Szép reggelt! Milyen író programokat tudtok ajánlani?
Meg akarok tanulni programozni és szükségem lenne egy programra amin gyakorolhatok. C++-ra gondoltam.
Még egy kérdés: ha megvan ez a program és csinálok rajta valamit akkor az van valamilyen kihatással a Pc-mre? Mármint ha írok valami "hülyeséget" akkor az "beleszólhat" a gépem működésében VAGYIS ELB*SZHATOM?:d
win7 64 bit.
A válaszokat köszönöm!
> Milyen író programokat tudtok ajánlani?
A leírásodból ítélve te text editorokat keresel.
> programozni és szükségem lenne egy programra amin gyakorolhatok.
Notepad++, SublimeText
> C++-ra gondoltam.
Én sem azt ajánlom első nyelvnek:
> ha megvan ez a program és csinálok rajta valamit akkor az van valamilyen kihatással a Pc-mre?
Hát attól függ, mit csinálsz. De nagyon egyszerű: programot úgy írunk, hogy (1) tudjuk mit akarunk csinálni (2) tudjuk, hogy a programnyelv és környezet, a parancsok hogyan működnek. Ilyen értelemben olyat nem fogsz csinálni, amivel elbacod a géped. Egyébként tényleg, általában nehéz ilyesmit csinálni.
Igazából mindegy mivel kezded, ha kibírod 48 óráig, úgy, hogy nem adod fel akkor esélyes a dolog.
Szerintem az itt kérdezgető programozni vágyók kb 98%-a még a 48. ezzel töltött óra előtt feladja azt az álmát, hogy programozzon.
Kedves kérdező!
Milyen tapasztalataid vannak? Hány éves vagy?
Hogy megy a matek? Angol nyelv?
Miért szeretnél programozni?
Köszönöm a válaszokat! Nem hiszem, hogy abba hagyom, elég komoly szintre akarok kerülni. Igaz, eddig még nem tanultam iskolában és nem is olyan szakon vagyok, ami számítógépekkel foglalkozik. Ha keresek biztos találok külön tanárt ha szükség lenne rá, bár elég szorgalmas tudok lenni ha valami érdekel.
Szinte semmi tapasztalatom nincs a programozással kapcsolatban. A géphez átlagos tudásom van. Nem vagyok nagy szaki de azért programok telepítése, újratelepítés, meg hát a mindennapi dolgok azért mennek.
Majdnem húsz éves vagyok.
Az angol nyelv az elég jól megy, nyelvvizsgát is fogok majd tenni. A matekkal voltak/vannak gondjaim de olyan 3-as és 4-es szint között mozog.
Azért szeretnék programozni mert egy nagyon hasznos dolognak látom. Imádom a mai technológiát és azt amit még a jövőben feltalálunk, mi mint emberiség. Mint írtam szeretném elég nagy szintre fejleszteni a programozási tudásom, de nem ilyen szakon vagyok. Akkor kezdett érdekelni mikor különböző filmekben láttam ahogy fél perc alatt írnak egy komplett programot (ez mondjuk szerintem 100°%, hogy fikció:D) amikor veszélyes a szituáció, majd mikor "odaértem" és valamelyest megértettem a számítástechnikai alapokat akkor elhatároztam, hogy belekezdek. Csak hát közbejöttek dolgok és hanyagoltam. Most viszont úgy látom, hogy lesz időm. Mindjárt itt az iskola de mivel főiskolán vagyok ezért "nem kell mindennap tanulni":D
Ennyi a rövid történetem:D
Engedd meg, hogy N+1-edik alkalommal is bemásoljam, amit már egyszer leírtam. Egy kicsit a játékfejlesztés irányába megy el, de itt úgyis mindenki játékot akar programozni, ezt nézd el nekem.
Szépen sorjában így lenne illő haladnod:
- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?
- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)
- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)
- Választasz egy programozási nyelvet
- Hello World
- Kifejezések, utasítások
- Változók
- Egyszerű beolvasás konzolról
- Vezérlési szerkezetek
- Előre megírt függvények használata
Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot
- Függvények, eljárások írása
- Karakter/stringkezelés
- Fájlkezelés (szöveges és bináris)
Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan
- OOP alapelvek megismerése
- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése
- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása
- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)
- Több szálon futó programok, párhuzamosítás
- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP
- Hálózaton kommunikáló programok írása
Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben
- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal
- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.
- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet
- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet
- Felhasználói interakció kezelése
- Textúrázás
És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték
- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása
- Összetettebb 3D-s világ létrehozása
- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)
És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).
Üdv, egy másodéves programtervező infós hallgató.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!