Hogyan lehet könnyen megtanulni Scriptelni?
Nagyon megszeretnék tanulni, próbálkozok is, de a másik az, hogy van nagyon sok fajta program (pl. : C++, C#, MonoDevelop-Unityhez-Most ezt próbálgatom, xna és még sok más) ezek miben térnek el egymástól? Melyiket ajánljátok játék íráshoz, ill Játék Scripteléshez?
Elnézést a sok kérdésért.-Köszi a válaszokat előre is.
Amiket felsoroltál egyik sem script nyelv. PHP, Python, bash, lua, ezek script nyelvek.
Amíg programozni se tudsz, ne a játékkészítés legyen a célod, mert gyorsan fel fogod adni. Először csinálj pl. egy jegyzettömbszerű szövegszerkesztőt, mentés, betöltés funkcióval. Ehhez használhatod pl. a Visual Studio-t, amit ingyen letölthetsz. C# nyelven kell írnod a programot, úgyhogy ilyen doksit kell keress.
Sok sikert!
Szépen sorjában így lenne illő haladnod:
- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?
- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)
- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)
- Választasz egy programozási nyelvet
- Hello World
- Kifejezések, utasítások
- Változók
- Egyszerű beolvasás konzolról
- Vezérlési szerkezetek
- Előre megírt függvények használata
Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot
- Függvények, eljárások írása
- Karakter/stringkezelés
- Fájlkezelés (szöveges és bináris)
Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan
- OOP alapelvek megismerése
- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése
- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása
- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)
- Több szálon futó programok, párhuzamosítás
- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP
- Hálózaton kommunikáló programok írása
Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben
- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal
- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.
- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet
- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet
- Felhasználói interakció kezelése
- Textúrázás
És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték
- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása
- Összetettebb 3D-s világ létrehozása
- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)
És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).
Üdv, egy másodéves programtervező infós hallgató.
Fogadd a legnagyobb köszönetet, amit a Gyakorikerdesek.hu-n lehet kapni!:D
Még megkérdezném, hogy ugye másodéves éves hallgató vagy és te az előbbi listában hova tennéd magad?
És még egy személyes kérdés, hogy hova fogsz/szeretnél elhelyezkedni, ha kijártad sikerrel?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!