Szerintetek 12 éves gyereknek milyen nyelvet kellene tanulni?
Sziasztok.
Próbálkoztam már javaval és pascallal és pythonnal.
A python nagyon tetszik meg minden de nemtudom jó aznekem.
Olvastam már olyat hogy C is könyű meg olyat is hogy nem.
Olyat is hogy python és a pascall is könyű és jó programokat lehet velük írni.
Szerintetek milyen nyelvet kellene nekem tanulnom nekem, 12 éves fejjel?
Az interneten mindent megtalálsz. Ha pedig kérdésed van, akkor bátran kérdezz.
Amúgy az angol nyelv eléggé fog kelleni, ajánlom, hogy próbálgasd angolul kikeresni a megoldásokat (stackoverflow.com elég nagy segítséget tud nyújtani).
Ez nem annak a kérdése, hogy mi jó neked, az iskolában logo-t, meg pascal-t tanítanának. Ha kedved van hozzá, akkor bármilyen programnyelvet megtanulhatsz, fő, hogy érdekeljen, és gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni, úgy fogod a legjobban megtanulni.
Ha a python tetszik, akkor tanulj python-t. Ha a java, akkor java-t. "Jó programokat" pedig bármilyen nyelven írhatsz, ha játékot szeretnél, akkor kell hozzá egy grafikai réteg. Gondolom, Minecraft-ot, Runescape-t ismered, ezek Java-ban vannak írva, grafikai rétegnek LWJGL, ami végső soron az OpenGL-hez kapcsolódik. Az OpenGL olyan, mint a DirectX, csak Windows-on kívül is (pl. Linux) fut.
Tanulj meg angolul tökéletesen. Az a programozás nyelve. Onnantól kezdve programozás tanár nem szükséges, mert vannak tutorial-ok bármilyen nyelven, amik megtanítják az alapokat, és van dokumentáció, ami segít, ha elakadsz egy-egy kérdésben.
Én Pascallal kezdtem, azután BASIC. Középsuliban C, Egyetemen C++, C#.
Ha viszont a sikerélményre mész, akkor ajánlom a webes technológiákat. (HTML5, Javascript, CSS3, PHP) Ezekkel gyorsan, "szebb" "programokat" lehet írni, mint egy valódi programnyelvvel.
El ment a kedvem a pythontol.
Állandoan akarok csinálni valamit akkor nekem rossz a kód de a tutoriálba jó.
Miért van ez?
Most C/C++ on gondolkodom.
Egyébként valaki tud segíteni a tanulásban
"Állandoan akarok csinálni valamit akkor nekem rossz a kód de a tutoriálba jó. "
Ez ne szegje kedved - ilyennel minden programozási nyelvnél találkozhatsz - a példakódban jól van leírva, de az adott rendszeren meg nem működik.
Aztán kiderül, hogy a példakód egy adott verzióra/rendszerre/beállításokkal működik - és neked pont más van.
Írd le milyen kód van a tutorialban (az sem árt, ha belinkeled a tutorial elérhetőségét), illetve honnan szerezted be a Pythont - pontosan milyen verziót - és azt, hogy milyen hibakódot kapsz vissza.
itt a tutorial: http://www.youtube.com/watch?v=X-4pNdsgaec
itt a kód:
from pygame import *
from random import randint
init()
N, M=30, 20
Scale=25
w,h=Scale*N, Scale*M
screen = display.set_mode((w,h))
Snake=[(5,5),(5,4),(5,3),(5,2),(5,1)]
Apple=[(23,6),(9,15),(14,7),(2,11)]
FIELD=Surface((w,h))
FIELD.fill((255,255,150))
for i in range(0,w,Scale):
draw.line(FIELD,(0,0,0),(i,0),(i,h))
draw.line(FIELD,(0,0,0),(0,i),(w,i))
def NewApple():
if Snake[0] in Apple:
i=Apple.index(Snake[0])
Apple[i]=(randint(0,N),randint(0,M))
Snake.append(Snake[-1])
def AppleDraw():
for i in Apple:
rect=(i[0]*Scale,i[1]*Scale,Scale-1,Scale-1)
draw.rect(screen,(0,255,0),rect)
(R,L,U,D)=range(4)
d=R
def tick():
if d==R: x=1;y=0;
if d==L: x=-1;y=0;
if d==U: x=0;y=-1;
if d==D: x=0;y=1;
t=Snake[0]
t=(t[0]+x,t[1]+y)
Snake.insert(0,t)
del Snake[-1]
NewApple()
if Snake[0] in Snake[1:]: del Snake[2:]
def btn_press(btn):
global d
if btn==K_UP: d=U
if btn==K_DOWN: d=D
if btn==K_RIGHT: d=R
if btn==K_LEFT: d=L
def SnakeDraw():
for i in Snake:
rect=(i[0]*Scale,i[1]*Scale,Scale-1,Scale-1)
draw.rect(screen,(255,0,0),rect)
k=1
while k:
screen.blit(FIELD,(0,0))
k+=1
if k%5==0: tick()
SnakeDraw()
AppleDraw()
display.update()
for e in event.get():
if e.type == KEYDOWN:
btn_press(e.key)
if e.key == K_ESCAPE: k=0
eclipset használtam.
A videó leírásában szerepel a játék letölthető forráskódja:
azt letöltve lefut,
Szükséges hozzá a pygame modul:
hogy melyiket kell letöltened az függ a Pyhon-verziójától.
Az általad tett forráskód beillesztéséről: Python esetén NAGYON LÉNYEGES a kód indentálása - vagyis hogy egyes sorokat "bentebb" kezdjük, tördeljük - mert így tudunk különböző blokkokat - iterációkat, szelekciókat, függvény-definíciókat - létrehozni.
Mivel a gyakorikerdesek rendszere ezt eliminálja, ezért érdemes a forráskódot valamilyen online forráskód-megosztó felületre - pár található itt:
beilleszteni, majd a kapott linket ide berakni.
Lehet, hogy verzióproblémával állsz szemben.
A Pythonod lefuttatja a példakódokat? Ha nem, akkor:
python -version
lehet, hogy két - kell a version elé.
Előszörre egyszerű feladatokkal kezdj, aztán fokozatosan egyre nehezebbeket írj! És: vigyázz a behúzásokra, azok a Python nyelv integráns részei!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!