (De gondolom ezt tudtad.) Ez a fejlesztői alkalmazás azonnal mutatja a változást. Egyszerűen ronda a Tahoma betűtípus itt. (Kipróbáltam vagy 20-at, egyik sem volt jó.) Nem illett semmihez. A talpas betű sem fog senkinek fejfájást okozni ilyen rövid szövegnél.
Mutatok egy másik látogatott oldalt: [link]
Összetettség itt is megvan, de ha nem jársz ide, nem fogod átlátni azonnal, ahogy az enyémet sem.
Az önreklám pedig, ha téged bosszant is, szükséges:
[link] (A nike weboldalán is azonnal látsz videót, mely önreklám.)
[link] (Adidas: bazinagy fejléc, önreklámmal, valószínű mondanád, azonnal csinálják kisebbre... Nem fogják, mert a marketing MINDIG megelőzi a designt! )
Minden weboldal, szóljon akármiről is: egy termék! És mint olyan, el kell adni, akkor is, ha ingyenes! Mindig a termék keresletéhez kell igazítani a weboldalt külsejét is, az önreklámokat stb.
Persze, lehet hogy itt-ott tévedek majd, de azért van a webanalitika, hogy az elemzések alapján majd javítsak.
A tetszik gombbal kapcsolatos javaslatoddal azért nem értettem egyet, mert kiemelt helyet szerettem volna neki egyelőre. Webergonómia szempontjából, ami a marketing része, ez a legelőnyösebb hely, ahogy a videónak is.
Tényleg köszönöm mindenkinek a tanácsokat, voltak, melyeket megfogadtam, voltak, amiket nem. :)
Most már tanácsot nem adok, látom teljesen felesleges.
Csak egy kérdésem van: Te ugye fideszes vagy? Mert a mellébeszélés az jeles :) bámulatosan tudsz jól hangzó "böszmeségeket" összeírni.
De sebaj, ha neked így jó, hát csináld. Sok sikert hozzá!
Drone007!
Téged az zavar, hogy nem pontosan azt teszem, amit tanácsoltál, vagy az, hogy esetleg egy vállalkozásban nincs akkora szerepe a honlapnak és design-nak, mint azt sokan állítják, és ezért nem biztos, hogy neked van igazad?
Ha elém tennél bármilyen statisztikát, hogy amiket mondasz, azokat pontosan úgy csinálnám, és ettől naponta 5 vagy 10 %-kal is több látogatóm lenne, biztos, hogy egy percig sem gondolkodnék, hogy megtegyem-e? Nyilván, nem vagyok a magam ellensége.
Uppsz, ezt véletlenül elküldtem. Amit te most okoskodásnak nevezel, azok tények.
Folytatva: nincsen ilyen bizonyított statisztika. Értem én, hogy te, mint valószínűleg profi weblaptervező azt mondod, a honlapnak ez és ez a szabványa, kinézete stb., mert ezt tanultad az iskolában és munkahelyeken.
Láttál valaha arról statisztikát, hogy ha pl. a logó máshogy nézett volna ki, akkor a vállalat jobban teljesített volna? Akkor mondd el az utolsó három vállalat logójának kinézetét, mellyel mondjuk az elmúlt héten találkoztál reklámban, vagy akár bárhogyan. Hogy néz ki pl. az ELMÜ logója? 10 emberből, ha egy meg tudja mondani, emelem a kalapomat. Hogy néz ki a TiGáz logója? Szerintem fogalmad sincsen. Ahogy annak sem, aki most ezt olvassa. Őszintén, hányszor láttad már életedben ezeket a logókat, mégsem tudod, hogy néznek ki! Milyen betűtípussal készült pl. a Posta logója? Talpas vagy talpatlan? Hogy néz ki? Hány színt használ? Ember nem tudja ezeket megmondani fejből! És ha nem tudod megmondani, akkor nincs is rád hatással.
Hogy néz ki az én logóm? Szerintem álmodból felkeltve is emlékezni fogsz rá még néhány hétig, ahogy a látogató is, mert eltér az átlagtól! És ez a lényeg! De ettől sem fog nőni a látogatottságom. A nike logóját persze, hogy tudod, de ez a hatalmas marketingnek köszönhető. Ám, ha anno nem pipát találnak ki, hanem mondjuk, mit tudom én, keresztet, akkor azt ismernéd a márkanév miatt, de ettől aztán se nem csökkenne, se nem emelkedne az eladás.
Ugyanez igaz a weboldalakra. Ma sokan abból élnek, hogy megpróbálják elhitetni a vállalkozókkal, mennyire fontos a honlap kinézete, készíttessenek újat, mert most csupán 100 ezer plusz áfa, de mennyire jó lesz majd a cégnek! Nem igaz.
Komolyan mondom, nézd meg ezt a honlapot: [link]
Minden tisztelet a republic előtt, de ez a honlap egy borzalom, a menü meg aztán végképp... Ha te most bármilyen statisztikát bizonyítottan elém teszel, hogy ha a republic lecserélné a honlapot egy modern design-ra, akkor többen néznék a honlapjukat, megeszem a nem létező kalapomat. Te sem gondolod komolyan, hogy csupán a kinézet miatt több lesz a visszajáró látogató? Nem igaz.
Választhattam volna a Joomla CMS-t, ami profibb sablonokkal rendlkezik:
Mind a kettő hírportál jellegű, teljesen a mai designra szabva. Jobb lenne a látogatottságom ezektől? Miért is? Mert valaki el akarja adni őket?
Az alapvető szabályok, ne írj piros háttérre fehér betűvel, egyértelműen igazak, mert kinyírják a szemet. De az alap minimumon túl abszolút nincs jelentősége a kinézetnek a látogatók számára nézve.
És őszintén, te mindent úgy csinálsz életedben, ahogy a szüleid tanácsolták? Nem, mert a te döntésed, a te felelősséged.
Egy tanácsot sosem kell erőszakkal rákényszeríteni a másikra, vagy megjegyezni és megsértődni, hogy miért nem úgy csinálta? Te úgy csináltad, ahogy a szüleid mondták? Te örülnél, ha folyton megjegyeznék, hogy márpedig az ő szavukat kellett volna követned? És sértegetnének, mert nem az ő tanácsaik alapján élsz?
Teljesen felesleges volt a sértegetésed, hogy biztosan fideszes vagyok! Csupán azért, mert nem a te tanácsaidat fogadtam meg. Ezt személyes sértésnek vetted, miközben rád abszolút nincs is hatással! Mit szólnál, ha kérdeznél valamit a szüleidtől, majd nem úgy tennél mégsem, erre ők azt mondanák: na, te biztos űrlény vagy, mert nagyon jól kimagyarázod, miért nem úgy csinálod, ahogy mondtuk!
Amúgy sem veszem magamra, de abszolút felesleges is. A magyar emberek gyakran olyan miatt sértegetnek másokat, melyek rájuk nincsenek is hatással. Számomra ez érthetetlen.
Sok sikert a szakmádhoz, biztosan értesz hozzá, de teljesen felesleges volt ez az utolsó sértegetésed. Semmi haszna sem rám nézve, sem rád! Akkor mire volt jó? :)
Drone007!
Amúgy rajtad is látszódik a 20 év magyar politikai elit hatása! Sajnos. A magyar emberek többsége úgy viselkedik, ahogy a politika uszítja őket. Mszp-fidesz hatása, hogy a magyar emberek egymást ölik! A két tábor meg pláne!
A 20 év balfék politikánk eredménye, hogy az emberek egymásnak mennek már azért is, ha nem úgy történnek a dolgok, ahogy ők tanácsolják, mondják, akarják stb. Ilyen Ausztriában NINCS!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!