Hogyan kell 1 amőba játékot csinálni?
Nem azt kérem, hogy írjátok meg, csak kíváncsi vagyok, mert ötletem sincs. Esélyszámítás, vagy mi?
A telefonomon van egy, de az rohadt kiszámítható, 3x3-as, és ha oldalt a középsőbe rak ő a kezdésnél, akkor mindig megnyerem, ha oldalra az első vagy 3. -ba akkor mindig vesztek. Ez kiszámítható, és nem tetszik.
Miket kellene alkalmaznom, hogy igazán jó, és nem kiszámítható legyen?
"rohadtsok mezős volt, és az volt a lényeg, hogy 5 kijöjjön"
No igen, ugyebár EZ az amőba -- emlékezz csak vissza a formájára (különösen, amikor a suliban, kockás papíron, körbekeríted a befejezett partit). Az a "rohadtsok mező" csak annyit jelent, hogy a terep potenciálisan végtelen, tehát nem a pálya korlátoltsága, hanem sokkal kifinomultabb stratégiák döntik el a győzelmet, emiatt valódi játékélményt ad. Más kérdés, hogy matematikailag az amőbának is van abszolút nyerő stratégiája, amelyben mindig a kezdő fél nyer, vagyis hosszú távon mindig a program győz, mert az ember néha hibázik, a gép viszont nem. Ebben az esetben tényleg van értelme az algoritmus lerontásának. A tic-tac-toe viszont úgyis csak programozási alapgyakorlatnak jó, nyugodtan törekedj a tökéletes stratégiára. A program megírása százszor érdekesebb, mint maga a "játék".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!