Hogyan működnek a 2Ds pálya generátorok?
Ahogy az első mondja, az is egy elég jó módszer. Minden attól függ, mit szeretnél. Ha szigetes pályát, akkor az első módszere, úgy hogy kisebb eséllyel terjeszted ki a pontokat.
Valamint nem kötelező szabályos helyközönként lepakolni "föld" pontokat, és hegy sem kell mindenhova.
Implementálj le egy ilyet, és kísérletezz a paraméterekkel.
Nem feltétlen szigeteket akarok... inkább tavakat egy nagy "kontinensen". Ennek ellenére már el tudok indulni.
Köszi, járt a zöld ujj.
Esetleg kiindulhatsz egy paraméterezett 2d-s folytonos felületből (spline), ahol a paramétereket adó tám- és közbülső pontokat véletlenszerűen választod meg. Sőt, azok darabszámát is. Ez után csak három tartományt kell alkotnod a 2d-s tér értéktartományában. Az alsó tartományba esők vizet adnak, a középső földet, a felső tartomány pedig hegységet. Ez egyben arra is alkalmas, hogy a három kategórián belül további fokozatokat is értelmezz (sekély partvidék, mélytenger, magashegy, dombság).
Ha sok időd van és szereted a kihívásokat, akkor közvetlenül geológiai folyamatokat is modellezhetsz megfelelően egyszerű formában. Hegylánc gyűrődést, eróziót, folyóképződést, domináns szélirányt, déli/északi oldal megkülönböztetést, stb. Ez csak fantázia, utánakutatás és matematikai modellezés kérdése a cél kitűzése mellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!