Az alapokat ismerem, eseménykezelőket, tömböket, ciklusokat és még sok mindent. De játék készítésről néztem videókat eléggé durva. Semmit se értettem! A canvas-t meg akarom majd tanulni de előtte még canvas nélkül szeretnél játékot írni. De ne olyanra gondoljunk ami 2d-3d lenne. Csak egy kis snake játék meg ilyenek. Meg ezt se értem :
var pl = function(){};
Ezt mindenhol látom szinte. Bármilyen játékot készítenek ez benne van. Functiont értem de azt nem hogy miért van var-ba.
a "var" az olyan mint más programnyelvekben egy adott típus. (int, long, bool, stb)
Csak, hogy a JS nem programnyelv, hanem script. Tehát nem kell kimondottan típust adni neki, hanem inkább jelezni, hogy új változót hozol létre.
tehát:
var egy; // egy nevű változó
var egy; // "var" ide már nem kell, mert már létezik az "egy" változó. csak most odaírtam, de hibát nem jelzi.
2016. ápr. 25. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
4/15 anonim válasza:
Ajánlom hogy ha rajzolgatni akarsz akkor használd ki a HTML5 és a Canvas előnyeit mert sokkal egyszerűbb. Másik kérdés hogy ha nem ismered a JavaScript alap szintaktikáját miért játékkal kezdesz, miért nem a nyelv elsajátításával?
2016. ápr. 25. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
5/15 anonim válasza:
a var még a globális változóknál is érdekes lehet.
pl.
<script>
var teszt = 1;
alert(teszt);
var teszt = 1;
alert(teszt);
function proba(){
var teszt;
alert(teszt);
}
proba();
</script>
2016. ápr. 25. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
6/15 anonim válasza:
#3 JSben is vannak típusok, és a varnak semmi köze hozzájuk, csupán az adott scopeba deklaralast jelöli.
2016. ápr. 25. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
7/15 anonim válasza:
Hahaha, ismeri az alapokat.
Hármaska te meg plez ne oszd már az észt, ha fingod nincs a témáról, kössz.
2016. ápr. 26. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
8/15 anonim válasza:
> Csak, hogy a JS nem programnyelv, hanem script
Hogyne. Gondolom a bogár sem rovar, csak szimplán bogár, igaz?
2016. ápr. 26. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
9/15 A kérdező kommentje:
NEM NEM NEM! Asszem elnézést kérek amiért érthetetlenül írtam le! A lényeg hogy 1 éve php-zok szóval tudom az alapokat js-be. Pár könyvet is végig toltam már. Most jobban le írom miket értek: Matematikai függvények(Nem ismerem még mindet), Karakterláncok/string(Hát ebből qva sok van! Így a felét se ismerem még. csak a lényegeseket) Tömbök, ciklusok, VAR VAR ez nagyon alap. Eseménykezelők, dom, key(Billentyűesemény) Vagy egér esemény. Szóval ez a két dolog igen jó egy játékoz! Pl snake. D: De amit én nem értek az az hogy : Hogyan tudnám azt meg tanulni(Canvas nélkül ha lehetséges) Hisz régen sok játékot írtak canvas nélkül! Poker játék, snake, tetrix stb) Ha ezeket meg tudnám írni akkor jöhetnének a komolyabbak. De ameddig egy játékot nem ismerek addig nem fogok bele kezdeni egy komoly játékba. anno készítettem php-s játékot azt kb 14 óráig írtam :D Egy mmorp-s. Hasonló mint a shake and fighets vagy mi. Semmi 2d/3d csak egy alap platform. Ami olyan volt hogy adott kérdésekre kellett válaszolni egy adott történet volt és mindig ahhoz a válaszhoz fűződik a válasz ami a kérdésbe van. Lehet lenne sikere de nem folytattam mivel több 100 ezer kérdés/választ kellene hozzá adni. Ami igen brutális lenne. :D Szóval történelem írásba nem vagyok jó. Alap zombis lett volna. akit érdekel annak privátba le írom a lényeget. Bolt is van benne! De vissza térve a lényeghez js alkalmazást nem tudok készíteni. Nem értem a logikáját!
2016. ápr. 26. 15:12
10/15 anonim válasza:
Canvas nélkül nem csináltak túl sok játékot JS-el, ez az utóbbi években indult el. Azelőtt volt Flash. Alapvetőbb játékokat persze lehet Canvas használata nélkül csinálni, egy snake játék pl teljes mértékben megoldható anélkül is, de az alapelve a játék felületének így sem változik igazából.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!