Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Unityben készítek egy 2D-s...

Unityben készítek egy 2D-s játékot. Azt szeretném beállítani, hogy a pálya széltében töltse be a képeryőt de úgy, hogy ne lógjon túl. Hogyan tudnám ezt scriptileg megcsinálni, hogy bepozícionálja a kamerát?

Figyelt kérdés
A pálya 6 egység széles, vagyis 3.0f-nél van a pálya bal határa.

2014. okt. 8. 16:57
 1/6 anonim ***** válasza:
Hát a z koordinátát módosítod és addig közelíted amíg ki nem tölti.
2014. okt. 8. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

> a pálya széltében töltse be a képernyőt

Ha jól értem azt akarod, hogy pontosan 6 egységet lásson a kamera szélességében?


A ortogonális kameráknak van egy Camera.orthographicSize tulajdonsága, ez azt mondja meg hány egységet lát a kamera magasságában. Neked a szélességet kell beállítani. Ezért azt tanácsolom, hogy a Kamera gameobject-ed Start() scriptjében állítsd be annak megfelelően, hogy mekkora a kamera aspektusa (Camera.aspect), ez a szám adja meg a képernyő szélességének és magasságának az arányszámát.


Start()

{

    Camera.main.orthographicSize = 6.0f / Camera.main.aspect;

}


Referencia:

[link]

[link]

2014. okt. 9. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
1#: ortogonális nézetben nincs jelentősége a Z koordinátának, a Unity3D viszont használja a kirajzolás közben mélységtesztelésre. Más gyakorlati haszna azonban nincs.
2014. okt. 9. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

2-es, köszönöm a választ!

Igen, 6 egységnyit kell látni! (háttér szélessége 6 egység)

Viszont nem 6-ot, hanem annak a felét, vagyis 3-at kellett osztanom.

Amikor 6-al osztottam, akkor fele akkora volt a háttér.

És most mikor 3-al osztottam, akkor pontosan illeszkedett.

2014. okt. 9. 16:24
 5/6 anonim ***** válasza:

> És most mikor 3-al osztottam, akkor pontosan illeszkedett.

Tényleg, igaz. A középponttól nézve kell számítani. Ha kell még segítség írj nyugodtan.

2014. okt. 9. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Rendben, köszönöm!
2014. okt. 9. 19:52

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!