Milyen programot ajánlanátok saját 2D-s platformer játék fejlesztéséhez/készítéséhez?
a game maker stúdió korrekt kis platform
ha kicsit komolyabb kell akkor unity
Ez extrém mértékben függ a programozói tudásodtól, a fejlesztésre szánt időtől, a megcélzott platformtól, illetve a játék sablonosságától.
Ha nem akarsz sok energiát beleölni, akkor Unity. Bár elsősorban ez egy 3D-s játékmotor, de van 2D módja is, és egyszerűbb platformereket piszok egyszerű összehozni benne. Cserébe viszont a hardverigénye kissé magas. (Persze, mihez képest... egy átlagos 1-2 éves gépnek nem szabad, hogy gondot okozzon, de a nagyi 10 éves gépén már erősen akadozna a vele készített Super Mario-copy.)
Na meg az összes játékmotor, játékszerkesztő hátránya az, hogy a testreszabhatóságnak azért van egy határa. Mondjuk a Unitynél ez a határ elég tág, de ha mégis olyasmit akarsz megvalósítani, amire nem igazán lett felkészítve, azt elég komoly munka tud lenni megvalósítani.
Vagy: veszel egy tetszőleges fejlesztőeszközt, ami támogatja a grafikát valamilyen technikával, és ott nulláról felépítve megírod a játékodat. Jóval több munka lesz vele, de cserébe piszkosul optimálisra meg tudod írni (ha értesz hozzá ;)), illetve nem köti meg a kezedet a fejlesztőeszköz. Lazarus, Visual Studio, GCC, stb... mindegyik alkalmas 2D-s játékok fejlesztésére.
Amit ismersz, végső soron bármelyik játékmotor alkalmas bármilyen játék készítésére, nyilván egyik jobb erre másik arra, de a legnagyobb limitáció a fejlesztő volt mindig, nem az engine. A game maker nem rossz választás, de eléggé zsákutca, és most tartanak ott ahol kb 5 éve kellett volna - ettől függetlenül kezdésnek nem feltétlen rossz, ha még nem\keveset programoztál valószínűleg ez adja a legtöbb sikerélményt. Alternatíva esetleg még a Construct 2. UE4\Unity ha általános programozást szeretnél tanulni(ha meg tudsz programozni akkor pláne)
#2
A Unity a talán valaha készült legoptimalizáltabb általános célú engine, az utolsó krumplira is lehet vele fordítani, nem véletlenül. Vagy ma már a low end mobil is combos vasnak számít? Agyhalott kőkorszakból itt ragadt szakik b+, spórold meg a 4mb memóriát a stackoverflowról összeollózott szaroddal, addig sem ide írod a hülyeségeket.
2D platform játék készítéséhez semmiféle program nem kell. Legkevésbé unity. Unity meg gamemaker olyanoknak kell, akik nem tudnak programozni.
Egy compiler kell csak az egészhez, meg némi tudás. Utóbbiból sem kell túl sok.
attól függ mi a koncepció
ha nagyon egyszerű, akár sima javascriptben is elfut
én pl Unity motort használok, de én főleg 3D-ben gondolkodom
a játékmotorok sok dolgot a kezed alá adnak, viszont nem ingyen! egy egyszerűbb játék mérete és erőforrás igénye is nagyobb, mintha "0-ról írnád", viszont jelentősen leredukálhatja a fejlesztési időt és bugok lehetőségét
kényelmes, gyors, de valamit valamiért :)
viszont az az erőforrás amit kér szerintem bőven megéri sok esetben, hisz amire leprogramozod, teszteled........a saját engined ami elvégzi amire szükséged van, addigra már 3-5 játékot lefejlesztettél volna unityvel, plusz annak van egy közössége, fejlesztik, elég sok dolgot lefed
GameMaker, Unity, Unreal, CryEngine...
játékmotorok között is válogathatsz a saját ismereteid szerint
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!