Melyik programozási nyelv a legjobb választás 2d-s játékhoz? (programozó vagyok, többi lent)
Olyan játékot szeretnék, ami nem netes.
A játékos egy kis figurát mozgatna a nyílak vagy az egér segítségével.
És jó lenne, hogy az ajánlott nyelv keresett lenne, tehát ne pl. pascalt. :D
Köszi a választ előre is. :)
Unity és C#. Előbbit én ajánlom, utóbbit meg az előbbihez az internet népe.
G.
#9:
én nem bántom. Elfogadom.
Arról meg nem tehetek, hogy mi a keresett a piacon vagy mi nem.
10, 11. :
köszi nektek is. :)
12:
én sorozatban kimaradtam a szórásból. Ebből arra következtetek, hogy valami miatt soha többé szóba se akarsz állni velem levél szintjén. (ha meg valaki a letiltás opciót választja, akkor soha többé nem kap leveleket az illető személytől.)
Azt elhiszem, hogy sokan keresnek, mert itt az oldalon tősgyökeres vagy.
Időd és türelmed véges. Akkor nálam a türelmed fogyott el.
Én se ülök nonstop gép előtt és nem lógok nonstop a gyakorin.
Én akkor olvasom el a leveleket, amikor ráérek és minden adott hozzá, de a korod miatt nem akarok tanácsot adni (hogy néz ki: egy fiatalabb mondja meg, hogy hogyan tanácsos tennie az idősebbnek?o.O )
Szóval csak reméljük, hogy mégegy hozzám hasonlóval nem futsz össze mégegyszer.
c#-ot nem javaslom. igen, "keresett" nyelv, de nagyon korlátolt a felhasználási lehetősége. ha már keretrendszerre épülőt választasz, akkor inkább a java, mert az mehet linuxra, androidra és windowsra is egyaránt.
de egyébként a c++-al jársz a legjobban. az a leginkább széleskörűen felhasználható
Itt csak én gondolom úgy, hogy nem a nyelven kellene agyalni, hanem a játékfejlesztés hogyanján és a grafikus technológiákkal?
Hát, én kezdésnek átvennék néhány matematikai dolgot, pl. hogyan is működik a megvilágítás, stb. Aztán választanék a DirectX és OpenGL közül.
Kérdező adj még részleteket, mert ezt kb bármiben el lehet készíteni.
C, C++, C#, java, python, javascript, "unity" (ez inkább keretrendszer, nem nyelv), Pascal, "Game maker" (ez sem épp nyelv).... és ezek csak amik ide kapásból eszembe jutnak, de bármilyen nyelvvel lehet 2d-ben dolgozni és van egér + bill. kezelés.
Szóval ezek alapján az infók alapján bármi lehet.
#19 Igazad van, de valahogy az átjárás nem túl zökkenőmentes. Tény, nem vagyok programozó (aki napi szinten használja nyilván pontosabb információkkal tud szolgálni, tehát lehet tévedek) de én azt vettem észre, hogy vannak kompatibilitási problémák. Faék egyszerű kódok esetén nem, de pl amit főiskolán adtak példaprogramokat (c#, visual studioban gond nélkül fordult) az pl mono-ban nem működött.
Tehát igen, van minden platformra de az átjárás nem megy "vajsimán". Persze lehet ez a tudásom hiányossága miatt is, mint mondtam nem vagyok programozó csak írtam egy-két kisebb programot meg ismerem az alapelveket de ettől még nem válok azzá! :)
Kíváncsi leszek egyébként hova fejlődik a nyelv, mert ha eljutna arra a szintre, hogy egy adott programot gond nélkül futtathatok minden rendszeren akkor lehet én is jobban támogatnám. (ez alatt azt értem, hogy megírom linux alatt és átvihetem windowsra vagy osx-re és ott is ugyanúgy elindulna mindenféle hókuszpókusz vagy újrafordítás nélkül)
Addig viszont nekem nem lesz szimpatikus, főleg mert sok a megkötés benne (mondván "hülyebiztos" persze tudom, ott az unsafe mód és akkor vannak pointerek is meg minden, de az meg újabb problémákat vet fel, szóval valahogy nem a szívem csücske). De ez csak az én szubjektív véleményem. Vitatkozni lehet vele... :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!