Interface és Poliformizmus lényege?
Hali tanulgatom a c# ot :$, eljutottam az interface ek hez, de nem igazán értem, hogy ez most nekem mért is kell, mire is jó pontosan a gyakorlatban? Valami olyanra gondoltam, hogy igye megretvezem a programot, aztán intefaceba felírom a metodusokat, és akkor a többieketis meg engemis ehez a "tervhez" köt az interface, de ennyi az egész? Na meg a másik, hogy mért jó az h ha pl: Isampleintrface asdasd= new aclass();
Mért nem jó nekem ha aclass t példányositom csak símán, és nem "poliformizálok" ? :S
Köszi a válaszokat!
Csaoo
Interface:
ez a lenyeg:
"
ha A objektum példányosításakor paraméterként átadunk neki egy másik, B objektumot, de B objektum nem valósítja meg hozzá fűzött reményeket, azaz nem tartalmaz egy változót, vagy függvényt, amire A osztálynak szüksége van!
"
Polimorfizmus: (többalakúság)
mondjuk ha ossze akarsz adni ket szamot. Es erre irsz egy fv-t, hogy
osszeadas(int i1, int i2)
igen am, de ha ugyanugy szeretnel osszeadni 2 szamot, amik float-ok mondjuk, akkor szukseged van egy masik fv-re
osszeadas(float f1, float f2)
a lenyeg, hogy a fv neve ugyanaz, de masok a bemeno parameterei... Ez a polimorfizmus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!