Egydimenziós tömböt (vektort) ne a CPU hanem a GPU kezeljen, C nyelven hogy lehet ezt megírni? (bővebben lent)
Figyelt kérdés
Olvasom mindenhol, hogy a GPU sokkal gyorsabban képes vektor-műveleteket végezni (azt hiszem Cuda-kompatibilis videokártya kell hozzá), C-ben milyen utasításokat kell meghívni ahhoz, hogy a tömböt a GPU kezelje? Akár elemek tömbön belüli mozgatásáról-cseréjéről van szó, akár b ármi másról, amit a CPU csinálna, a GPU végezné el...
Mennyire bonyolult ez, minek kell utánaolvasni?
2018. jún. 29. 19:35
1/5 anonim válasza:
Nem így értik a vektorműveleteket.
2/5 anonim válasza:
A vektorműveletnek semmi köze a vector container típushoz. Javaslom utánaolvasni a lineáris algebra fogalmának.
3/5 A kérdező kommentje:
Rossz voltam matekból, csak programozni programoztam régebben, valamiért nekem úgy tűnt, hogy vektorművelekek erre vonatkoznak (1 dimenziós tömbre) de akkor utánanézek a matematikai alapoknak.
2018. jún. 29. 20:16
4/5 anonim válasza:
Nem utasítás kell ehhez, hanem függvény könyvtár. Cuda (NVCC), vagy OpenCL.
A dolog lényege annyi, hogy míg a CPU-k általános célúak, addig a GPU-k speciális célra fejlesztett processzorok, ennek minden előnyével, ami: relatív egyszerűség, ebből következően extrém nagy műveleti sebesség, számítási teljesítmény.
5/5 anonim válasza:
Felprogramozod a DMA-t, hogy az előzetesen dinamikusan letárolt vektoraidat emelje át a GPU memóriájába, majd utasítod a GPU-t egy másik előre felmásolt kóddal, hogy hajtson végre rajta egy slicéjában elhelyezkedő LUT-jában levő (platformfüggő) műveletet, és állíts be egy interruptot, ami akkor jelez, ha elkészült a művelet, és visszamásolod a DDR ramodba. Hogy gyorsítsd a műveletet, közvetlen kerneldrivert is írhatsz erre a feladatra. Tök egyszerű, még a hugom is ilyeneket programoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!