Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan számolhatom ki ez?

Hogyan számolhatom ki ez?

Figyelt kérdés

Képzeljétek el hogy van egy 2d objektum kör vagy téglatest mindegy. Erre fogunk ráejteni köröket és téglatesteket.

Amikor ráesnek akkor kicsit túl esnek a felületén és csak ez után állnak meg. És én vissza akarom állítani ezeket a felületre. A az a pozíciót akarom kiszámolni a felületnek amit akkor kapok meg ha a túl esett tárgy mozgási irányát visszafordítom és visszafele mozgatom így megkapom a kívánt felületet ahol érintkeznek éppen de nincs már túl esve rajta. De hogyan számoljam ezt ki.


Csak ezeket használhatom:

mozgási irány pl: Vector2(0,1);

contact pontok

és az ütközött objektum pozícióinak külömbségvectora

Külömbség vec= RáesőObj.pos - Föld.pos


Na ha a fenti esetben ebbe az irányba 0,-1 elkezdem mozgatni(szal visszafele) az objektumot akkor lesz egy olyan pillanat amikor érintkeznek majd egymással de nincs túlmenve rajta sem az egyik sem a másik ez az a pozíció amit tudnom kell. Hogyan?


2018. jún. 8. 23:45
1 2 3
 11/25 A kérdező kommentje:
Ezt nem tudom kiszámolni. Az hogy melyik az a koordináta ami nekem kell. Azt tudom hogy ez a pozíció függ attól hogy melyik irányba mozgott az objektum és függ az alakjától a karekter és amire ráesik collidertől is. Nagyon bonyolult.
2018. jún. 9. 13:41
 12/25 anonim ***** válasza:

Bonyolult a lóf#szt, középsulis koordináta geometria.

Hogy is akarsz alapvető matematikai/fizikai ismeretek nélkül ilyesmit megvalósítani?

Erre mondjuk, hogy f#sz nélkül nem lehet b#szni.

2018. jún. 9. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 A kérdező kommentje:

Írjon már valaki valami használhatót amivel közelebb juthatok a megoldáshoz.

A képet amit linkeltem megnéztétek?

2018. jún. 9. 13:54
 14/25 anonim ***** válasza:
2018. jún. 9. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 A kérdező kommentje:

Ha négyzet és téglatestes alakú a karakter collidere akkor megtudom már csinálni de ha kör alakú akkor nem.

A játékos collideréből(ha négyzet) ennek éléből indítok egy sugarat annak az ellentétes irányába amelyben a játékos haladt beragadása előtt az így kapott sugár pont azt a felületet fogja metszeni a ground colliderjének ahová vissza kell állítanom a játékost.


De a körnek nincs éle itt hogyan kell?

2018. jún. 9. 14:02
 16/25 anonim ***** válasza:
2D-BEN NINCS TÉGLATEST
2018. jún. 9. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 A kérdező kommentje:
Nem számít minek nevezzük míg tudjuk mire gondolunk.
2018. jún. 9. 14:19
 18/25 anonim ***** válasza:
Aha.
2018. jún. 9. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 A kérdező kommentje:

Írd le kör esetében mi a megoldás hogy rájöjjek arra a pozícióra ami nekem kell.


Ilyen formában kéne a megoldás magyarázata és akkor érteni fogom:


Ez négyzet és téglalapok esetében jól működik:

"A játékos collideréből(ha négyzet) ennek éléből indítok egy sugarat annak az ellentétes irányába amelyben a játékos haladt beragadása előtt az így kapott sugár pont azt a felületet fogja metszeni a ground colliderjének ahová vissza kell állítanom a játékost."

2018. jún. 9. 14:40
 20/25 anonim ***** válasza:
Pontosan ugyanez körnél is.
2018. jún. 9. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!