Szerintetek mennyire terjedhet el az országban/ Európában egy olyan cég, mint a white soft, ami honlapkészítéssel foglalkozik, és üzletkötők offline értékesítik a termékét mlm-szerű jutalékrendszerben? Mennyire vevők rá a fiatalok / a vállalkozók?
Amúgy pont az a jellemző az MLM értékesítési módszerre, és az benne az irritáló, amit te „kérdezőként” csinálsz.
Látszólag kérdezni jöttél ide, azt a látszatot keltve, hogy hezitálsz, hogy jó-e egy ilyen MLM cég, vagy nem. (Persze nem csinálod jól, mert túl sok infót adsz meg.) De nem a véleményünk érdekel. Helyette megpróbálod a sajátodat eladni és egyre csak kötöd az ebet a karóhoz. Minél nagyobb ellenállásba ütközöl, annál inkább így teszel. Pont ugyanezt csinálja egy MLM-es üzletkötő. Hiába mondják neki, hogy „köszönöm, nincs szükségem a szolgáltatására/termékére”, erőlteti, hogy azért még egy egy órás beszélgetést ülj vele végig, vagy ha már ”nem veszel semmit”, legalább szállj be az üzletbe.
Igazából szerintem dolgozni jöttél ide a gyakorikerdesek.hu -ra, reklámozni, esetleg olyan embert keresni, akivel később felveheted a kapcsolatot. Vagy egyszerűen tényleg csak másokkal akarod a saját helyzetedet igazolni. De abban 99%-ig biztos vagyok, hogy már régen része vagy a rendszernek, amiről kérdeztél.
Ha érvek hangzanak el, azzal vagy nem törődsz, vagy ha van a tréningen hallottakból egy válasz, akkor előhúzod a kalapból. Nem látod be egyelőre, mennyire hamisak ezek a válaszok, mennyire logikátlanok, vagy mennyire állnak szembe a tapasztalatokkal. Nem is érdemes veled vitázni, maximum azért, hogy más lássa a te érveidet és a megkérdezettekét.
Azért abba gondolj bele, hogy amit az MLM-ről hallottál, azt nagyrészt az MLM cégtől hallottad, akiknek anyagi, üzleti érdekükben áll, hogy bizonyos képet fessenek az egészről. Az itt megkérdezetteknek viszont semmilyen érdekük sincs, hogy azt állítsák, amit állítanak, így objektívebbnek tekinthetők. (Mint mondtam informatikus vagyok, de nem honlap témában. Olyannyira, hogy ha most itt valaki megkeresne, hogy csináljam meg a honlapját, akkor el kellene, hogy utasítsam, mert van más dolgom. Nyilvántartó rendszert kell építenem, meg interaktív tananyagot fejlesztenem. Tehát nekem sem érdekem, hogy az általad megnevezett cégről mást mondjak, mint amit objektíven átgondolva mondok.)
Röviden: Ide jössz és kérdésnek állítod be az igehirdetésedet. Ez már elve ferdítés. Innen már nem lehet feltételezni, hogy amit mondasz, az egyenes beszéd lenne. Még akkor sem, ha te magad is elhiszed azokat az érveket, amiket megosztottál velünk.
Amúgy a kérdésben említett cég neve csak fantázianév. (Ezzel semmi gond nincs.) A honlapon a Kik vagyunk pont alatt névként a WSP Consulting cég szerepel, amit történetesen 2011. márciusában jegyeztek be (Forrás: Cégközlöny). Tehát hogy mit lehet elérni hosszútávon, azt gondolom nem tapasztalatból írja a kérdező, hanem puszta elméleti latolgatás. Csakhogy elméletben én lehetnék akár a római pápa is, de gyakorlatilag nem vagyok az.
De ha már ennyire belementünk a részletekbe, végezni fogok majd egy kis számítást is.
Engem is többször be akartak szervezni,de az utolsó beszervezési próbálkozás már nálam is kiverte biztosítékot, mivel esélyem nem volt, hogy elkerüljem a személyes csoportos elbeszélgetés. Annyira gátlástalan és szemét volt a képviselőjük, hogy azzal keresett fel, hogy a vállalkozásom bizonyos szolgáltatásait szeretné igénybe venni. Én szépen el is mentem hozzá üzleti megbeszélés reményében, és erre egy MLM tréningbe csöppentem. Úgy döntöttem, hogy meghallgatom a mondandójukat, pedig rohadt pipa voltam, és úgy gondoltam úgy vághatok vissza a legjobban nekik, ha olyan kérdéseket teszek fel nekik, amik a rendszer buktatóira világítanak rá, és ekkor már csak sablonos betanult válaszok jöttek sorban egymás után. Ez a rendszer addig csak a piramis csúcsán lévőknek jó megélhetés, míg a termékek fogyasztóit utólag keresik fel, persze ezt a piramis alján lévő "csicska" üzletkötők teszik meg, akik nagy része pénzt sem lát az egészből. Sok olyan embert ismerek sajnos, akik bedőlt ezeknek a cégeknek, de olyan ismerősöm nincs, aki ne fizetett volna rá az egészre.
A kedvencem az volt, hogy mien jó az, hogy termékeket vásárolhatok a saját webáruházamból magamnak, és havonta költsek a termékekre 60 000 Ft-ot, hogy pontokat gyűjtsek (válogathatok csomó olyan termék közül, amiknek a 90%-át nem is használnám soha, de hurrá lesz egy csomó pontom, és próbáljak másoknak is eladni olyan termékeket, amiket eddig nem használtam, és nem is ismerem őket. Ha nem is tudom eladni, szerintük lesz egy csomó "hasznos" termékem, amit majd én egy hónap alatt fel is élek (mert szerintük ez így megy), és a következő hónapban már vásárolhatok ismét 60 000 Ft-ért.
A lényeg, vásárolj csomó terméket, amiknek végső fogyasztóit utólag kell majd összehalászni, ha pedig ez nem jön össze, akkor megszoptad!
Hello!
2xSü-nek van igaza. Valóban azért tettem fel a kérdést, mert kíváncsi voltam, hogy milyen ezen az oldalon a fogadtatása. Még anno, amikor nem foglalkoztam informatikával a jelenlegi üzlettársam mesélte, hogy egy fórumon csak szidják a szoftverüket. Azóta 2 óriáscég ezt a szoftvert választotta ki a közös országos programjukhoz, mondván ez az országban a legjobb. Több ezer ügyfelük van. A White Soft is ezt a szoftvert értékesíti, csak mi a hálózati értékesítés formáját választottuk. Mi elsősorban offline értékesítünk online terméket, vagyis a klasszikus értelemben vett üzletkötővel dolgozunk, aki felhívja az ügyfelet, kimegy hozzá, prezentál, elad. Az ügyfélnek lehetősége van arra, hogy ha elégedett a szolgáltatással, és a szoftverrel, akkor továbbajánlhatja. Ha 3 embernek továbbajánlotta, akkor kapja a jutalékot, és szinte ingyen van a csomagja, ill. ha azok is továbbajánlják, és van szintkülönbség a jutalékrendszerben, akkor onnan is kap pénzecskét.
A céget korábban megalapítottuk, de csak júliusban indultunk el. Rengeteg pozitív visszajelzés van, és számos releváns vélemény alapján óriási siker lesz, már most az.
Természetesen az mlm-et szeretik szidni, ez nem újdonság, ahogy a munkahelyét is szidja az embereknek a nagy többsége, és mégis ott dolgozik. Az mlm-el valahogy úgy vagyunk, hogy minél többet fizet a cég, annál jobban szeretjük. Azonban az mlm-et nem kell szeretni, hiszen az mlm csak egy eszköz. Te pedig vagy használod, vagy sem. Minden a te döntésed. Csak aztán nem kell sírni, hogy valaki nagy autóval jár, te meg buszozol, vagy ütöd a Suzukit.
Engem nem szerveztek be, és igazad van, valóban nem érdekel az a vélemény, miszerint az mlm rossz. Nekem tetszik az mlm alapja, hogy mindenki segíti a másikat. Én akkor leszek sikeres, ha te is az vagy. Stb.
Másrészről én már évek óta belelátok hálózatépítők pénzügyeibe a könyvelésen keresztül, és na. Megéri hálózatot építeni, ennyi. De nem ez az egyetlen lehetőség, csinálj mást, ha van jobb.
Egyébként meg kinek a véleményére adjak? Annak, aki keres 150 ezret, és szidja az mlm-et, vagy annak, aki keres 1,5 milliót, és csinálja...
De sok sikert nektek ahhoz, amivel foglalkoztok! :)
"Nekem tetszik az mlm alapja, hogy mindenki segíti a másikat."
De legfőképpen az tetszik gondolom, hogy egyikőtök munkája sem produktív.
"Egyébként meg kinek a véleményére adjak?"
Ha már a saját véleményed egy hülyeség, akkor annak a véleményére adj, akinek tisztességes munkája van, a tieddel ellentétben.
Az általatok használt rendszerről csak kívülről van tapasztalatom, ami szerint egy letisztult honlapmotorról van szó (akár a kódot, akár a dizájnt nézem). Nem is firtatnám ezt a kérdést, mert jó termék, amit eladtok.
Nem tudom, mennyibe kerül nálatok egy honlap, de én úgy nagyságrendileg 100-150E Ft-ra saccolom. Ráadásul ha jó értem, akkor évente ennyi, legalábbis a jutalékrendszer leírásából ezt lehet leszűrni.
Az ügynöki terjesztéssel már több gondom van. Odamegy az ügynök egy céghez. Mikor juthat el addig, hogy valóban megrendel egy honlapot? Több tényező együttes fennállása kell ehhez:
1. A cégnek nincs honlapja, vagy felújításra szorul.
2. A cégnek van annyi pénze, hogy készíttessen egy honlapot.
3. A cég vagy ne nézzen alternatív szolgáltató után, vagy körbenézés után mégis titeket válasszon.
1. Sok cég már elve induláskor készíttet honlapot. Tehát vagy a most induló cégek jöhetnek számításba, vagy olyan cégek, akik eddig nem tartották fontosnak, hogy jó honlapjuk legyen, vagy legyen egyáltalán. Őket meg gondolom nem annyira könnyű meggyőzni.
2. Sok cég örül, ha az alaptevékenységéből annyi pénz jön be, hogy ki tudja fizetni a dolgozóit. Persze ez nem általános, vam akinek van évi 100 000 Ft-ja, de gondolom ők már régen készítettek honlapot.
3. A rendszeretek óriási hátránya, hogy évente kell 100E-ket fizetni. Általában ezen a területen az a szokás, hogy van egy egyszeri elkészítési költség, ami magas, de utána már csak a tárhelyet és domain nevet kell fenntartani. Persze van olyan is, hogy valaki vállalja az oldal karbantartását egy kisebb összegért, de ez meg ugye többletmunkát generál.
Én azt gondolom, hogy nem sok olyan cég van:
- akinek nincs honlapja, mert eddig nem tartotta szükségesnek,
- meggyőzhető, hogy kell neki honlap,
- van rá pénze,
- nem keres vagy nem talál olcsóbb megoldást. (Pl. körbekérdez az ismerőseinél, és talál egy Pistikét, aki 20E-ért elkészíti a honlapot Joomla alapon.)
* * *
A honlap ügyfelek ajánlással „szinte ingyenessé” tehetik a honlapjukat. Ez jól hangzik. Két eset van:
1. Vagy minden ajánlás beleszámít ebbe, függetlenül attól, hogy eljut-e a megrendelés szakaszáig. (Ebben az esetben én simán ajánlanám a Google-t, a Microsoftot és az Apple-t és le is van tudva a három ajánlás.)
2. Csak azok az ajánlások számítanak, amelyek sikeres eredménnyel zárulnak.
(Az is kérdés, hogy ez egyszeri 3 ajánlást jelent, vagy évente. A honlapotok ezekről mélyen hallgat, gondolom nem véletlenül.)
1. Tehát csináltatok egy honlapot, amiért a megrendelőnek kb. nem kell fizetnie. Ebből a szinte semmiből kifizetitek a programozót, az irodát, az ügynöki jutalékokat, az egyéb költségeket (iparűzési adó, könyvelő, stb…) Ha ez így van, akkor gondolom van egy pénznyomdátok is.
2. Ebben az esetben megint van egy olyan megrendelő, aki rizikózik. Elhitetik vele, hogy akár lehet ingyenes a honlapja, így belemegy az üzletbe, viszont nagy valószínűséggel nem fog találni három másik céget, személyt, aki honlapot fog készíttetni. (Ha igen, az rengeteg utánajárásába, munkájába kerül.)
Ne csak a jelenben gondolkodjunk, hanem tegyük fel, hogy évek óta működik a rendszer. Ezt csak folyamatos terjeszkedéssel lehet fenntartani, így idővel egyre nagyobb piacot birtokol a rendszer, aminek következtében egyre inkább elfogynak a potenciális megrendelők.
* * *
Most közelítsük meg az ügynökök oldaláról a rendszert. Van egy ügynök – hívjuk Aladárnak –, aki beszervez 10 embert, (mondjuk ahogy a honlapon is fel volt hozva példaként). Ehhez megkereste az összes ismerősét, rokonát, barátját. Csakhogy a kapcsolati hálók között sokszor elég nagy átfedés van. Vegyük Bélát, Cecilt, Dénest, akit Aladár megkeresett (és akik mondjuk régi osztálytársak voltak), és ebből Bélát és Cecilt sikerült beszerveznie. Béla tehát már rosszabb eséllyel indul, hiszen Cecilt nem tudja beszervezni, mert Aladár már megtette. Dénest meg ő sem fogja meggyőzni.
Én azt mondom, hogy hosszútávon irreális a 10 ember beszervezése. Valahol olvastam, hogy ehhez 2 hónap elegendő lenne. Ha ez így van, akkor az egyetlen ügynökünk 2 hónap múlva 10, 4 hónap múlva 100, 6 hónap múlva 1000, 1 év múlva 1 millió ügynökhöz vezetne. Ugye nem kell ecsetelnem, miért képtelen állítás is az, hogy 2 hónap alatt simán be lehet szervezni 10 embert.)
Az igazság azonban az, hogy szerintem a beszervezett ügynökök az esetek jó részében (90% felett saccolom) vagy egyáltalán nem tud senkit beszervezni, vagy max. 1-2 embert. (Persze biztos van olyan, akinek sikerül 10-et is beszerveznie, mint ahogy van olyan ember is, akinek hármasa van a lottón, de most nem erre vagyunk kíváncsiak, hanem az átlagra.)
* * *
Megnéztem, havonta úgy 5000 új .hu domaint regisztrálnak. (Forrás: [link] ) Próbálok a számodra kedvező irányban csalni, így eltekintek attól, hogy sok az egy honlapra irányúló domain (pl. cipobolt.hu cipo-bolt.hu cipőbolt.hu) Tételezzük fel, hogy a nyár uborkaszezon, valamint vegyük figyelembe, hogy van, aki elve .com vagy .net címet regisztrált .hu nélkül. Számoljunk 10000 új honlappal havonta.
Vegyük hozzá a magyarországi cégek számát (Forrás: [link] ). Van Magyarországon 1,7 millió bejegyzett gazdasági szervezet. Itt is próbáljunk számodra előnyös irányba csalni. Ebből az egyéni vállalkozások száma 1 millió. (Sokan azért váltanak ki egyéni vállalkozást, mert a munkahelyükről adóelkerülés miatt így kapják a fizetésüket. Magyarán simán alkalmazottak egy cégnél, a vállalkozást csak arra használják, hogy a fizetésüket megkapják, de amúgy egyéni tevékenységet nem folytatnak, így honlapra sincs szükségük. Az egyszerűség kedvéért vegyük úgy, hogy mindenki így jár el.) Ekkor 700 000 céggel számolhatunk. Ebből vannak fiktív cégek, passzív cégek, így számoljunk 500 000 céggel.
Magánemberrek ritkán csináltatnak drága honlapot, így ettől tekintsünk el. (Ez is neked kedvez.)
Persze van egy csomó cég, aki a már meglévő honlapját akarja lecserélni, ami ugye nem jár új domain-el. Csakhogy ők vagy a régi honlapkészítő céget fogják megbízni, ha elégedettek. Ha nem elégedettek, akkor meg nagy valószínűséggel már keresgélnek új honlapkészítő céget. Én minimálisnak érzem annak az esélyét, hogy egy ügynök pont egy ilyen helyzetbe tenyerel bele, és sikeresen köt szerződést.
Tehát maradjunk annál, hogy 500 000 cégre jut havonta 10 000 új honlap. Mit jelent ez? Hogy átlagosan 50 céget kell megkeresned, mire találsz egyet, aki honlapot akar csináltatni. A jutalékos példánál ír olyat WS, hogy havi 12 honlappal mennyire sokat lehet keresni. 12 honlaphoz viszont 600 céget kell megkeresni, ami egy csöppet soknak tűnik. Nem is a felkeresés időigényes, hanem összegyűjteni havonta egy 600-as listát.
Jelen számításba még abszolút nem is vettük bele a konkurenciát. Vajon hányszor van az a helyzet, hogy „Ez a honlap jó ötletnek tűnik, csináltatni is fogok, de még meggondolom azért” után jön egy „Köszönöm, találtam egy másik céget, akik jobb ajánlatot adtak.”. Még mindig finom vagyok, ha azt mondom, hogy száz megkeresésből jó, ha egy eredményes lesz.
Egy ideig lehet élni a kapcsolati hálóval, de ez is kifullad idővel, még akkor is, ha mindenkitől kérsz további kontaktokat. Utána miből lehet venni a megkeresendő cégeket? Pl. figyeled a frissen regisztrált cégeket. Csakhogy minden ügynök rajtad kívül ugyanígy jár el, sőt még a konkurencia is vadászik rájuk.
Én azt mondom, hogy a harmadik hónap után – a kapcsolati háló felélése után – nagyon jó eredménynek számít, ha valaki napi 8 óra utánajárás, keresgélés, telefonálás, tárgyalás árán havi két honlapot összehoz. Már pedig ebből még nem lehet megélni.
Tegyük fel, hogy mégis havi 6 honlapot összehozol. Keresel 156E Ft-ot. Ebből leadózol, marad 120E (110E, ha nincs gyereked). A telefonszámlád tuti megugrott egy 10-essel legalább, így kb. 110E-t zsebelsz be. Persze ez akkor igaz, ha az MLM cég fizeti járulékokat is. (Ebben az esetben az MLM cég tulajdonképpen 200E-t fizet ki.) Ha viszont főállású egyéni vállalkozóként vagy az MLM-ben akkor a 6 honlap után járó pénzből jó, ha 90E marad a zsebedben. (Az ilyen-olyan tréningek pedig még szóba se jöttek. Szegény ügynök kifizet 20E Ft-okat egy olyan tréningre, ami hosszútávon havi 5E-el növeli maximum a fizetését.)
* * *
Persze aki a felső szinten van az akár járhat jól. Pl. összehoz a cég egy 100 ügynökből álló hálót és csinál havi 200 honlapot (azaz a honlappiac 2%-át sikerül lefednie, ami a honlapkészítéssel foglalkozó cégek számát figyelembe véve azért erősen sikersztori), akkor biztosan van 10-15 ember, aki eléldegél belőle (átlagfizetés szinten) és van egy-két ember, aki meggazdagszik. De a legtöbben jóval minimálbér alatti fizetéssel napi 8 órákat dolgoznak. No ettől válik az egész piramisjáték logikájúvá, hiába van mögötte termék, szolgáltatás.
* * *
Az WS esetén semmi nem biztosítja, hogy a honlapmegrendelések száma bármilyen arányban lenne az ügynökök számával. Magyarán lehet, hogy valaki látja, hogy honlapokat nehéz felhajtani, így inkább megpróbál ügynököket beszervezni. Sőt, hosszú távon az ember inkább érdekelt hálozatot építeni, mint üzletet összehozni, hiszen a hálózat akkor is termelheti a pénzt, ha ő maga már semmit nem csinál. Semmi nem gátolja, hogy több ügynök legyen a hálózatban, mint ahány honlap havonta elkészül, sőt valószínűsítem, hogy a rendszer folyamatosan ilyen irányba fog elmenni. Márpedig ilyen esetben ugye ügynökönként 1 honlap jutaléka jut fejenként. Még akkor is, ha azért ebből mégis meggazdakszik egyik-másik.
* * *
Még egy kis adalék. Én sokáig néptáncoltam. A néptáncos közösség azért alapvetően jól ismeri egymást és elég sokan vannak. Szerintem alábecsülöm, ha azt mondom: az ismerőseim fele néptáncos, vagy ahhoz közeli és legalább vannak vagy százan (3-4 néptáncegyüttes, nem is egy korosztálya). Az egyik táncos ismerősöm csatlakozott az egyik legnagyobb forgalmat generáló MLM céghez, természetesen megkeresett engem is, holott másik együttesben táncolt, így kb. csak látásból ismertem, meg talán váltottunk pár szót egy-két alkalommal. Gondolom ő is sorra vette a helyi táncos közösség egészét. A facebookon van vagy 50 közös ismerősünk, pedig koránt sincs fenn mindenki és nincs minden ismerettségi viszony benne. Gondolom ő is végigment minden néptáncoson.
Csakhogy egy éven belül más nem keresett meg MLM ügyben. Mit jelent ez? Hogy 100 emberből egyetlen egyet sem sikerült beszerveznie ügynöknek. Ennyit arról, hogy 2 hónap alatt 10 embert simán be lehet szervezni.
Pedig az ő MLM cége több előnnyel rendelkezett a WS-al szemben:
- Nagyon régi cég, így kisebb az esélye, hogy csődbe megy, megszűnik.
- Világméretű cég, ami megintcsak növeli a bizalmi indexet.
- Fogyasztási cikkekkel foglalkozik, ami nem egy kevés embert érdeklő, szűk piac.
- Fogyasztási cikkekkel foglalkozik, ergo nem kell különösebb szakismerettel rendelkezni sem az ügynöknek, sem a vevőnek.
- A neve mindenkinek ismerős, így nem egy „Isten tudja kik ezek” jellegű cégről van szó.
A kérdezőhöz annyi kérésem lenne, hogy nézze át az előbbi eszmefuttatásomat, és találjon benne hibát. Ameddig nem tisztázzuk az általam felvetett kérdéseket, addig teljesen feleslegesek a „Csak aztán nem kell sírni, hogy valaki nagy autóval jár, te meg buszozol, vagy ütöd a Suzukit.” jellegű hozzászólások.
Mint írtad alapító tag vagy. Ha esetleg tényekkel is tudsz szolgálni propagandaszöveg helyett, akkor tudnánk tisztázni egy-két kérdést. Pl. szívesen vennék olyan adatokat, hogy:
- hány honlapot csináltatok meg augusztusban,
- hány ügynökötök volt a rendszerben augusztus elején és végén,
Gondolom ezek nem szakmai titkok, hiszen senkinek semmiféle előnye nincs abból, hogy ezt megosztod velünk. Az sem baj, ha ez a szám kicsi. Ha három honlapot hoztatok össze, az magyarázható simán azzal, hogy induló cég vagytok és ez önmagában nem mond semmi rosszat a rendszeretekről. Viszont az ügynökök és a honlapok aránya már beszédesebb lehet.
Persze előre sejtem - adja Isten, hogy tévedjek -, hogy nem szeretnéd az igazságot megosztani velünk, így biztos találsz jó érvet, hogy miért nem tudod/akarod a kért adatokat megosztani velünk.
Gondolom, ha olyan jól működne a rendszer, mint ahogy azt a leírás sugallja, akkor nem lenne szükség arra, hogy minket győzködj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!