Hogyan számolhatom ki ez?
Képzeljétek el hogy van egy 2d objektum kör vagy téglatest mindegy. Erre fogunk ráejteni köröket és téglatesteket.
Amikor ráesnek akkor kicsit túl esnek a felületén és csak ez után állnak meg. És én vissza akarom állítani ezeket a felületre. A az a pozíciót akarom kiszámolni a felületnek amit akkor kapok meg ha a túl esett tárgy mozgási irányát visszafordítom és visszafele mozgatom így megkapom a kívánt felületet ahol érintkeznek éppen de nincs már túl esve rajta. De hogyan számoljam ezt ki.
Csak ezeket használhatom:
mozgási irány pl: Vector2(0,1);
contact pontok
és az ütközött objektum pozícióinak külömbségvectora
Külömbség vec= RáesőObj.pos - Föld.pos
Na ha a fenti esetben ebbe az irányba 0,-1 elkezdem mozgatni(szal visszafele) az objektumot akkor lesz egy olyan pillanat amikor érintkeznek majd egymással de nincs túlmenve rajta sem az egyik sem a másik ez az a pozíció amit tudnom kell. Hogyan?
Bonyolult a lóf#szt, középsulis koordináta geometria.
Hogy is akarsz alapvető matematikai/fizikai ismeretek nélkül ilyesmit megvalósítani?
Erre mondjuk, hogy f#sz nélkül nem lehet b#szni.
Írjon már valaki valami használhatót amivel közelebb juthatok a megoldáshoz.
A képet amit linkeltem megnéztétek?
Ha négyzet és téglatestes alakú a karakter collidere akkor megtudom már csinálni de ha kör alakú akkor nem.
A játékos collideréből(ha négyzet) ennek éléből indítok egy sugarat annak az ellentétes irányába amelyben a játékos haladt beragadása előtt az így kapott sugár pont azt a felületet fogja metszeni a ground colliderjének ahová vissza kell állítanom a játékost.
De a körnek nincs éle itt hogyan kell?
Írd le kör esetében mi a megoldás hogy rájöjjek arra a pozícióra ami nekem kell.
Ilyen formában kéne a megoldás magyarázata és akkor érteni fogom:
Ez négyzet és téglalapok esetében jól működik:
"A játékos collideréből(ha négyzet) ennek éléből indítok egy sugarat annak az ellentétes irányába amelyben a játékos haladt beragadása előtt az így kapott sugár pont azt a felületet fogja metszeni a ground colliderjének ahová vissza kell állítanom a játékost."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!