Kezdőoldal » Számítástechnika » Weblapkészítés » Hogyan készítsek szép weboldal...

Hogyan készítsek szép weboldalakat/alkalmazásokat anélkül, hogy folyton újrakezdeném őket?

Figyelt kérdés

Viszonylag kezdő vagyok még a grafikus felületek készítésében, de már most utálom őket. Régen rajz tagozatos iskolába jártam, de már akkor is minden alkotásom fekete-fehér és realista volt, nem nagyon tudtam elengedni a fantáziám. Mióta programozok szintén ez a bajom.


Webalkalmazásokat kezdtem el készíteni, már a munkám is ez, de a frontendre rengeteg időt pocsékolok el a backend rovására. Sokszor ÚJRAÍROM az egész designt, az az alkalmazás amin most dolgozok 3x!! változott teljesen. De mikor csináltam ezeket a változásokat, akkor is minimum 4-5 féle designt kódoltam le. Ez tarthatatlan. Sose vagyok elégedett a kinézettel. Nem is tudok olyan nagyon szépet alkotni amúgy, de amit csinálok is kusza lesz.

Az első megrendelésre készülő weboldalt, ami csak frontend volt, és csak egy oldalból állt is 1 hónapig csináltam, mert 5x kezdtem újra. Mikor megtaláltam a végleges kinézetet, akkor nem voltam elégedett a betűméretekkel, nem volt tökéletes az arány a h1-h2-h3-p tagek mérete között, ezért az egészet újraírtam boostrappel. Aztán az se tetszett, de addigra kifutottam az időböl, és valami félig összecsapott dolog lett.


Mit csináljak, hogy ne ez történjen újra és újra? A legutolsó házi projektemnél egyszerűen csak behúztam a boostrapet és az alap kinezétevel csináltam meg az egészet, lexarva, hogy milyen lesz, de ez meg másik véglet.


Valakinek van ötlete, hogy hogyan ne legyek ennyire döntésképtelen, maximalista stb?


2022. jún. 26. 12:12
 1/7 anonim ***** válasza:
76%

Tervezd meg előre!

Én ugyan nem vagyok grafikus (programozó annál inkább), de azt már nagyon hamar megtanultam, hogy először mindent meg kell tervezni. Máskülönben pont az lesz, amit te is leírtál, hogy 4-5-ször kezdhetem előlről, és ezzel gyakorilatilag a munkám háromnegyedét kidontam az ablakon. (Jó, tanulási és tapasztalatszerzési értéke azért így is van, de a munka hatékonysága nagyon rossz.)

2022. jún. 26. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
76%
Olvass el egy-két UX design könyvet, és ne ösztönből építsd a UI-t, hanem a szabályok és konvenciók figyelembe vételével, tudatosan.
2022. jún. 26. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
76%

Asztali alkalmazásoknál meg szerintem - kivéve, ha nincs valami nyomós indok ellene - nem kell túlgondolni a grafikát és a dizájnt.

Tudom, ez is olyan terület, hogy mindenki a saját szakterületéből nézve szemléli a feladatot, Te, aki grafikus vagy, elsősorban a felhasználói felületet fogod nézni, de egy átlagos asztali alkalmazásnál sokkal fontosabb a következetesség, és a konvenciók betartása.

Ha mondjuk egy játékprogramot készítesz, ott nyilván óriási szerep jut a grafikának, de pl. egy készletnyilvántartó szoftvernél seggbe is rúgnának, ha nem a kvázi szabvány elrendezéseket, és a rendszerszíneket használnám. Ami eltérés megengedett, az csak olyan, ami a használhatóságot javítja. Pl. egy pénztárgép szoftverének felületén - feltéve, hogy érintőképernyővel használják - előnyös, ha a lehető legnagyobbak a gombok, és az egyes funkciók színek alapján is meg vannak különböztetve. Ilyen környezetben a művészi többlet csak rontja a hatékonyságot.

De száz szónak is egy a vége: tervezd meg előre a munkádat! :-) Ehhez is kell persze némi rutin, de ha már lesz benne gyakorlatod, akkor ezzel megspórolod az időd nagy részét.

2022. jún. 26. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Első: én is inkább programozónak vallom magam, de ezek a grafikus felületek annyi időt elvettek mostanában az életemből, hogy valóban működő kódot vajmi keveset írtam. Annyi a szerencsém, hogy most végre van egy olyan hobbi projektem közösen osztálytárssal, ahol végre a backendet csinálhatom, és egyáltalán nem kell a frontendet bizgerálnom. A tervezés jó ötlet, megfogadom. :) Tapasztalati értéke amúgy tényleg van, csak a határidőket eltudja vinni.


Nanogrep, neked is köszönöm a választ! Nem is tudtam, hogy vannak könyvek a témában. Ha tudsz esetleg 1-2őt linkelni, akkor azt megköszönöm, de én is fogok keresgélni.

2022. jún. 26. 12:52
 5/7 anonim ***** válasza:
Először csinálj egy tervet Figma-ban, aztán mikor teljesen elégedett vagy vele, utána kódold le.
2022. jún. 26. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
3. lehet félreérthető voltam: nem vagyok grafikus, csak régen jártam rajztagozatos iskolába is, vagyis valamennyire volt érzékem a rajzhoz. De azóta se tudok rajzolni, és nem is foglalkoztam soha grafikákkal, inkább programozni szeretek, ahhoz van erősebb érzékem.
2022. jún. 26. 13:31
 7/7 anonim ***** válasza:

"Nem is tudtam, hogy vannak könyvek a témában. Ha tudsz esetleg 1-2őt linkelni..."

Pár magyar nyelven is elérhető "klasszikus" a témában, a teljesség igénye nélkül:

* [link] - bár régi könyv, de az ott felsorolt alapelvek a mai napig megállják a helyüket

* [link] - az előzőre épül

* [link]

* [link]

2022. jún. 26. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!