Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Egy operációs rendszer megírás...

Egy operációs rendszer megírása mennyire számít nehéz munkának egy számítógépes játékhoz képest?

Figyelt kérdés

Elég sok kérdést olvashattunk itt, hogy egyesek 0 tudással akarnak Call of Duty, Battlefield játékokat "gyártani".

Mi a helyzet egy operációs rendszerrel?


2014. júl. 7. 18:29
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
76%

Jelentősen nehezebb.

Bár kiindulási alapnak lehet valami jó linux disztrót választani, de akkor is több munka jóval.

2014. júl. 7. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
62%
Nehéz két lehetetlen dolgot összehasonlítani. Mintha a végtelent mérnéd a kétszer végtelenhez.
2014. júl. 7. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 A kérdező kommentje:

"Nehéz két lehetetlen dolgot összehasonlítani. Mintha a végtelent mérnéd a kétszer végtelenhez."


Akkor is lehetetlen, ha a kezed alatt van 20 szakképzett, tanult programozó, akik túlóráznak, hogy befejezzék a munkát? Abban az esetben mennyire számít nehéznek egy jobb indie játékhoz képest? És egy AAA játékhoz képest?

2014. júl. 7. 18:52
 4/19 SimkoL ***** válasza:
72%
'Akkor is lehetetlen, ha a kezed alatt van 20 szakképzett, tanult programozó, akik túlóráznak, hogy befejezzék a munkát? ' Igen, ha nincs egy 'zseni' aki megmondja, hogy mit is kellene csinálniuk és összefogja az egészet.
2014. júl. 7. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
67%

Hiába vannak szakképzett programozók, ez, ha teljesen nulláról írja az ember, irdatlan mennyiségű, specifikus tudást igényel.


Még ha egy meglévő kernelből indulsz is ki, akkor is nagy munka.

2014. júl. 7. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 iostream ***** válasza:
87%

"Nehéz két lehetetlen dolgot összehasonlítani. Mintha a végtelent mérnéd a kétszer végtelenhez."


Persze kétszer végtelen még mindig kétszer végtelen, és végtelen sosem kisebb mint végtelen.


Amúgy teljesen más téma.

Operációs rendszert írni azt jelenti, hogy a hardverhez biztosítasz hozzáférést és felügyeled a futó programokat. Írni csak úgy egy operációs rendszert, akármilyen végtelenül primitívet, komoly utánanézést igényel legalább egy hardverről.

Játékot írni azt jelenti, hogy valamire építve (operációs rendszer többnyire) írsz egy alkalmazást, aminek többnyire van grafikája. Ez egy magasabb szintű probléma, nem nehezebb vagy könnyebb, hanem teljesen más jellegű.

2014. júl. 7. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:

Röviden: eléggé. Alapvető problémát jelent, hogy sokkal rugalmasabbra kell tervezni egy operációs rendszert, mint egy játékot. Meg kell oldani a meglévő hardverek támogatását, azok funkcióit felhasználói programok (pl játékok) számára egyszerűbben elérhetővé kell tenni tenni úgy, hogy külső fél számára is egyszerűen bővíthető legyen, és jövőbeli eszközök támogatása is probléma nélkül hozzáadható legyen. Jó teljesítményt kell nyújtania, de kellően robusztusnak is kell lennie, hogy egy külső komponens se tudja összeomlasztani, erőforrás managementet is rugalmasan kell megoldani... Hibakezelés szempontjából is nagyobb feladatot jelent, míg egy játéknál sok dolog belefér (mert maximum grafikai hibát és/vagy vicces glitchet jelent, rosszabb esetben kilépést), operációs rendszernél instabilitás, vagy adatvesztés lehet egy súlyosabb hiba eredménye.

Nyilván komoly feladatot jelent egy játék megírása is, de egy operációs rendszer megtervezése sokrétűbb ismereteket igényel a fejlesztők részéről.

2014. júl. 7. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:

Most akkor ugyan hallgassuk már meg azok véleményét is, akik végig lepontozták a válaszokat.


Egy oprendszer megírása ugyanis ténylegesen jóval több és nehezebb munka, mint egy játéké.

Teljesen más jellegű és jóval mélyebb tudás kell hozzá.

De kíváncsi vagyok azoknak a véleményére akik nem értenek ezzel egyet...

2014. júl. 7. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 SimkoL ***** válasza:
Nyilván úgy vágják az Assembly-t és a C-t mint a Game Maker-t.
2014. júl. 7. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:

egyrészt oprendszerből is, játékból is van egyszerűbb és bonyolultabb. Általános programozói tudással egy egyszerű játék nyilván sokkal egyszerűbb, mert nem kell a hardvert mélyen ismerni...


Másrészt:

"Igen, ha nincs egy 'zseni' aki megmondja, hogy mit is kellene csinálniuk és összefogja az egészet."

Hmm, kell egy ügyfél/product owner/stb, aki megmondja az üzleti igényeket és a feladatok prioritását, és kell egy csapat, ami képes önszerveződően megoldani a problémákat. Zseni nem kell hozzá, csak okos/tapasztalt szoftvermérnökök/fejlesztők.

2014. júl. 7. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!