Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Szerintetek 12 éves gyereknek...

Szerintetek 12 éves gyereknek milyen nyelvet kellene tanulni?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Próbálkoztam már javaval és pascallal és pythonnal.

A python nagyon tetszik meg minden de nemtudom jó aznekem.

Olvastam már olyat hogy C is könyű meg olyat is hogy nem.

Olyat is hogy python és a pascall is könyű és jó programokat lehet velük írni.

Szerintetek milyen nyelvet kellene nekem tanulnom nekem, 12 éves fejjel?



2014. júl. 18. 21:38
1 2 3 4
 21/34 anonim ***** válasza:
Ez nem segítség kérdése:) Több-kevesebb pénzért magántanárt fogadhatsz, ingyen pedig a kérdéseidet kiírhatod ide.
2014. júl. 19. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/34 anonim ***** válasza:

Az interneten mindent megtalálsz. Ha pedig kérdésed van, akkor bátran kérdezz.

Amúgy az angol nyelv eléggé fog kelleni, ajánlom, hogy próbálgasd angolul kikeresni a megoldásokat (stackoverflow.com elég nagy segítséget tud nyújtani).

2014. júl. 20. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/34 anonim ***** válasza:

Ez nem annak a kérdése, hogy mi jó neked, az iskolában logo-t, meg pascal-t tanítanának. Ha kedved van hozzá, akkor bármilyen programnyelvet megtanulhatsz, fő, hogy érdekeljen, és gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni, úgy fogod a legjobban megtanulni.


Ha a python tetszik, akkor tanulj python-t. Ha a java, akkor java-t. "Jó programokat" pedig bármilyen nyelven írhatsz, ha játékot szeretnél, akkor kell hozzá egy grafikai réteg. Gondolom, Minecraft-ot, Runescape-t ismered, ezek Java-ban vannak írva, grafikai rétegnek LWJGL, ami végső soron az OpenGL-hez kapcsolódik. Az OpenGL olyan, mint a DirectX, csak Windows-on kívül is (pl. Linux) fut.


Tanulj meg angolul tökéletesen. Az a programozás nyelve. Onnantól kezdve programozás tanár nem szükséges, mert vannak tutorial-ok bármilyen nyelven, amik megtanítják az alapokat, és van dokumentáció, ami segít, ha elakadsz egy-egy kérdésben.


Én Pascallal kezdtem, azután BASIC. Középsuliban C, Egyetemen C++, C#.


Ha viszont a sikerélményre mész, akkor ajánlom a webes technológiákat. (HTML5, Javascript, CSS3, PHP) Ezekkel gyorsan, "szebb" "programokat" lehet írni, mint egy valódi programnyelvvel.

2014. júl. 21. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/34 A kérdező kommentje:

El ment a kedvem a pythontol.

Állandoan akarok csinálni valamit akkor nekem rossz a kód de a tutoriálba jó.

Miért van ez?

Most C/C++ on gondolkodom.

Egyébként valaki tud segíteni a tanulásban

2014. júl. 25. 19:32
 25/34 anonim ***** válasza:

"Állandoan akarok csinálni valamit akkor nekem rossz a kód de a tutoriálba jó. "

Ez ne szegje kedved - ilyennel minden programozási nyelvnél találkozhatsz - a példakódban jól van leírva, de az adott rendszeren meg nem működik.


Aztán kiderül, hogy a példakód egy adott verzióra/rendszerre/beállításokkal működik - és neked pont más van.


Írd le milyen kód van a tutorialban (az sem árt, ha belinkeled a tutorial elérhetőségét), illetve honnan szerezted be a Pythont - pontosan milyen verziót - és azt, hogy milyen hibakódot kapsz vissza.

2014. júl. 25. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/34 A kérdező kommentje:

itt a tutorial: http://www.youtube.com/watch?v=X-4pNdsgaec

itt a kód:

from pygame import *

from random import randint


init()


N, M=30, 20

Scale=25

w,h=Scale*N, Scale*M

screen = display.set_mode((w,h))


Snake=[(5,5),(5,4),(5,3),(5,2),(5,1)]

Apple=[(23,6),(9,15),(14,7),(2,11)]


FIELD=Surface((w,h))

FIELD.fill((255,255,150))

for i in range(0,w,Scale):

draw.line(FIELD,(0,0,0),(i,0),(i,h))

draw.line(FIELD,(0,0,0),(0,i),(w,i))


def NewApple():

if Snake[0] in Apple:

i=Apple.index(Snake[0])

Apple[i]=(randint(0,N),randint(0,M))

Snake.append(Snake[-1])

def AppleDraw():

for i in Apple:

rect=(i[0]*Scale,i[1]*Scale,Scale-1,Scale-1)

draw.rect(screen,(0,255,0),rect)


(R,L,U,D)=range(4)

d=R

def tick():

if d==R: x=1;y=0;

if d==L: x=-1;y=0;

if d==U: x=0;y=-1;

if d==D: x=0;y=1;

t=Snake[0]

t=(t[0]+x,t[1]+y)

Snake.insert(0,t)

del Snake[-1]

NewApple()

if Snake[0] in Snake[1:]: del Snake[2:]

def btn_press(btn):

global d

if btn==K_UP: d=U

if btn==K_DOWN: d=D

if btn==K_RIGHT: d=R

if btn==K_LEFT: d=L

def SnakeDraw():

for i in Snake:

rect=(i[0]*Scale,i[1]*Scale,Scale-1,Scale-1)

draw.rect(screen,(255,0,0),rect)


k=1

while k:

screen.blit(FIELD,(0,0))

k+=1

if k%5==0: tick()

SnakeDraw()

AppleDraw()

display.update()

for e in event.get():

if e.type == KEYDOWN:

btn_press(e.key)

if e.key == K_ESCAPE: k=0

eclipset használtam.

2014. aug. 1. 13:33
 27/34 anonim ***** válasza:

A videó leírásában szerepel a játék letölthető forráskódja:

[link]

azt letöltve lefut,


Szükséges hozzá a pygame modul:

[link]

hogy melyiket kell letöltened az függ a Pyhon-verziójától.


Az általad tett forráskód beillesztéséről: Python esetén NAGYON LÉNYEGES a kód indentálása - vagyis hogy egyes sorokat "bentebb" kezdjük, tördeljük - mert így tudunk különböző blokkokat - iterációkat, szelekciókat, függvény-definíciókat - létrehozni.


Mivel a gyakorikerdesek rendszere ezt eliminálja, ezért érdemes a forráskódot valamilyen online forráskód-megosztó felületre - pár található itt:

[link]

beilleszteni, majd a kapott linket ide berakni.

2014. aug. 1. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/34 anonim ***** válasza:

Lehet, hogy verzióproblémával állsz szemben.

A Pythonod lefuttatja a példakódokat? Ha nem, akkor:


python -version


lehet, hogy két - kell a version elé.

Előszörre egyszerű feladatokkal kezdj, aztán fokozatosan egyre nehezebbeket írj! És: vigyázz a behúzásokra, azok a Python nyelv integráns részei!

2014. aug. 1. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/34 anonim ***** válasza:
Szerintem magyart, ha mar a szulei sem tudnak helyesen irni.
2014. aug. 3. 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/34 anonim ***** válasza:
Ez így elég ironikusan hangzik xD (előző)
2014. aug. 3. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!