Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Szeretnék elkészíteni egy...

Szeretnék elkészíteni egy játékot, tudnátok hozzá programokat mondani és, hogy mi mire való? (többi lent)

Figyelt kérdés

amit a játékról tudni kéne:

A világ openworld lenne, sok felfedezhető hellyel, építménnyel és különböző "biomokkal", nem lenne rombolható(csak 1-2 dolog ami gyűjthető pl.: virágok a potikhoz és barlangokban a ládák), mikor elkezdi a játékos az életét ebben a világban akkor random dobná le valahol a pályán.

Itt kérném az első segítségét. 2 gondolatom volt ezzel a véletlenszerű spawnolós dologgal, az első az, hogy mindig újvilágot kell generálni ami egyikhez sem hasonlít vagy megcsinálok egyszer egy nagyon nagy pályát(tényleg óriásit) és mindig arra rakja le a játék a játékost csak máshol(itt, hogy ne legyen megunható a dolog nagyon nagynak kell lennie a pályának, hogy csak nehezen találja meg azt a helyet ahol előzőleg spawnolt). mivel kocka alapú ezért nem kell hozzá annyira nagy engine mint mondjuk a cryengine, de árnyékokat, mozgó füvet és lombokat meg különböző vegetatív dolgokat szeretnék. mint írtam a környezet rombolhatósága nincs jelen csak a bossfightoknál, ahol rendesen kell amortizálódnia a cuccoknak:D lenne szintlépés a különböző szörnyek megölésével és lennének skill pontok amiket szépen ellehet osztani miután szintet lépett a karakterünk[gondolok új képességekre(minden castnál más) és alap dolgokra mint melee damage és ranged damage, reload(az íjjaknál és a staminánál), sebesség, meg ilyen finomságok]

A fegyverek szinthez lennének kötve és ritkább/gyakoribb besorolás alá tartoznának ami a színükkel lenne feltüntetve, elérhető lenne rajtuk a különböző modifikációkat végrehajtása(+fire damage,+Tesla damade,esetleg valami olyan dolog ami healel a bevitt sebzéstől függően)

A karakter védelmének a fejlesztésére különböző armorokat lehetne gyüjteni, "craftolni".

És fasttravel pontokat gyüjthet a játékos random(még nem találtam ki mi droppolhatná, ez úgy nézne ki, hogy ha szerez 10FTP(fast.travel.point)-t akkor lerakhat tetszőleges helyen egy zászlót és a térképről elérhetné.

összegezve: egy belső vagy külső nézetű openworld szintlépős, gyüjtögetős, bossfightolós játékot szeretnék megvalósítani ami kockákból állna.

Ehhez szeretnék tanácsokat, ötleteket és tippeket kérni. meg egy-két programot amivel ezt meglehet valósítani(úgy kompletten mindent amit ajánlotok és, hogy mi mire való).

A "ez de rossz" "minecraft copy" "nem olyan egyszerű mint ahogy gondolod, bele se vágj" megjegyzésektől kíméljetek. Én ide segítséget kérni jöttem, semmi rossz szándékkal. A segítséget nagyon köszönöm, nincs tapasztalatom ezen a téren, de szeretném kipróbálni és felmérni magam, ez csak egy próbálkozás!:)


2014. jún. 26. 22:04
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:
100%

Szépen sorjában így lenne illő haladnod:


- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?

- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)

- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)

- Választasz egy programozási nyelvet

- Hello World

- Kifejezések, utasítások

- Változók

- Egyszerű beolvasás konzolról

- Vezérlési szerkezetek

- Előre megírt függvények használata


Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot


- Függvények, eljárások írása

- Karakter/stringkezelés

- Fájlkezelés (szöveges és bináris)


Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan


- OOP alapelvek megismerése

- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése

- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása

- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)

- Több szálon futó programok, párhuzamosítás

- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP

- Hálózaton kommunikáló programok írása


Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben


- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal

- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.

- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet

- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet

- Felhasználói interakció kezelése

- Textúrázás


És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték


- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása

- Összetettebb 3D-s világ létrehozása

- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)


És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).


Üdv, egy másodéves programtervező infós hallgató.

2014. jún. 29. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!