C# mikor előnyös az eventek használata?
Azokban az esetekben, amikor a két működést el akarod választani.
PL. egy GUI alkalmazás esetében az algoritmusok teljesen különállnak logikailag a felhasználói felület kódjától.
Nem lehetne ezt úgy megoldani, hogy a felhasználói felület kódját más forrásfájlba tesszük?
Miért volt szükség arra, hogy a nyelvbe az eventeket bevezessék?
A direkt hívás legnagyobb hátránya, hogy szorosan csatoltak a komponensek. Azaz mindig pontosan azt az osztályt fogod csak tudni hívni, ha lecserélnéd az implementációt, a hívó osztályt is módosítanod kell, illetve a kód újrahasználhatóságot is megnehezíti.
Eventek esetén nincs erre szükség, lásd például az általad is említett GUI elemeket: egy gombnak nincs szüksége arra, hogy ismerje, kit kell meghívnia, sőt, mikor megírták az adott controlt, nem is létezett még a kód, amelyikben felhasználták.
Én eventeket ott szoktam használni, ahol nem csak egy célja van adott komponensnek, illetve potenciálisan több objektum is érdekelt lehet egy eseményben.
Én is pont most akartam kiírni ugyanzet a kérdést de minek ja már van itt egy aktuális.
Én nem értem egyébként.
Írjon róla valaki egy jobb példát.Ugyanazok egyébként mint a delegáltak pár apró megszorítással.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!