Szerintetek mennyire terjedhet el az országban/ Európában egy olyan cég, mint a white soft, ami honlapkészítéssel foglalkozik, és üzletkötők offline értékesítik a termékét mlm-szerű jutalékrendszerben? Mennyire vevők rá a fiatalok / a vállalkozók?
Azért van némi különbség az MLM és az általánosan elterjedt üzleti modell között:
- Egy alkalmazottnak mindig van fix fizetése, ami persze nem zárja ki azt, hogy prémiummal, jutalékkal ne ismernék el a jól végzett munkát. Egy MLM-be belépő értékesítőnél ilyen nincs.
- Egy vállalkozás, cég nem hárítja át a rizikót a munkavégzőre. Az MLM-nél ha nem jön össze, akkor arra a belépő fizet rá.
- Ha mondjuk elmész egy gyártósorra dolgozni, pontosan tudod milyen lehetőségeid vannak és a cég nem álltat azzal, hogy *akár* igazgatóhelyettes is lehet, *akár* millió forintos fizetéssel.
- Egy alkalmazott munkavégzésének járulékos költségeit a cég fizeti. Egy MLM üzletkötő viszont maga fizeti a telefonszámláját.
Ahogy látom az MLM cégek nagyon sokszor ferdítenek. „Ha jól csinálod, akkor akár havi 200 000 Ft-ot is kereshetsz.” De nem teszik hozzá, hogy például ebből még adóznod kell.
Én úgy vagyok vele – és még sokan mások is –, hogy ha krumpli kell, kimegyek a piacra. Ha cipő kell, bemegyek a cipőboltba. Nagyon utálnám, ha állandóan becsengetne, felhívna a cipőgyártó és Mari néni, hogy nincs-e szükségem a termékére és megpróbálná rámtuszmákolni.
Egy MLM cég állandóan tréningeket szerver, amit persze megintcsak az üzletkötőkkel fizettet meg.
Egy MLM céget próbálj arról megkérdezni, hogy vajon a hozzájuk csatlakozó munkatársak közül hányan keresnek annyit, amiből meg tudnak élni.
Egy MLM cégnek dolgozó gyakorlatilag áruba bocsájtja a saját ismeretségi hálóját igazi ellenszolgáltatás nélkül. Sok MLM-es ügyintéző veszíti el barátait azzal, hogy túl rámenős. Ha nem rámenős, akkor meg nem fog üzletet kötni, vagy legalábbis annyit nem, hogy megérje csinálni.
Az emberekből a sok telefonos megkeresés miatt ellenérzés van azokkal a cégekkel szemben, akik az orruk alá dugják a terméküket. Én is úgy vagyok vele, hogy ha valaki felhív egy jó üzleti ajánlattal, akkor nem nagyon érdekel mit mond. Lehet, hogy olcsóbban jutnék bizonyos dolgokhoz hozzá, de nem annyira, hogy támogassak egy olyan rendszert, amiben az én időmet akarják elvenni. Ne keressen meg senki semmilyen termékkel, szolgáltatással. Ha szükségem van rá, akkor majd szakítok rá időt, energiát.
Egy MLM cégnél az üzletkötők száma exponenciálisan nő, míg az eladott termék, szolgáltatás nem nő ilyen arányban. Egy MLM cégnél – egy normális céghez képest – jóval több üzletkötő van, mint amennyi kellene. Pl. egy közepes méretű honlapkészítő cégnél van 20 munkatárs, aki valóban a honlap készítésével foglalkozik és ehhez van két-három üzletkötő. Egy MLM cégnél az üzletkötők száma szerintem nagyobb a tényleges munkát végzőéknél. Ha minden üzletkötő sikeres lenne és megélne belőle, akkor jóval drágábban kellene eladni a honlapokat. Ráadásul a honlap téma az, ahol azért erősen túlkínálat van. Sokkal többen próbálnak meg honlapkészítésből megélni, mint ahány új honlapra van igény.
Szerintem egy MLM cégnél mindig akad valaki, aki jól megszedi magát – leginkább az alapítók, bár az sem biztos –, de a többség ráfizet azzal, hogy munkát, pénzt, energiát fektet be és semmit nem kap érte. Aki annyit össze tud kaparni az MLM-es tevékenységével, hogy a telefonszámláját fedezni tudja belőle, az már szerencsés.
Amit írtál, hogy X egyetemen is ezt tanítják, meg Y professzor mire szólít fel azt gondolom tréningen hallottad és nem saját tapasztalat.
Ha valaki az MLM előnyeiről mesél, annak vagy nincs realitásérzéke, tapasztalata, vagy érdekelt abban, hogy hazudjon.
Én sok embert ismerek, akik az életük egy részében MLM munkát végeztek. Egyetlen embert sem ismerek azonban, aki ebből bármiféle anyagi előnyt szerzett. A legtöbb záros határidőn belül – max másfél év – kilépett és elkönyvelte az anyagi és erkölcsi veszteségeit.
Utolsónak glóriát, és küldjük szóvivőnek. :D
Ott a pont!
G.
Ui.: Tényleg szépen összeszedted a lényeget. Megköszönném a kérdező helyett is.
"Amikor a Te segítségeddel csatlakozik egy új ember / egy új vállalkozó a rendszerbe, onnantól felelősséggel tartozol érte (mint a Kishercegben, emlékszel?) Segítened kell őt, mentorálnod, átadni neki mindazt a tudást, ami benned van, amit tőlünk, vagy az új kapcsolataidból tanultál, egyszóval mindent, ami hozzásegíti őt ahhoz, hogy ő is sikeres legyen. Ezzel Te is rengeteget tanulsz! És a legszebb, hogy ezt nem ingyen teszed."
Jó, hogy masszív épületben írtad, és nem szakadt rád a plafon... Iszonyú vonzó ajánlat, főleg hogy (gimisként) csináltam már pár oldalas statikus honlapokat 30-ért. Ha látnám benne a lehetőséget (nem lenne ilyen rohadt telített a piac) 2 nap alatt összedobnék egy olyan rendszert. És azon nem 24 000-t keresnék. De ha csatlakoznék, akkor gondolom rögtön csüngenének rajtam a leendő vásárlók...
Olvasd el a nyereség részt, és látni fogod, hogy itt nem csak 24 ezret lehet keresni.
Ez majd akkor fog neked igazán fájni, amikor egy lelkes kezdő felépít magának egy kis értékesítő csapatot, és keres 5 kilót havonta, te meg a nagy profi weblapkészítő még mindig fikázod a rendszert, ami közben profi és jól működik.
Miért nem lehet elismerni azt, ami tényleg jó?!
A piac telített??? Ne nevettess! A mobiltelefon piac nem telített? Akkor ezek szerint nem éri meg mobilt értékesíteni, mert telített a piac, ez jó vicc! Vagy mindenkinek van munkája? Senkinek nincs szüksége egy lehetőségre? Ez lenne a legszebb.
Ha össze tudsz rakni egy ilyen rendszert, akkor hajrá, a verseny indulhat! :)
Állandóan jössz az elmélettel, hogy mit LEHET.
Írd le, hogy neked ebben a dologban eddig mi a BIZTOS.
Várom a felsorolást. Nem hinném, hogy túl hosszú lesz.
A piac tényleg telített. A mobilpiac is, de ott nem csak a telefon eladás az, amiért pénzt kérnek, így ha senki nem venne ezentúl egy darab telefont sem, az üzemeltetésből még el lehetne a cég. Honlapnál igazából az elkészítésért lehet pénzt kérni. Egy jó honlapnál az üzemeltetési költség a tárhelyet és a domain nevet jelenti. Itt meg nem nagyon van árrés. Szervert elhelyezni a T-Systemnél lehet, ami versenyképtelenné teszi a fenntartási költséget. Nézz körül egy kicsit és azt látod, hogy vannak olyan cégek, amelyeknél gyakorlatilag szinte ugyanezzel az árral dolgoznak. Bérelsz egy szervert mondjuk 200 000-ért, és a tárhelyet eladod 220 000-ért X cégnek, na ez nem nagy biznisz. Honlap fenntartásból nem lehet megélni. Kizárólag az elkészítésből lehet hasítani egy szeletet, és itt viszont óriási túlkínálat van, főleg ha figyelembe veszed, hogy sok Pistike van, aki képes arra, hogy letöltsön egy Dreamweavert, vagy egy Frontpage Expreszt, neadjisten telepítsen egy Joomlát és válaszon hozzá a kismillió sablon közül.
Informatikus vagyok. Anno volt ilyen ötletünk, hogy csinálunk honlap pályázatot. (Alapvetően nem honlapokkal foglalkozunk, de volt egy kis szabadidő két nagyobb project között, így kerestünk valamilyen elfoglaltságot.) Ingyen elkészítjük a honlapot, a pályázónak csak a tárhelyet és a domain nevet kell fizetnie. Nem volt nagy árrés. Mondjuk egy honlap fenntartásáért kértünk 8000 Ft-ot, de ez nekünk is 7000 Ft-ba került. Másik oldalról volt más célunk is az ügylettel, így nem az volt a cél, hogy anyagi hasznot húzzunk az egészből. Meghirdettük a pályázatot egy csomó pályázatokkal foglalkozó oldalon. Annak ellenére, hogy eszméletlenül olcsónak tűnt az egész, összesen 8 pályázó futott be 2 hónap alatt. Ennyit arról, hogy telített a piac.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!