A programozásnak mi (k) az alapjai? Pl milyen programokat kell hozzá ismerni?
16 éves vagyok és nagyon érdekel.
Napi 1 óra szabad időm lenne rá.
Az alapok hogy mit kell hozá tudni milyen programokat érdemes megismerni.
Esetleg milyen könyveket ajánlotok vagy weblapokat.
A napi 1 órádból milyen következtetésekre jutottál? :-)
Honnan tudod, hogy érdekel? Főleg nagyon??? :-)
(honnan jött egyáltalán az ötlet?)
Nem ajánlok szakirodalmat, csak egy útmutatást. Nézd el nekem, hogy játékfejlesztős formára sikerült, de itt úgyis mindenki Crysis 26-ot akar csinálni két kattintással.
Szépen sorjában így lenne illő haladnod:
- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?
- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)
- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)
- Választasz egy programozási nyelvet
- Hello World
- Kifejezések, utasítások
- Változók
- Egyszerű beolvasás konzolról
- Vezérlési szerkezetek
- Előre megírt függvények használata
Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot
- Függvények, eljárások írása
- Karakter/stringkezelés
- Fájlkezelés (szöveges és bináris)
Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan
- OOP alapelvek megismerése
- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése
- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása
- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)
- Több szálon futó programok, párhuzamosítás
- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP
- Hálózaton kommunikáló programok írása
Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben
- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal
- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.
- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet
- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet
- Felhasználói interakció kezelése
- Textúrázás
És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték
- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása
- Összetettebb 3D-s világ létrehozása
- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)
És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).
Ha a játékban ellenséget is akarsz magadnak, akkor ismerkedj meg a mesterséges intelligencia alapjaival, hogy hogyan írunk le egy problémát (állapottér-reprezentáció), hogy milyen algoritmusok segítségével lehet utat találni a kezdetektől a célállapotig (erre jók a megoldáskeresők, pl. próba-hiba, hegymászó algoritmus, backtrack algoritmusok, ág és korlát, A, stb.), és ismerkedj meg a lépésajánló algoritmusokkal (minimax, negamax), amik egy adott állapotra meghatározzák a létező legjobb lépét.
Üdv, egy másodéves programtervező infós hallgató.
Min 1 óra nyári szünetben itt van az egész nap csak az iskolai időben 1 2 órám lenne rá.
Apám projektmenedzser és nagyon tetcik hogy az emberei +ő miket alkotnak. Matematika fizika megy idegen nyelvel sincs nagyobb problémám.
Informatika tanár mondta érdemes lenne ezzel foglalkoznom szabad időmben
Szerezz be egy nyelvet, ami neked tetszik, vagy ha tanácsolhatom akkor valamilyen visual környezetet és vagy a benne szereplő példákat próbálgasd ki, vagy horgássz le a netről forrásokat, lehetőleg teljes projecteket, de inkább kisebbeket, hogy ha belenézel, meg is értsd.
Esetleg ha van tutorial akkor azt is olvasgathatod. Én a delphit javasolnám vagy a visual cpp-t. Ezek népszerűek, vagy legalábbis azok voltak, sok anyag van hozzájuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!