Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Megéri egy játékot fejleszteni?

Megéri egy játékot fejleszteni?

Figyelt kérdés
Arra lennék kíváncsi h ha van 3 millióm, és leprogramoztatok egy játékot (pl. WOW,LOL,WOT,minecraft) mennyi pénzt lehet vele keresni? Hogyan működik ezeknek a "anyagi" dolgaik? Mennyiből lehet elkezdeni egy hasonló informatikai vállalkozást?Megéri?

2014. okt. 14. 18:14
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%

A probléma ott kezdődik, hogy 3 millióból nem fogsz leprogramoztatni egy ilyen játékot :D

Megéri játékot fejleszteni, de csak akkor, ha te vagy a fejlesztő, vagy te is a fejlesztői csapatba tartozol. Teszel a játékba reklámokat, vagy mint a wow-ot, fizetősre csinálod, esetleg ott vannak az ingyen játszhatók, amikhez vannak fizetős DLC-k.


Szóval ahhoz, hogy te leprogramoztass egy bevételt hozó játékot, előbb gazdagnak kell lenned. Annak meg semmi értelme, mert akkor már nem ilyennel foglalkoznál.

2014. okt. 14. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
100%
3 millió forint aprópénz, egy 5 perces demó nem jön ki belőle.
2014. okt. 14. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
3 millió forint két fejlesztő után fizetendő járulékok éves költsége nagyjából. Abból nem juttok messzire.
2014. okt. 14. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:
Akkor mekkora összegnél kezdődik egy ilyen elkészítése? (gondolom befektetőkkel lehet vmire jutni)
2014. okt. 14. 18:32
 5/16 anonim ***** válasza:
100%

3millió csak egy KFT jön ki belőle. Amit a NAV-nak meg kell mutatni.


- A programozók fizetése honnan teremted meg?

- Míg nincs eladás, bevétel sincs.

- Programozok ingyen nem fognak dolgozni, hogy legyen mit eladni.

2014. okt. 14. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

Nagyon sokba.

Számolj úgy bruttó 700.000 Ft-ot fejlesztőként. Egy WOW szintű játékhoz kell úgy 50 fejlesztő, hogy belátható időn belül elkészüljetek.

Grafikusok nem tudom, hogy mennyit keresnek, de abból sem 1 kell.

Ezen kívül kell még zene, a storyt meg kell írni...

Nem egy olcsó mulatság.


Ilyen Kickstarteres történetben tudnál pénzt szerezni, ha nagyon jó az ötlet, de sokszor ott is elvárás, hogy virítsatok valamit, legalább egy videót a leendő játékról.

2014. okt. 14. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
100%
szorozd be az összeget egy 10 és 100 közötti számmal, és akkor már vagyunk valahol...
2014. okt. 14. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

Nézzük egy (azaz 1) fejlesztővel egyetlen évre. Ha vele együtt ketten vagytok rá (már ha érdemben te be tudsz szállni) akkor egy év alatt képesek vagyok egy buta indie game demo-t összerakni amivel lehet házalni befektetőknél vagy akár tömeg finanszíroztatni.


A példa kedvéért legyél sóher; a tag bruttó bére legyen 200 000, magadnak semmit sem adsz. Ennyi pénzért persze csak egy junior-t vagy egy egyetemistát kapsz meg, és így már necces az egy év, de vegyük úgy, hogy te nagyon vágod a dolgot.


Az összes adóval a havi költséged: 257 000 Ft ami egy évre 3 084 00 Ft így a kockázati tőkéd bőven elúszott, a 84 ezret meg anyuék megelőlegezték neked (ők bíznak a sikeredben). Persze még irodát nem béreltél, munkaállomásod otthonról van, és feltételezem, hogy már van egy Kft-d és egy könyvelő sógorod, aki puszira megcsinál neked mindent.


Ez egyetlen ember, grafikus stb nélkül. Szóval nem nem éri meg. Inkább idd el a pénzt vagy vegyél garázst és add bérbe.

2014. okt. 15. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

> gondolom befektetőkkel lehet vmire jutni


Igen, ha van valami a kezedben.


A befektetők de még a nagyobb cégeket sem érdeklik azok az ötletek amik nincsenek kidolgozva. Egy tőkés nem azért ad neked pénzt mert tetszik az ötleted, hanem mert szeretne több pénzt látni belőle, magyarul megvalósítható, piacképes, profitábilis. A világbéke is jó ötlet, de én egy fillért nem raknék bele mert több esélyem lenne a pirosan vagy a feketén.


Egy WOW,LOL,WOT szintű játék amúgy simán készülhet 3 millióból. Reális árbecslés, persze csak ha dollárban van a valuta.

2014. okt. 15. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

Ennyi pénzből hivatalosan nem érdemes bárminek is nekiállni, maximum szabadúszókkal, de hosszútávú projektben nem támaszkodnék rájuk(teljesen rendben van, ha egy casual játékhoz pl hiányzik pár grafikai elem, és erre kicsengetsz 50-70k t, de az már nem pálya, ha kódereket kell részfeladatokhoz gyűjteni).

De pl kész unity projekteket lehetne belőle venni, sokan csinálnak ilyesmit, újraskinnelik, esetleg változtatnak itt-ott, hogy megnyugtassák a lelkiismeretüket, aztán kiadják új játékként - jellemzően mobilra.


Az általad említett játékokban nem simán munkaóra van, a játékdesign van olyan szinten jól eltalálva, hogy már erre elmenne az általad említett összeg, mondjuk tízszerese. Ha minecraft, ha wow, akkor meg 100. Inkább lefelé kerekítve.


Ebben az iparágban nem igazán lehet pontosan megmondani, hogy minek lesz igazán nagy sikere, egy korrektül összerakott cucc is borulhat hatalmasat pl a gyenge marketing miatt, és egy faék egyszerű játék is hozhat milliós bevételt(nem forintban).

2014. okt. 15. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!