Jobbra és balra bit eltolásnak mi a lényege? <<, >>
az okés h eltolja a nullákat meg az 1 eseket jobbra meg balra. De mit kell még róla tudni ezen kívül? :D
C++ ba mikor kell ezeket használni? Eddig (C# ba programoztam)
Mikor kell? Soha nem _kell_.
Mikor érdemes? Ha bitműveleteket akarsz végezni és ha az iostream konvencióját akarod használni a streamkezelésre.
Bitműveletek:
1 << 10 a 11. biten 1, mindenhol máshol 0 számot fogja jelölni. Ez hasznos, ha flageket akarsz használni, tehát mondjuk egy 32 bites típusban 32 igazságértéket eltárolni. Ekkor úgy kérdezed le a 15. bit értékét, hogy flags & (1 << 14) és úgy állítod be, hogy flags |= (1 << 14).
iostream:
A könyvtár alkotói a << és >> operátorokat használják a kiírás és a beolvasás műveletének a jelzésére.
Érdemes tudni, hogy a << és >> precedenciája nem túl magas, tehát a meglepetések elkerülése végett érdemes zárójelezni a kifejezéseket, ha felmerül a gyanúja, hogy nem úgy lesz kiértékelve, ahogy te gondolod.
"Mikor kell? Soha nem _kell"
Tehát hanyagoljam a használatát? :)
még csak most kezdtem el olvasni a C++ könyvet, ott ezzel kezdődik az összes példaprogram. std.cout << "írás" << std.endl;
C# ba Console.Write("írás");
ennyivel kezelhetőbb nyelv lenne a C#?
"std::cout << "írás" << std::endl;
C# ba Console.Write("írás");
ennyivel kezelhetőbb nyelv lenne a C#?"
Na most, az endl nem igazán szükséges vagy jó, csupán újsort ír ki és flusholja a buffert. Egyszerűbb ezt írni: std::cout << "iras\n";
A Console.Write viszont nem ír ki újsort, tehát a két kódsor nem ekvivalens. Amire gondolsz az a WriteLine lenne.
Mit értesz kezelhetőbb alatt?
hát jó ezt most úgy mondtam h C++ nem ismerem :)
egyszerűbb, átláthatóbb számomra, érthetőbbek a kódjai.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!