NetBeans - tudsz segíteni?
If szam1==(szam2+1)
Erre gondolsz?
A legjobb lesz ha leírom pontosan miről is van szó.
Egy aknakeresőt szeretnék csinálni.
20 mezőből áll és random csinál egy 1-20 közötti számot ha a játékos az 5-ös mezőn áll és az akna a6-os on van tehát a szám 1-el nagyobb akkor nővelje meg a számot egyel.
00200
02020
00200
#1:
Inkább: if (szam1 == szam2 - 1) vagy if (szam1 + 1 == szam2).
Azért nekem nem eléggé világos a szándékod. Ha ez egy szokásos kétdimenziós pályát képzelek el, szerintem egyszerűbb a játékos helyét övező 3×3 kockában lévő összes aknát összeszámolnod, ahelyett, hogy mindet külön-külön viszonyítanád a helyéhez. Ilyesmit képzelek el (bocs, ha nem pont Javára sikeredik, gondolom, az elv érthető):
for(y = jatekosY - 1; y < jatekosY + 2; y++)
for(x = jatekosX - 1; x < jatekosX + 2; x++)
if (palya[y][x] == AKNA) palya[jatekosY][jatekosX]++;
...és igen, van benne egy fölösleges vizsgálat (maga a játékos helye), de ezzel együtt is simább és gyorsabb, mint kerülgetni.
Ööö... A #2 hozzászólásod alapján úgy tűnik, mintha a pályát valamiért egydimenziós tömbben tárolnád, akkor a fenti számlálást másképp kéne megoldani, első ötletként valahogy így:
v = jatekos_helye - SORHOSSZ - 1; // a vizsgálat kezdőhelye
for (y = 0; y < 3; y++) {
for (x = 0; x < 3; x++)
if (palya[v + x] == AKNA) palya[jatekos_helye]++;
v += SORHOSSZ;
}
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!