Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Mennyi előnnyel járna számomra?

Mennyi előnnyel járna számomra?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


A kérdésem az lenne, hogy mennyire lenne számomra előnyös, ha főiskolát/egyetemet végeznék?


Pár infó:

Lassan 9 éve kezdtem el (14 évesen) autodidakta módon programozással foglalkozni, akkor egy játékszerver fejlesztését kezdtem (C-hez hasonló nyelv). Később webfejlesztéssel foglalkoztam, 2 felnőttképzésen vettem részt, az egyiken webfejlesztés volt az anyag, a másikon főleg grafika, de action scripttel is foglalkoztunk, készítettünk pár flasht. Érettségi 4 éve alatt még foglalkoztam egy keveset Visual Basic-el.

Végül érettségi után 2 éves OKJ-ra jártam, ahol szintén webfejlesztést tanultam, csak kicsit többet, mint az előző tanfolyamon, mondjuk ide nem sokat jártam be (de jó eredménnyel zárult, mert otthon pótoltam).

Érettségi alatt műszerész szakra jártam, szóval nem tanultam érettségi előtt közoktatásban programozni, csak önállóan és a 2 felnőttképzésen.

2.5 éve főállásban dolgozok, első munkahelyemen főleg C#-ban programoztam, arról nincs végzettségem, így egy 1 hetes továbbképzésen vettem részt (elég drága és intenzív tanulás volt, szerintem elég jó minőségű) ahol az alapok egy részét elsajátítottam, később írtam pár kisebb programot benne, de 1 nagy rendszert fejlesztettem főleg. Önállóan C++, Java, Assembly (csak 20%-át olvastam el a könyvnek!) nyelvekkel ismerkedtem az elmúlt 2 évben, hogy képezzem magam kicsit.

Kicsit több mint 1 éve Unity játékmotorral készítek kisebb prototípusokat, egy saját játékhoz ami elég komoly, viszont a játékmotor által sokkal egyszerűbb megvalósítani, mint sokan gondolnák. Szóval Unityval foglalkozok kb 1 éve...

Volt pár srác akik tőlem kértek segítséget iskolai feladatok megoldásában (szoftverfejlesztő OKJ és volt főiskolás srác is), néhány olyan elmélettel ismerkedtem meg amik nagyon is hasznosak lehetnek a jövőben számomra, viszont soha nem hallottam előtte róluk, kb 5-10 perc utána olvasás után megtudtam oldani a feladatokat (helyettük :D).


Igazából még soha nem találkoztam programozásban olyan feladattal amit ne tudtam volna megoldani valahogy, X idő és energia befektetésével megoldottam minden feladatot amit meg is szerettem volna oldani...


A kérdésem annyi lenne, hogy mennyire érné meg egyetemre/főiskolára menni?

Szerintem sok olyan elmélettel megismerkednék amit talán egyszer tudnék használni, viszont mellette rengeteg olyan dolgot is tanulnék ami felesleges lenne számomra.


Melyik érné meg jobban?

Megtanulni sok hasznosat és sok felesleges dolgot, igaz mellette szerezni egy értékesnek mondható papírt...vagy mindig csak az adott feladatnak utána nézni és néha nem annyira szakszerűen, viszont máskor "jobban" (ugye ez relatív) megoldani 1-1 feladatot.

Ja és még ami fontos, hogy sok alap ismeretem hiányos a C#-hoz, de az adott feladatoknál a szükséges mennyiség mindig pótlom, meg szabadidőmben tanulgatok amikor tudok.

Úgy mondanám, hogy nem mindig tudom mi hogyan működik, de használni tudom, egy-egy probléma esetén nézek utána mélyebben.


Hosszútávon anyagilag talán megérné, de már most is elég jó lehetőségeim vannak, szóval szerintem pusztán anyagi okokból nem lenne rá szükségem. A tudás ami érdekel.

Nem a matematikai része érdekelne, hanem főleg a programozás elmélet.


23F



2016. máj. 2. 10:31
 1/8 anonim ***** válasza:
Mindeképp érdemes lenne, egy egyetemet elvégezni, mivel tehetséges vagy. Játszva kijárod, kapsz egy papírt, és ha úgy van, egy-egy jól fizető állásban el tudsz helyezkedni.
2016. máj. 2. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

"Igazából még soha nem találkoztam programozásban olyan feladattal amit ne tudtam volna megoldani valahogy"

Te mondtad.

Mivel már a lényeget elsajátítottad, csak a "töltelék" az, ami új lenne. Ami meg... nem mondom azt, hogy a töménytelen matek meg programozáselmélet ne lenne hasznos, de ha eddig is mindennel megbirkóztál, akkor nem attól az egyetemtől leszel jobb programozó.


"sok alap ismeretem hiányos a C#-hoz, de az adott feladatoknál a szükséges mennyiség mindig pótlom, meg szabadidőmben tanulgatok amikor tudok"

Azt felejtsd el, hogy egyetemen egy életre elegendő tudást kapsz. Főleg informatikából, ami iszonyat gyorsan változik. Egyébként sem az a lényeg, hogy betéve tudj egy adott nyelvet. Hanem hogy ha egy feladat előtt állsz, akkor azt meg tudd oldani. Ha találkozol valami új technológiával, azt el tudd sajátítani.


Viszont elég sok helyen feltétel az egyetemi diploma. Ennyiből azért mégis csak jó lenne.

2016. máj. 2. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat.


Igazából a mostani állássommal sincs problémám elég jól keresek ahhoz képest, hogy mi a feladat, mennyi szabadidőm van, milyen jó körülmények és "mióta vagyok a szakmában"...

Ugye még csak 2.5 éve dolgozok főállásban :)

Meg nem a pénz a fő motivációm, mert ennyi tudással is jó lehetőségeim vannak, ami engem mindig is hajtott az a tudás vágy, a fejlődés lehetősége...első munkahelyem például minimálbérért volt, de rengeteg fejlődési lehetőséggel!

Persze hosszútávon lehet, hogy pont kifogok egy olyan lehetőséget ahol diploma hiánya miatt esek el egy jó lehetőségtől.


Rengeteget tudnék tanulni az egyetemen igaz, viszont azt az időt másra is fordíthatnám ami, mondjuk egy adott célfeladat megvalósítása lenne. Tehát inkább egy alapozó, általános tudás az egyetemen, vagy egy célspecifikus tanulás. Igaz hosszútávon mind2 hasznos lehet.

Eddig úgy volt, hogy megfelelően dokumentált technológiát elég gyorsan megismertem, olyan szinten amire éppen szükség volt.

Nem megfelelően dokumentált technológiát/rendszert már jóval lassabban térképeztem fel, viszont eddig ezzel sem volt problémám.

Saját dolgok tervezése/megvalósítása terén általában nem volt probléma, inkább csak a lustaság, de minden fontos fejlesztést elvégeztem, amiket meg félbehagytam azok szerintem nem is értek annyit, hogy foglalkozzak velük, csak fellángolás volt.


Főiskolán/egyetemen milyen olyan fejlődési lehetőségem lenne ahol kiélhetném a kreativitásomat is? Nem feltétlen kutatásra gondolok, vagy beadandókra, hanem választható lehetőségek, hogy akarom e, vagy sem és ha igen akkor a hogyan-t is én döntsem el.


Végül még fontos kérdés, hogy melyik iskolát és szakot érné meg választanom, ha főleg programozással szeretnék foglalkozni, tehát nem a matek lenne a legfontosabb számonkérés.

Tudom, hogy a matek elég szorosan kapcsolódik az informatikához, viszont én inkább olyan elméletekkel szeretnék tisztában lenni ami programozásban visz előrébb. Például biztonság technika, adattárolás, rendszerek működése, hálózati kommunikáció...

Tudom, hogy ezeknek van matematikai oldala is, viszont tömény elmélete is amire kíváncsi lennék.

Pl OKJ alatt CISCO-ztam is, ott is volt részben matek, viszont rengeteg olyan elméleti tudás volt amihez nem kellett érteni a matekhoz, inkább magolós volt, viszont volt benne logika, csak megfelelő sorrendben kellett tanulni és egymásra lehetett építeni a tudást.


A matekkal nincs problémám, szerettem, jó voltam suliban matekból, persze egyetemi szint jóval nehezebb, be is vállalnám, de a kemény matek mellett szeretnék olyan elméletet ami inkább csak lexikális tudás, mi hogyan miért úgy működik ahogy. Legjobb példa elméleti tudásra az OOP szemlélet.


23F

2016. máj. 2. 12:10
 4/8 anonim ***** válasza:

Látom megvan a programozókra jellemző "én mindent megtudok csinálni"-felfogás (alias GODMODE :-))


Én jártam főiskolára is meg egyetemre is... ...ezekre általában azért van szükség (azonkívül, hogy egy munkahelyen a papírt nézik: mennyire vagy kezelhető)..., hogy hasonló gondolkozású emberekkel találkozz és akár egy életre szóló barátságot (vagy saját céget) is kialakíts velük.


Én nem iskolában tanultam meg programozni! De sok olyan témával megismerkedtem ott, amelyek mellett talán elsiklottam volna.


Nézz körül melyik az az iskola, amely a legnagyobb hangsúlyt a programozásra helyezi, pl. valamilyen programtervező matematikus vagy valami hasonló...

2016. máj. 2. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 SimkoL ***** válasza:

'Igazából még soha nem találkoztam programozásban olyan feladattal amit ne tudtam volna megoldani valahogy...'

Itt igencsak a 'valahogy'-on van a hangsúly. Amit már más kitalált, megalkotott azzal nem kell törődni, csak használni kell - értsd itt a matematikai, geometriai, fizikai, stb... dolgokat, gondolok itt a mindenki által hőn óhajtott játék programozás, készítés.

Nem egyetemen tanultam programozni és sokszor észrevettem a komoly matek alapozás hiányát. Lényeges több időbe tellett pótolni mint ha intenzíven tanultam volna.

Én csak javasolni tudom az egyetem elvégzését.

2016. máj. 2. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Nem kell ahhoz matek, készíts el egy ablakot amiben van egy táblázat aminek 10 sora, 2 oszlopa van, és a második oszlop cellái szerkesztéskor spinboxok. (Sima WinAPI-t használva)
2016. máj. 2. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 SimkoL ***** válasza:
#6: Mid van ???
2016. máj. 2. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat.


#4:

Inkább úgy mondanám, hogy mindent megoldok :) nem feltétlen én csinálok mindent, pl programozói feladatokat általában megoldom, van amikor elég hosszú utána járás előzi meg, de végül megoldom. De van amikor segítséget kérek, vagy csak neten találok egy jó megoldást amit alkalmazok.

Ismerőseim így is vannak, munkahelyeken is bővült ez a kör. Persze mindig jól jönnek az új ismeretségek :)


Akivel egy életre szóló barátságot és közös projekt(ek)et tervezek az a legjobb barátom aki nem programozó, hanem grafikus :) Én programozó vagyok, ő grafikus. Webfejlesztésnél, játékfejlesztésnél jól kiegészítjük egymást és az a legviccesebb az egészben, hogy ég és föld, tűz és víz vagyunk kb minden téren :)


Biztosan van rengeteg dolog ami mellett elsiklanék én is, ha nem járnék, pont ezért gondolkodom, hogy megéri e beleölni azt a sok időt, pénzt, energiát :)



#SimkoL

Igen azért fogalmaztam úgy :) mert tudom, hogy a "valahogy" fontos tényező :)

Azért is lehet fontos az egyetem/főiskola, mert sok olyan ismeretet tudok szerezni ami egy bizonyos helyzetben rengeteg előnyt jelenthet. Anélkül sokkal nehezebb lenne egy adott feladat elvégzése, vagy akkor kellene még tanulni ami ugye időt venne igénybe, és ugye a szükséges feltételeket meg kell teremteni, de magamnak kell még azt is kitalálni, hogy mit milyen sorrendben tanulok meg.


#6:

Mint írtam több éve foglalkozok programozással, a feladatok nagy részénél alig kellett matek. Viszont vannak olyan feladatok amiknél (van ahol elég nagy) előnyt jelent, ha az ember mélyebben benne van a matekban.


Van különbség aközött, hogy ha csak felbontásból kell számolni szélességet, vagy 2 pont közötti különbséget ki kell számolni egy 3D-s térben. Persze egyik sem annyira bonyolult, meg igazából érteni sem kell, mert neten vannak rá megoldások. Viszont más-más tudást igényel és ezeknél van még jóval bonyolultabb.


23F

2016. máj. 3. 06:40

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!