Javascript játék készítés?
Figyelt kérdés
Na a következő lenne a kérdésem!!
Javascriptbe szeretnék játékot készíteni!
Az alapokat ismerem, eseménykezelőket, tömböket, ciklusokat és még sok mindent. De játék készítésről néztem videókat eléggé durva. Semmit se értettem! A canvas-t meg akarom majd tanulni de előtte még canvas nélkül szeretnél játékot írni. De ne olyanra gondoljunk ami 2d-3d lenne. Csak egy kis snake játék meg ilyenek. Meg ezt se értem :
var pl = function(){};
Ezt mindenhol látom szinte. Bármilyen játékot készítenek ez benne van. Functiont értem de azt nem hogy miért van var-ba.
2016. ápr. 25. 21:19
11/15 anonim válasza:
Kell egy 2D tömb ami a pálya lesz, és ebben jelolod be a kígyó részeit még az ennivalót. Ezt egy html táblázatba szépen könnyen kiirathatod hatterszinezett cellakkal. Haladási irányt kell eltarolni ami keypressre változhat, és egy settimeout ami a mozgást intézi.. Röviden csak ennyi. Persze kell még kaja spawnolas, éves növekedés aztán, pálya szélén halál meg ami még van
12/15 anonim válasza:
*Nem timeoutra hanem nyilvan intervalra gondoltam
13/15 A kérdező kommentje:
Amiket le írtál értem mert timeout dolgot használtam már + ismerem mire jó. De nem tudom a logikáját! Még nem próbáltam sose! De azért jó lenne ha egy alap snake-t meg tudnék oldani. Jó aki tud annak hamar megy. De nekem nagy öröm lenne! :D Akik írtak mindenki ért a js-hez? :D A gyk olyan mint ha istenhez beszélnék! Itt bárki tud mindenre válaszolni! Ez jó dolog! De majd még jobban utána járok. Csak yt vidikből elég durva egy snake alkalmazás. Még canvas nélkül is. Lehet túl bonyolítják. De nem tudom.
2016. ápr. 26. 16:02
14/15 anonim válasza:
A 2D-s tömb a pályához nem feltétlenül kell (pár funkcionalitást könnyebbé tesz, de önmagában meg másoakt tesz macerásabbá). Ami fontos, legyen egy listád, amiben a kígyó szelvényeit tárolod. Ha ismered a láncolt lista szerkezetet, az igen hasznos ezen a ponton, de ha nem, sima tömb is jó. A léyneg, hogy valahogy számon tudd tartani, melyik szelvény a feje, és melyik szelvény előtt/után melyik következik. Számon kell tudnod tartani, hogy a kígyó feje épp minek megy neki, falnak, kajának, miegyéb, és számon kell tudnod tartani, hogy a kígyó mikor merre mozog (a legegyszerűbb technika erre, ha nem feltétlenül akarsz folyamatos mozgást animálni, ha az utolsó szelvényt minden lépésnél a feje elé teszed az adott irányba, és onnantól az lesz a feje. Így 1 szelvény áthelyezésével tudod mozgatni a kígyódat.)
15/15 anonim válasza:
Nem kell ám megtanulnod a függvényeket, főleg nem a string függvényeket, elég ha tudsz angolul, és ha kell valami akkor rákeresel hogy melyik függvénnyel csinálhatod meg legjobban. Nyilván amit sokat használsz. az bevésődik, na nekem kb kettő ilyen van, a split, meg a length ami nem is függvény, hanem tualjdonság. Nagy ritkán használoma charat-et. Amit ezerrel fogsz nyilván használni, az a setinterval, ami animáláshoz elengedhetetlen, de ezt gondolom te is tudod. A php-s játékot meg egészítsd ki úgy, hogy a játékosok is tudjanak hozzáadni történetet (ilyen játékot láttam is valahol, valaszeg van kismillió
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!