VS tömbösítés pls help?
feladat: írjuk át tömbös formába, neki se tudok kezdeni...
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Threading;
namespace ball
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Console.Clear();
Console.CursorVisible = false;
int xpoz = Console.WindowWidth / 2;
int ypoz = Console.WindowHeight / 2;
string ball = "☻";
string uto = "▄▄▄▄▄▄▄▄▄";
int utox = (Console.WindowWidth / 2) - (uto.Length / 2);
int utoy = Console.WindowHeight -1;
ConsoleKeyInfo cki;
int irany = 1;
int utospeed = 5;
Console.SetCursorPosition(xpoz, ypoz);
Console.Write(ball);
do
{
if(Console.KeyAvailable)
{
cki = Console.ReadKey();
if (cki.Key == ConsoleKey.LeftArrow)
{
if (utox > 0)
{
utox = utox - utospeed;
if (utox < 0) utox = 0;
}
}
if(cki.Key==ConsoleKey.RightArrow)
{
if (utox < Console.WindowWidth - uto.Length - 1)
{
utox = utox + utospeed;
if (utox > Console.WindowWidth - uto.Length -4)
utox = Console.WindowWidth - uto.Length -1;
}
}
}
switch (irany)
{
case 1: //jobbra fel
{
if (xpoz < Console.WindowWidth - 1 && ypoz > 0)
{ xpoz++; ypoz--; }
else if (ypoz == 0) irany = 2;
else irany = 3;
break;
}
case 2: //jobbra le
{
if (xpoz < Console.WindowWidth - 1 && ypoz < Console.WindowHeight - 1)
{ xpoz++; ypoz++; }
else if (xpoz == Console.WindowWidth - 1) irany = 4;
else irany = 1;
break;
}
case 3: //balra le
{
if (xpoz > 0 && ypoz > 0)
{ xpoz--; ypoz--; }
else if (ypoz == 0) irany = 4;
else irany = 1;
break;
}
case 4: //balra fel
{
if (xpoz > 0 && ypoz < Console.WindowHeight - 1)
{ xpoz--; ypoz++; }
else if (xpoz == 0) irany = 2;
else irany = 3;
break;
}
}
Console.Clear();
Console.SetCursorPosition(xpoz, ypoz);
Console.Write(ball);
Console.SetCursorPosition(utox, utoy);
Console.Write(uto);
Thread.Sleep(25);
if (ypoz == utoy && (xpoz <= utox || xpoz >= utox + uto.Length))
Console.Beep();
Thread.Sleep(25);
} while (true);
Console.ReadKey();
}
}
}
1. Neked nem a Visual Studio-hoz kell segítség hanem C#-hoz.
2. Másold be Pastebin-re vagy máshova és úgy töltsd fel mert ez így olvashatatlan.
Megnéztem. Nem vagy segg, egy kezdőhöz képest szép megoldás. Vannak benne olyan kezdő hibák amiket nem taglalnék: idővel úgyis rájössz.
A feladat nem teljesen tiszta számomra, két dolog jut róla eszembe:
a. a játék területét tároljuk 2d char tömbben. Egy ciklus így nézzen ki: 1. billentyű input feldolgozás, 2. tömb újraírása 3. tömb kiírása
b. input feldolgozásnál a bejövő billentyűket tömbben szokás tárolni, majd csak utána feldolgozni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!