Szeretnék elkészíteni egy játékot, tudnátok hozzá programokat mondani és, hogy mi mire való? (többi lent)
amit a játékról tudni kéne:
A világ openworld lenne, sok felfedezhető hellyel, építménnyel és különböző "biomokkal", nem lenne rombolható(csak 1-2 dolog ami gyűjthető pl.: virágok a potikhoz és barlangokban a ládák), mikor elkezdi a játékos az életét ebben a világban akkor random dobná le valahol a pályán.
Itt kérném az első segítségét. 2 gondolatom volt ezzel a véletlenszerű spawnolós dologgal, az első az, hogy mindig újvilágot kell generálni ami egyikhez sem hasonlít vagy megcsinálok egyszer egy nagyon nagy pályát(tényleg óriásit) és mindig arra rakja le a játék a játékost csak máshol(itt, hogy ne legyen megunható a dolog nagyon nagynak kell lennie a pályának, hogy csak nehezen találja meg azt a helyet ahol előzőleg spawnolt). mivel kocka alapú ezért nem kell hozzá annyira nagy engine mint mondjuk a cryengine, de árnyékokat, mozgó füvet és lombokat meg különböző vegetatív dolgokat szeretnék. mint írtam a környezet rombolhatósága nincs jelen csak a bossfightoknál, ahol rendesen kell amortizálódnia a cuccoknak:D lenne szintlépés a különböző szörnyek megölésével és lennének skill pontok amiket szépen ellehet osztani miután szintet lépett a karakterünk[gondolok új képességekre(minden castnál más) és alap dolgokra mint melee damage és ranged damage, reload(az íjjaknál és a staminánál), sebesség, meg ilyen finomságok]
A fegyverek szinthez lennének kötve és ritkább/gyakoribb besorolás alá tartoznának ami a színükkel lenne feltüntetve, elérhető lenne rajtuk a különböző modifikációkat végrehajtása(+fire damage,+Tesla damade,esetleg valami olyan dolog ami healel a bevitt sebzéstől függően)
A karakter védelmének a fejlesztésére különböző armorokat lehetne gyüjteni, "craftolni".
És fasttravel pontokat gyüjthet a játékos random(még nem találtam ki mi droppolhatná, ez úgy nézne ki, hogy ha szerez 10FTP(fast.travel.point)-t akkor lerakhat tetszőleges helyen egy zászlót és a térképről elérhetné.
összegezve: egy belső vagy külső nézetű openworld szintlépős, gyüjtögetős, bossfightolós játékot szeretnék megvalósítani ami kockákból állna.
Ehhez szeretnék tanácsokat, ötleteket és tippeket kérni. meg egy-két programot amivel ezt meglehet valósítani(úgy kompletten mindent amit ajánlotok és, hogy mi mire való).
A "ez de rossz" "minecraft copy" "nem olyan egyszerű mint ahogy gondolod, bele se vágj" megjegyzésektől kíméljetek. Én ide segítséget kérni jöttem, semmi rossz szándékkal. A segítséget nagyon köszönöm, nincs tapasztalatom ezen a téren, de szeretném kipróbálni és felmérni magam, ez csak egy próbálkozás!:)
Szépen sorjában így lenne illő haladnod:
- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?
- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)
- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)
- Választasz egy programozási nyelvet
- Hello World
- Kifejezések, utasítások
- Változók
- Egyszerű beolvasás konzolról
- Vezérlési szerkezetek
- Előre megírt függvények használata
Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot
- Függvények, eljárások írása
- Karakter/stringkezelés
- Fájlkezelés (szöveges és bináris)
Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan
- OOP alapelvek megismerése
- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése
- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása
- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)
- Több szálon futó programok, párhuzamosítás
- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP
- Hálózaton kommunikáló programok írása
Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben
- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal
- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.
- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet
- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet
- Felhasználói interakció kezelése
- Textúrázás
És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték
- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása
- Összetettebb 3D-s világ létrehozása
- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)
És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).
Üdv, egy másodéves programtervező infós hallgató.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!