Hogyan lehet játékot csinálni?
• Válassz egy engine-t amint dolgozni akarsz (hacsak nem írsz sajátot). Unreal Engine, CRYENGINE vagy Unity amikkel érdemes foglalkozni. Ezekből a CRYENGINE az ami 100%-ig ingyenes, de az Unreal 1-2 dologban jobban kiforrott, a Unity meg jobban dokumentált.
• Találd ki milyen típusú játékot akarsz csinálni. FPS, TPS, RTS, egyéb. Ha jól tudom mind a 3 engine-ben van "sablon" a fő kategóriákhoz amik kiinduló alapot adnak. Ezeket kell elkezdened kiegészíteni a saját lekódolt (C# vagy C++) ötleteiddel, amik magát a játékmenetet/logikát adják.
• Célszerű egy Project Manager programban vagy weblapon rendezni az ötleteidet és feladataidat. Pl: [link] << ez szerint nagyon jó, de ingyenesen csak egy projekted lehet és tárhelyet csak nevetséges mennyiséget kapsz hozzá. Havidíj ellenében kapsz tárhelyet, néhány bónusz funkciót is viszont elég húzós az ára.
• Ha valami 2d-s vagy egyéb nagyon egyszerű játékot akarsz akkor egyedül is oké lehet, ha nem akkor kell keresned egy csapatot: programozó, modellező, animáció készítő, hangmérnök. De néhányat ezekből akár meg lehet úgy is oldani hogy már kész dolgokat veszel meg, mert zenéket, hangokat és modelleket is lehet venni nagy mennyiségben viszonylag jó áron. Programozó viszont tuti kell ha te nem tudsz és nem szándékozol megtanulni.
• Szóval kiosztottad a Project Managerben összegyűjtött feladatokat, megy a játék programozása, modellek készítése, hangok és zenék. Lehet csinálni a játék menüjét és az életerő, lőszer, célkereszt ikonokat. Ezeket megrajzolod valami képszerkesztőben majd Flash-ben leanimálod amit kell (pl azt hogy az életerő csík csökkenjen amikor meglőnek).
• Csinálsz pályát és küldetéseket.
• Ha 1 Ft-ot is akarsz keresni vele akkor át kell bújni a jogi dolgokat. Figyelni kell hogy nem használhatsz szinte semmit ami mástól származik. Legyen az akár egy .JPG ikon a karakteredhez vagy egy létező márka neve. Előbbit még általában meg lehet venni, utóbbi használatáért inkább beperelnek.
• Csinálj trailer videót, és tedd fel Steam Greenlight-ra.
Szükséges programok:
- Unreal Engine/CRYENGINE/Unity Engine
- Visual Studio (programozáshoz, van ingyenes verzió)
- Blender (modellezéshez, ingyenes)
- Photoshop/Gimp (utóbbi ingyenes képszerkesztő)
- valami Flash készítő (ebből is van ingyenes de nem emlékszem a nevére)
Röviden kb ennyi.
Ha csak szórakoztatni akarod magadat és 1-2 haverodat akkor Unreal vagy CRYENGINE-ben használd a Blueprint illetve Flowgraph (kb ugyan az a kettő csak a nevük más) rendszereket. Ezekkel könnyen csinálhatsz játékféleségeket. Annyi hogy vannak előre leprogramozott dolgok ("node"-ok) amiket úgy raksz egymás elé-mögé ahogy neked tetszik és építkezhetsz belőle mint lego-ban. Pl Ha azt akarod hogy az AI menjen egy adott pontra akkor fogysz egy [START] "node"-ot amiből húzol nyilat a [GoTo] node-ba, amin beállítod hogy melyik AI-t akarod mozgatni és hogy hova. Cryengine-ben így néznek ki: [link]
Egy két tutorial videó megnézése után könnyen rá lehet érezni.
...ja és néhány hasznos link:
• Blog játékfejlesztőknek mindenféle hasznos infóval:
- [link]
• Játék programozással foglalkozó oldal:
- [link]
• Blender (modellezés) tutorialok:
- [link]
- [link]
- [link]
- [link]
- [link]
- [link]
• Modelleidhez ingyenes textúrák
- [link]
- [link]
- [link]
- [link]
- [link]
• Modellezéshez ingyenes Blueprintek (tervrajzok amik alapján tudsz modellezni járműveket, fegyvereket, stb)
- [link]
- [link]
- [link]
• HDRI képek, 360°-os háttérképek a pályákhoz
- [link]
- [link]
- [link]
Nekem ennyi van kb a kedvencekben elmentve de némi google-ozással valószínűleg találsz még pár ezret. Meg érdemes körülnézni az Engine-ek YouTube chanelljében, hivatalos dokumentációjában és fórumaiban ha kérdésed van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!