Szeretnék elkészíteni egy játékot, tudnátok hozzá programokat mondani és, hogy mi mire való? (többi lent)
amit a játékról tudni kéne:
A világ openworld lenne, sok felfedezhető hellyel, építménnyel és különböző "biomokkal", nem lenne rombolható(csak 1-2 dolog ami gyűjthető pl.: virágok a potikhoz és barlangokban a ládák), mikor elkezdi a játékos az életét ebben a világban akkor random dobná le valahol a pályán.
Itt kérném az első segítségét. 2 gondolatom volt ezzel a véletlenszerű spawnolós dologgal, az első az, hogy mindig újvilágot kell generálni ami egyikhez sem hasonlít vagy megcsinálok egyszer egy nagyon nagy pályát(tényleg óriásit) és mindig arra rakja le a játék a játékost csak máshol(itt, hogy ne legyen megunható a dolog nagyon nagynak kell lennie a pályának, hogy csak nehezen találja meg azt a helyet ahol előzőleg spawnolt). mivel kocka alapú ezért nem kell hozzá annyira nagy engine mint mondjuk a cryengine, de árnyékokat, mozgó füvet és lombokat meg különböző vegetatív dolgokat szeretnék. mint írtam a környezet rombolhatósága nincs jelen csak a bossfightoknál, ahol rendesen kell amortizálódnia a cuccoknak:D lenne szintlépés a különböző szörnyek megölésével és lennének skill pontok amiket szépen ellehet osztani miután szintet lépett a karakterünk[gondolok új képességekre(minden castnál más) és alap dolgokra mint melee damage és ranged damage, reload(az íjjaknál és a staminánál), sebesség, meg ilyen finomságok]
A fegyverek szinthez lennének kötve és ritkább/gyakoribb besorolás alá tartoznának ami a színükkel lenne feltüntetve, elérhető lenne rajtuk a különböző modifikációkat végrehajtása(+fire damage,+Tesla damade,esetleg valami olyan dolog ami healel a bevitt sebzéstől függően)
A karakter védelmének a fejlesztésére különböző armorokat lehetne gyüjteni, "craftolni".
És fasttravel pontokat gyüjthet a játékos random(még nem találtam ki mi droppolhatná, ez úgy nézne ki, hogy ha szerez 10FTP(fast.travel.point)-t akkor lerakhat tetszőleges helyen egy zászlót és a térképről elérhetné.
összegezve: egy belső vagy külső nézetű openworld szintlépős, gyüjtögetős, bossfightolós játékot szeretnék megvalósítani ami kockákból állna.
Ehhez szeretnék tanácsokat, ötleteket és tippeket kérni. meg egy-két programot amivel ezt meglehet valósítani(úgy kompletten mindent amit ajánlotok és, hogy mi mire való).
A "ez de rossz" "minecraft copy" "nem olyan egyszerű mint ahogy gondolod, bele se vágj" megjegyzésektől kíméljetek. Én ide segítséget kérni jöttem, semmi rossz szándékkal. A segítséget nagyon köszönöm, nincs tapasztalatom ezen a téren, de szeretném kipróbálni és felmérni magam, ez csak egy próbálkozás!:)
Most amúgy mi is a kérdés?
Tölts le egy nozepad ++ t gondold ki milyen nyelvben akarod megírni és írs. Aztán egy fordítóval fordítsd és teszteld...
szerinted rossz szándékkal fogja mindenki azt mondani, hogy nem olyan egyszerű, bele se kezdj?
programozni legalább tudsz?
ha igen, csináltál már valami kisebb játékot?
Pl 2d-s akármit, snake, aknakereső,...?
Semmit nem tudsz (gondolom) a játékkészítésről, és máris ezzel kezdenél?
Ennyi az ötleted? Ekkora projekt, és - talán - 10 mondat a definiálása?
Mielőtt egy ilyennek neki lehetne állni, teljes részletességgel ki kellene dolgozni, minden eshetőségre gondolni.
Ja, hogy nem cryengine, csak kockákból áll? Akkor még a szomszéd peti is megcsinálná..
" egy-két programot amivel ezt meglehet valósítani"
Ehhez nem program kell, hanem tudás. Azt sem írtad, hova készülne: web/böngésző, mobil, pc, konzol?
"nincs tapasztalatom ezen a téren, de szeretném kipróbálni és felmérni magam, ez csak egy próbálkozás"
Akkor ajánlom előbb ezeket (sorrendben): számkitalálós, lottós, memóriakártyás, 2d valami animációkkal(pl balról jobbra úsznak vmik, középen a játékos egyhelyben, le kell lőnie. utána mozogni is tudjon.)
ezután nem tudom, hogy a 3d-s játékokhoz milyen úton kell eljutni, vagy hogy abban hogyan kell fejlődni, de ez az út szerintem alap, ha játékot akarsz fejleszteni.
Egy játék elkészítése nem egyemberes dolog.
Kell grafikus aki megtervezi, rajzolja a dizájnt. Kell programozó aki életre kelti. Kell még egy programozó aki a hangokért, zenéért felel. Kell valaki aki összefogja az egészet.
A múlt évben csak zenével foglalkoztam, hidd el nem egyszerű dolog leprogramozni, hogy tökéletes legyen minden.
Halott ötlet.
Te is összekevered az eszközt a tudással.
Nyilván minden program a rendelkezésedre áll, amivel el tudnád készteni, csak nem tudod. Nem is fogod. Oszt' kész.
sajnálom, hogy kihagytam a legfontosabb dolgot...számítógépre vagy is pc-re csinálnám.
ezt a bántószándékkal dolgot arra értettem, hogy sok helyen láttam, olyan kommenteket, hogy takarodj már meg ilyenek...:/
Ennek az egész koncepciónak már a nagy részét kitaláltam leírtam, és elterveztem(98%).
A cryengine-t nem arra értettem, hogy ha nem az kell akkor a Józsi is megtudja csinálni, sajnálom ha így jött át, itt a vizuális effektekre értettem a dolgot, hogy egy ilyen játéknak nem kell egy akkora kaliberű megjelenés és fizika.
Köszönöm a válaszokat!
Tök jó, de amit eddig megcsináltál, az a munka 1%-t sem teszi ki.
A maradék 99%hoz meg nem értesz, valamint akkora tőkéd sincs, hogy szakemberekkel megcsináltasd.
Mit is szeretnél akkor?
"Ennek az egész koncepciónak már a nagy részét kitaláltam leírtam, és elterveztem(98%)"
A tervezés nem abból áll, hogyha 10 fast travel akármit összegyűjt valaki, akkor teleportálhat..
0%-ot terveztél meg eddig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!