Honnan tudjam, hogy jó programozó lennék-e?
Valaki tudna mutatni olyan mindennapi eseteket, amikkel egy programtervező infosnak meg kell kuzdenie?
Allitolag atlag feletti logika kell meg sok kitartas a kutatashoz. Nem tudom, ehhez mennyire kell gyorsan is dolgozni... Aki benne van, az irhatna.
Nehéz elmagyarázni ha sose írtál még programot, de ez olyan dolog amit bárki megtanulhat alap szinten viszonylag rövid idő alatt. Fogj egy programozási nyelvet (pl. Python) és próbáld ki magad benne, akár napok vagy hetek alatt is tudsz majd egyszerűbb programokat írni, és ha kitartó vagy és tudsz rá szánni elegendő időt hónapok alatt el fogod tudni sajátítani azt a gondolkodási módot ami ahhoz szükséges hogy szinte bármit össze tudj dobni (ha leszámítjuk a matematikát és a kapcsolódó tudományok ismeretét). Ha komolyan gondolod akkor ennyi belefér, ha pedig ennyi se, akkor hagyd a fenébe az egészet.
Emellett azért fontos szerintem hogy a programtervező infót fontolgatod szeresd a matematikát, a reál tantárgyakat és a mérnöki tudományokat, mert kell majd tanulni őket bőven és ha humán beállítottságú vagy, szenvedés lesz az egész.
Ez nem teljesen ilyen egységes dolog. Ha leültetsz 5 véletlenszerűen kiválasztott programozót egy asztalhoz, nagy valószínűséggel egyik sem fog tudni hozzászólni a többiek munkájához. Sokféle programnyelv, nézetrendszer és feladatkör van. Pl az ABAP-ot, C++-t, PHP-t teljesen különböző területeken használják. Van aki üzleti rendszereket fejleszt, van aki honlapokat, van aki mérnöki számításokat végző programokat.
Programozóként kaphatsz például olyan feladatot, hogy írj meg egy olyan függvénytárat, ami térbeli testek bool-algebrai műveleteit végzi el. Konkrétan 3 dimenziós testek egymással történő elmetszéséről, egyesítéséről, kivonásáról van szó (lásd [link] ). Na most egy ilyen rendszer megtervezése sem kis feladat, logikailag egyértelmű téziseket kell felállítanod. A rendszer leprogramozása közben pedig számtalan olyan problémába ütközöl, amire még csak nem is gondolhattál előre. Ha pedig készen vagy akkor kezdődik csak az izgi rész a tesztelésekkel és hibakeresésekkel. Később meg még sokáig reszelgetheted és végezhetsz performancia javításokat, hogy mondjuk egy zsiráf elefánttal történő elmetszése ne tartson tovább egy szemvillanásnál. Részleteket csak akkor tudnék elmagyarázni, ha értenél valamennyire a programozáshoz. Most mondhatnám hogy írj függvényeket, amik kiszámolják egy 4 sarokponttal megadott tetraéder térfogatát, vagy egy térben ferdén lebegő szabálytalan, lyukas síkidom területét és akkor képet kapnál a napi problémákról, amivel szembesülök.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!