Egy játékot kellene készísek, és kellene segítség hogy hol és mivel kezdjem? (többi lent)
Programozni valamilyen szinten tudok, ilyen "konzolos" játékot már csináltam, ahol a kígyó úgy ment előre hogy a pixelek kiírási koordinátája nőtt, de most egy kicsit nehezebb fába szeretném vágni a fejszémet!
A játék "logikai" algoritmusát nagyjából összeraktam fejben, viszont a pixelek kiírásánál valamivel szebb felületet szeretnék adni a munkámnak és nem mellesleg időt is szeretnék spórolni, mert így elég körülményes és ronda lenne az egész.
Grafika téren igazából egy ilyen Mario szintű dolog már megfelelne, az emberke kellene tudjon menni 4 irányba, legyen egy háttér, s kb. még a kezét kellene tudja mozgatni meg még kisebb effektek. Egy logikai játékot találtam ki, szóval egyáltalán nem a grafikai gyönyörtetés a cél.
Mit szóltok, hol lenne a legkönnyebb összehozni ezt? Fontos lenne hogy C++-ba íródjon a dolog, és a "hülye vagy fiam, ez nem így megy" kommenteket mellőzzétek, youtuben angolul már eligazodok, csak egy kis irányadásra lenne szükségem.
Erre a kis "projektre" nagyjából 1 hónapom lenne, aztán mikor a suli kezdődik, évközben még közbe közbe dolgoznék vele, de most van időm ilyesmivel is foglalkozni, teljesen 9 hónapon belül kell kész legyen. Szóval idő az van.
Válaszokat előre is köszönöm!
**készítsek**, **gyönyörködtetés**, **ban**, **közbe-közbe**
És elnézést ha még vannak egyéb nyelvtani hibák is!
Nem tudom, hogy mihez kéred a segítséget, mert maga a feladat elég szimpla, a grafikának meg nem sok köze van sem a c++-hoz, sem más programnyelvhez.
Ez, amit leírtál, kb. egy hetes munka.
Kell hozzá egy sprite editor, egy gép, egy fordító és némi kitartás.
Én ilyennel csináltam régen (a föloső az enyém, az alsó az egy ingyenes editor):
<a href="http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=697pixart_and.gif"
C/C++-hoz ajánlom az SDL grafikus könyvtárat. Viszonylag egyszerűen használható, tudsz vele képeket vagy akár hangeffekteket betölteni, egér/billentyű eseményeket kezelni.
A grafikához tetszőleges rajzprogram elég, amit tudsz használni (pl.: egyszerű MS Paint, Gimp, vagy amit ismersz). Megrajzolod a szükséges képeket (emberke [jobbra/balra nézve, feltartott kézzel, stb...) háttéreret.
Majd C++ SDL segítségével elkészíted a logikát.
Például - jobb nyíl lenyomására jobbra fordul/megy az ember (vagyis betöltöd a 'jobbra_nezo_ember.bmp' spriteot), és a hozzá tartozó téglalap koordinátáját x koordinátáját növeled. Így a következő képernyő frissítés után már jobbra néz az emberke, és néhány pixellel arrébb van a képernyőn, mint az előző framen.
Az SDL-hez némi segítség:
Ha pedig nem ragaszkodsz a C++-hoz, a Game Maker Studio is hasznos lehet. Kevesebb programozói tudást igényel, de hasonló célra lehet, hogy elég.
# 8/8 Időpont tegnap 23:13
Game makerrel mér egy ideje szemezek, de sajnos most nincs erre időm :\. Azért ragaszkodok a C++-hoz, mert akkor azzal egy úttal a tudásomat is felfrissíteném érettségire. Külföldi vagyok s itt érettségin csak programozás van. Jó tippet adtál, köszi!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!