Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Mennyibe lenne ezt megírni?

Mennyibe lenne ezt megírni?

Figyelt kérdés
A kérdés: mennyi idő, tudás kellene egy játékot megírni single playerrel, kb 10 óra játék idővel, ha nem adott a grafikus motor se semmi, a nulláról, vagy van esetleg olyan grafikus alap ami nyílt forráskódú? milyen programokkal lehetne megcsinálni? hogy megy az ilyen? pl én egy (ha van) nyílt forráskódú grafikus motorra gondolok, persze igényesre. nem egy crysis 3, mert azt a nulláról gondolom több év több száz embernek.
2015. jan. 16. 21:08
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Útmutató jelleggel már leírtam egyszer, milyen tudás kell hozzá. Szépen sorjában így lenne illő haladnod:


- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?

- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)

- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)

- Választasz egy programozási nyelvet, mondjuk kezdésnek a Pythont szokták ajánlani a leggyakrabban. No, én azért ajánlom ezt a nyelvet neked, mert rákényszerít, hogy olvasható, jól tagolt kódot írj.

- Hello World

- Kifejezések, utasítások

- Változók

- Egyszerű beolvasás konzolról

- Vezérlési szerkezetek

- Előre megírt függvények használata


Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot


- Függvények, eljárások írása

- Karakter/stringkezelés

- Fájlkezelés (szöveges és bináris)


Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan


- Új programnyelv választása, ha olyat választottál először, ami nem tud OOP-t. Itt már erősen ajánlom a C#-pot, mert kezdők könnyen tudnak vele ablakos progikat készíteni mindenféle segédeszköz (pl. Qt) nélkül. [Java téren a Swing-et próbáltam eddig, és hát meg is van a véleményem róla...]

- OOP alapelvek megismerése

- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése

- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása

- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)

- Több szálon futó programok, párhuzamosítás

- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP

- Hálózaton kommunikáló programok írása


Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben


- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal

- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.

- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet

- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet

- Felhasználói interakció kezelése

- Textúrázás


És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték


- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása

- Összetettebb 3D-s világ létrehozása

- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)


És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).


Ha a játékban ellenséget is akarsz magadnak, akkor ismerkedj meg a mesterséges intelligencia alapjaival, hogy hogyan írunk le egy problémát (állapottér-reprezentáció), hogy milyen algoritmusok segítségével lehet utat találni a kezdetektől a célállapotig (erre jók a megoldáskeresők, pl. próba-hiba, hegymászó algoritmus, backtrack algoritmusok, ág és korlát, A, stb.), és ismerkedj meg a lépésajánló algoritmusokkal (minimax, negamax), amik egy adott állapotra meghatározzák a létező legjobb lépést.


Egy harmadéves programtervező informatikus hallgató.

2015. jan. 16. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
azt tudtam hogy nem egyszerű, és hogy több év tudása kell, de erre voltam kíváncsi, mi , mi után jön, mit hogyan, köszönöm, valószínűleg sose fogok ilyet csinálni, én máshoz értek. de úgy valahol belül nagyon érdekes ez az egész. én úgy akartam belelátni a "leegyszerűsített" folyamatba, hogy nem fogom sose csinálni, de mégis milyen , hogy működik. :D ez egy nagyon szép szakma.
2015. jan. 16. 21:55
 3/5 A kérdező kommentje:
De azért érdekelne, hogy elméletben, első válaszoló, Te megtudnál csinálni egy CryEngine-t? mármint egy olyan szintű játékot ami a CryEngine 3-at használ?persze nem egyedül,az igen sokáig tartana.
2015. jan. 16. 21:59
 4/5 anonim ***** válasza:
Egy tipikus AAA-minőségű, 10 órás single player játék költségvetése úgy 40-50 millió dollár környékén van, a csapat 100 fő körül, és 4-5 évig tart elkészíteni.
2015. jan. 16. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

A játékfejlesztés nem abból áll hogy "én egyedül megcsinálom". Apám nyomait követve (aki részt vett a Panzar fejlesztésében anno a Stormregion nevezetű cégnél) én mérnökinformatikusként tanulok jelenleg 4. félévemet kezdve. Ezt csak azért mondtam, mert van tapasztalatom arról hogy hogyan mennek a dolgok. Te nem úgy csinálsz játékot hogy leülsz és akkor pár órát írsz és kész. Leülsz, először is elgondolkozol azon hogy hogyan készüljön el. Tervezel, időzítesz hogy mi hogy működjön, melyik függvény mit hívjon meg mi legyen a visszatérítési érték és azt hogyan dolgozd fel, mi történik ha nem jó az érték, hogyan kezeld a hibát, és ha játékról van szó: mennyi memóriát használ és hogyan használhatna kevesebbet. A grafikus és 3D részekről nem beszélnék mert nagyon távol áll tőlem, én csak a nyers kódolásban vagyok jártas. Egy egyszerű alkalmazásba is bele lehet ölni több száz órát, ugyanis ha megírod a "vázát" az egésznek, onnantól jön az, hogy rakod bele a funkciókat. Ha beleraktál egy funkciót, leteszteled, na és itt kezdődik a móka, ugyanis tele lesz hibákkal. Kijavítasz egyet, jön 6 másik helyette, majd mire kijavítasz mindent, jön a következő funkció, az is ugyan ez előről, csak immár az első sem fog tökéletesen működni. Összehangolás, megfelelő tervezés, ez a kulcsa mindennek. Az, hogy leülsz, elkezded írni és majd lesz valami, biztos hogy kudarcba vagy átláthatatlanságba (és ezáltal kudarcba) fog torkollni.


Ne érts félre, egyáltalán nem "fikázni" akarlak, szó sincs erről, ne vedd támadásnak, mindössze leírtam tapasztalataimat, hogy mégis hogy megy a kódolás folyamata. Erre jön még rá a külső..

2015. jan. 17. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!